Min far var en samler av mye

Numismatisk forum
Post Reply
ThomasBergen
Posts: 5
Joined: 15 Jan 2018 23:25

Min far var en samler av mye

Post by ThomasBergen »

Min far samlet på mye. Spesielt mynter og sedler.
Også hadde han samlet masse frimerker.
Og vi har funnet mye annet også i denne leiligheten. Projektor f.eks.
Han døde nylig av kreft, så nå driver vi å rydder og selger mye.
Vi trenger hjelp med å finne ut hva av det han hadde samlet som er av verdi og hvor mye.

Det er utrolig mye mynter her, for mye til å ta bilde av hver eneste en. Er sikkert veldig mye som ikke er verdt noe, men er nok litt blandt alt som kan ha god verdi.

Vi bor på Flaktveit, Åsane i Bergen.
Hvis noen har lyst å ta seg turen hit og rote igjennom det en dag, så kan vi nok ordne det.
Ser det finnes foreninger for disse tingene her. Finnes det noe sånt her i Bergen vi kunne tatt turen til?
vn2hare
Posts: 316
Joined: 05 Jun 2015 21:57
Location: Harestua

Re: Min far var en samler av mye

Post by vn2hare »

Du har jo Bergen Myntsamlerklubb.
http://www.bergens-myntsamlerklubb.com/

Ellers har jo også auksjonshuset Skanfil et kontor i Nipedalen ute i Laksevåg. Jeg ville kanskje hørt om de kunne vært interessert i å kunne legge det ut til salg. De holder jo på med både mynter, frimerker og "diverse samlergjenstander", så da kan du kanskje få hjelp med flere ting samtidig.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Min far var en samler av mye

Post by Arve »

Uten gode beskrivelser av hva du har får du neppe stor respons. Hvis det er snakk om brukt moderne skillemynt, dvs. etter 1. verdenskrig, er nok verdiene små. Har du eldre ting kan du jo legge ut noen bilder her så vil du få reaksjon på om noe har interesse.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”