Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

User avatar
nachan
Posts: 40
Joined: 23 Jun 2009 22:08

Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

Post by nachan »

Kom over en Coca Cola Zero som er tappet på en pepsiflaske. Og ble rett og slett nødt til å kjøpe den.

Noen som har en formening om hvor vanlig dette er?
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

Post by Myge »

Hehe, høres sykt ut. Har du et bildebevis? Hvordan vet du at det er Cola Zero på en Pepsiflaske? Fulgte den med i en sixpack har nok noen ikke vasket flasken godt nok, da tror jeg jeg dropper å drikke slik Cola på en stund...
xViCTeY-
Posts: 13
Joined: 20 Mar 2010 16:17

Re: Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

Post by xViCTeY- »

Hørtes rart ut.

Har du bilde?
User avatar
nachan
Posts: 40
Joined: 23 Jun 2009 22:08

Re: Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

Post by nachan »

Myge wrote:Hehe, høres sykt ut. Har du et bildebevis? Hvordan vet du at det er Cola Zero på en Pepsiflaske? Fulgte den med i en sixpack har nok noen ikke vasket flasken godt nok, da tror jeg jeg dropper å drikke slik Cola på en stund...
Zero 1.JPG
Zero 1.JPG (149.96 KiB) Viewed 3888 times
Der er bildebeviset mitt.. ;)
xViCTeY-
Posts: 13
Joined: 20 Mar 2010 16:17

Re: Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

Post by xViCTeY- »

der gitt! her har vi noen som ikke har gjort jobben sin skikkelig :P
User avatar
Kimmen85
Posts: 127
Joined: 06 Nov 2008 19:55
Location: Malvik

Re: Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

Post by Kimmen85 »

Dette er vel noe som skjer fra tid til annen. Har sett flere varianter selv. Pepsi på colaflasker og omvendt, cola på soloflasker.
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

Post by storbrum »

zero og pepsi smaker uansett ikke godt, må være coke cola på glassplaske, det er godt d..
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

Post by vivavegas »

Morsom sak.
Dessverre er den nok ikke like verdifull (antar jeg) som overtrykksmynter.

Forøvrig så synes jeg colaflaskene (spesielt de siden de er så glatte) blir mer og mer slitte. Liker ikke å drikke fra flaskene når de blir for slitte. Delvis fordi det kan være skarp kant, og delvis fordi jeg synes det blir litt kvalmt at 20 personer tidligere har hatt akkurat den flasken i kjeften.

Står derfor ofte og roter lenge for å finne en flaske som ikke er så slitt.

Noen som vet hva gj.snittlig gjenbruk av en colaflaske er.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

Post by Myge »

Tja, jeg har hørt at man i bunn på disse kan telle "firkanter" på hvor mange ganger de har vært brukt før. Det er helst på 1,5 liter flaskene man finner dette helt i bunn. Om dette stemmer skal jeg ikke si for sikkert. Hva som er maksantall vet jeg ikke.
PCL
Posts: 588
Joined: 06 Nov 2008 20:59

Re: Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

Post by PCL »

Eh.... er det ikke bare å ferne etiketten på en ekisterende Pepsiflaske og deretter lime på en Zero-etikett da? Det ser jo ut som denne etiketter er klistra på i full fart... Eller er det noe i "beviset" jeg ikke har skjønt her..?
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

Post by Kjetil Kvist »

Korken, PCL, korken. :wink:
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
2rhaug
Posts: 674
Joined: 09 May 2009 16:02

Re: Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

Post by 2rhaug »

Jeg jobbet i studietiden på Hansa Bryggeri. Forklaringen er enkel og skjer fra tid til annen. Når tomflaskene returneres, blandes gjerne feile flasker sammen, de går inn på Bryggeriet, sorteres,vaskes og klargjøres for tapping og tappes. Flere personer har ikke gjort jobben, nemlig de som kontrollerer ved hver prosess. Før i tiden ble mye gjort manuelt, nå blir vel det meste gjort maskinelt, men intet system er vanntett, ei heller tapping av Cola Zero. :D
PCL
Posts: 588
Joined: 06 Nov 2008 20:59

Re: Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

Post by PCL »

Kjetil Kvist wrote:Korken, PCL, korken. :wink:
ah... :idea: pling - der var forklaringen.
Takk 8)
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

Post by Torashe »

Bringer gode minner fra den tiden det var glass flasker med skru kork,presset hardt opp under korken når en skrudde den opp,slik den ble tatt av hel,drakk opp brusen,skrudde på korken,plinget flaska og gikk i butikken og byttet den inn i en ny,det var tider det :mrgreen: gikk mye på cola og horn da, cola og peanøtter. Altid noen som skal utvikle ting og ødelegge for andre :wink:
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Coca Cola Zero på Pepsiflaske.

Post by vivavegas »

PCL wrote:Eh.... er det ikke bare å ferne etiketten på en ekisterende Pepsiflaske og deretter lime på en Zero-etikett da? Det ser jo ut som denne etiketter er klistra på i full fart... Eller er det noe i "beviset" jeg ikke har skjønt her..?
Ellers så har jeg som utgangspunkt i å stole på folk.
Når man først poster innlegg, og så poster bildet så ville jeg stolt på at dette var en ekte produksjonsfeil uavhengig av korken. Verdien er vel uansett symbolsk og det er vel kun de mest ihuga cola-samlere som synes dette er artig.

Ellers så er det gravert inn en kode nederste på flasken. Mulig det er kode fra den gangen flasken ble produsert. Dvs. at koden blir lest automatisk og så blir flasken automatisk kassert etter x-antall ganger.

Men det er jo her det skjer ett eller annet galt. Flaskene sliter tydeligvis veldig ulikt, slik at man burde hatt en slags glanstest eller noe slikt for å sortere ut slitte flasker.

Jeg har forøvrig (litt beslektet med det som jeg skriver ovenfor) det siste året 2 ganger registrert mismak på colaflasken. Sende flasken inn for analyse og fikk 10 flasker i kompensasjon.
Post Reply

Return to “Øl- og mineralvannseffekter”