Diskusjonstråd for underforumet Proveniens og sjeldenhet

Moderators: AMO Berg, OleKr

User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Diskusjonstråd for underforumet Proveniens og sjeldenhet

Post by AMO Berg »

madsemann wrote:Er det en ide å legge ut mynter som er noenlunde kjent antall eksemplarer av? Slik som feks Gimsøydaler. Dette for å ha ett oppslagsverk. Det er vel ikke nødvendig å ha listet opp kjente omsetninger?
Det er bare å legge ut. Jeg har sagt at jeg ikke kommer til å lage oversikter for noen mynter før Frederik IV, fordi det blir nok jobb med de oversiktene jeg har lagt ut og de jeg planlegger å legge ut, men hvis noen andre har lyst til å bidra så versågod. Hvis noen skal starte en oversikt, så opplys hvilke kataloger som er gjennomgått, og jeg synes vi bør ha som krav at kun foto er godt nok for at en mynt skal få sitt nummer på oversikten.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Diskusjonstråd for underforumet Proveniens og sjeldenhet

Post by AMO Berg »

Det er godt å være i gang igjen med dette, men jeg kommer til å begrense meg til å jobbe med oversikter over Christian VI-mynt i fremtiden. Jeg har vært i kontakt med andre samlere som kanskje er interesserte i å bygge videre på noe av det som er gjort bl.a. i oversiktene over Christian VII-mynter. Hvis noen ønsker å lage en helt ny oversikt (eller registrering) over en mynt som det allerede er påbegynt en oversikt over, så er det helt greit for meg om hele eller deler av innholdet i de gamle oversiktene kopieres og benyttes som grunnlag for en helt ny og forbedret registrering. Jeg har ikke noe ønske om å ha spesielle rettigheter til det jeg har lagt ut her tidligere.
Post Reply

Return to “Proveniens og Sjeldenhet”