Postmannen snillere en han pleier å være

Quid sis interest, non quid habearis
Post Reply
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Postmannen snillere en han pleier å være

Post by karstkri »

I dag fikk jeg februar utgaven av The Numismatist og Roma XIII som var tykkere en den pleier å være.
Link : http://romanumismatics.com/auction/
karstkri
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Postmannen snillere en han pleier å være

Post by karstkri »

Da har jeg bladd gjenom den flotte katalogen.Har lenge hatt lyst på en mynt fra Kreta som jeg har feriert på mange ganger og fant en jeg la inn bud på. P.S. ikke by over :mrgreen:
Attachments
db_file_img_158557_544x262.jpg
db_file_img_158557_544x262.jpg (35.97 KiB) Viewed 2644 times
karstkri
stigulv
Posts: 384
Joined: 15 Jan 2013 20:25

Re: Postmannen snillere en han pleier å være

Post by stigulv »

karstkri wrote: 06 Mar 2017 21:36 Da har jeg bladd gjenom den flotte katalogen.Har lenge hatt lyst på en mynt fra Kreta som jeg har feriert på mange ganger og fant en jeg la inn bud på. P.S. ikke by over :mrgreen:
Hvilken prisleie ligger en slik mynt i da? :)
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Postmannen snillere en han pleier å være

Post by karstkri »

Utrop 200£ estimat 250£
karstkri
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Postmannen snillere en han pleier å være

Post by Olav K »

Lykke til! Her var mange fine mynter, mange dyre - men prissettingen for noen forbauset. Noe rimeligere enn forventet, annet forbausende dyrt. Men Roma kjenner nok sitt marked bedre enn meg.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Postmannen snillere en han pleier å være

Post by Arve »

Mye som er verdt å ha på den auksjonen, men dyrt blir det. Jeg la inn noen bud på over det doble av estimat sist, men det var ikke nok. Her er det bare å ønske karstkri lykke til, jeg kommer ikke til å krangle om den mynten.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: Postmannen snillere en han pleier å være

Post by Askeladd »

Tykk konvolutt i posten i dag. Katalog XVI fra Roma Numismatics ligger på bordet og etter en første rask kikk var det mye snadder, men prisene deretter også. Disse katalogene er flotte og med et vell av opplysninger og flotte bilder. Auksjonen går av stabelen 21. sept. Noen som har vært tilstede ved disse auksjonene? Mye folk?
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Postmannen snillere en han pleier å være

Post by Arve »

Bare en liten korreksjon, det er katalogen til Roma XIV som kom i dag. Det har sin side med disse romertallene. :wink: Og jeg har sett meg ut et par ting jeg skal legge inn bud på, men det er ikke sikkert at det holder med å doble estimatet her. Det var en del bra republikkdenarer og noe jeg er ute etter fra Magna Grecia. Da er det bare å by så det kjennes.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: Postmannen snillere en han pleier å være

Post by Askeladd »

Du har så rett Arve. Lett å blingse på disse romertallene, mao auksjon nr 14 :) Selv vil jeg nok prøve meg på en legionærmynt eller to.
Post Reply

Return to “Antikke mynter”