Noe som kjenner til dette produktet?

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Noe som kjenner til dette produktet?

Post by losset »

Regner med at dette er noe skikkelig "Hong kong junk"???

Se link; http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=32635483

Er det noen erfaringer med dette?
User avatar
Kekkonen
Posts: 157
Joined: 22 Oct 2011 09:04
Location: Ullensaker

Re: Noe som kjenner til dette produktet?

Post by Kekkonen »

:shock:
By a strange reason I seems to be weak for "Cartwheels" - I love those Morgan dollars.
User avatar
henrison
Posts: 277
Joined: 11 Feb 2011 13:46

Re: Noe som kjenner til dette produktet?

Post by henrison »

Slike produkter gjør som de skal; renser mynten. Etterpå får mynten en unaturlig farge, og samlerverdien faller betraktelig.

Tillegg: Jeg liker forøvrig svært godt navnet på et av de andre renseproduktene de fører: MS-70!
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og International Banknote Society
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Noe som kjenner til dette produktet?

Post by losset »

henrison wrote:Slike produkter gjør som de skal; renser mynten. Etterpå får mynten en unaturlig farge, og samlerverdien faller betraktelig.
Regnet med dette, trur ikke på "mirakel" produkter egentlig.

Men spennende å se om noen har forsøkt seg på dette produktet?

Trur ikke at jeg hadde forsøkt meg på dette på praktmyntene egentlig, men rart at det har blitt laget? Dette har jo fatale konsekvenser for både mynt og verdi dette.........
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Noe som kjenner til dette produktet?

Post by losset »

Tillegg: Jeg liker forøvrig svært godt navnet på et av de andre renseproduktene de fører: MS-70![/quote]

MS 70 :shock: Ikk,no småtteri detta???????? :shock:
User avatar
Kekkonen
Posts: 157
Joined: 22 Oct 2011 09:04
Location: Ullensaker

Re: Noe som kjenner til dette produktet?

Post by Kekkonen »

henrison wrote:
Tillegg: Jeg liker forøvrig svært godt navnet på et av de andre renseproduktene de fører: MS-70!
Da gjør det vel ikke noe om verdi faller spør du meg:P ...om myntene jeg har kan graderes MS-70 etter rens, så må gjerne verdien halveres da de uansett blir langt dyrere i videre salg med den graderingen :lol:

Meeeen...dog!
By a strange reason I seems to be weak for "Cartwheels" - I love those Morgan dollars.
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Noe som kjenner til dette produktet?

Post by Stig Westerhus »

Kjøp i vei! :roll:
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Noe som kjenner til dette produktet?

Post by ramazotti »

Denne er kjøpt av en viss selger på QXL.
Jeg har ennå ikke sett resultatet,men er helt sikker på at den virker !
fix-it-pro-ripe-fjerner.jpg
fix-it-pro-ripe-fjerner.jpg (30.9 KiB) Viewed 1657 times
User avatar
Kekkonen
Posts: 157
Joined: 22 Oct 2011 09:04
Location: Ullensaker

Re: Noe som kjenner til dette produktet?

Post by Kekkonen »

ramazotti wrote:Denne er kjøpt av en viss selger på QXL.
Jeg har ennå ikke sett resultatet,men er helt sikker på at den virker !
fix-it-pro-ripe-fjerner.jpg
Og så finnes det jo de av oss som ser på tv2 hjelper deg innimellom og vet at det IKKE virker :lol:

Er vel en grunn til at lakkverksteder ikke bruke slike "vidundermidler" på biler, og mynthandlere ikke bruker sølvpuss på mynter..
By a strange reason I seems to be weak for "Cartwheels" - I love those Morgan dollars.
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Noe som kjenner til dette produktet?

Post by Knugen »

Har prøvd alle disse produktene og diskutert resultatene med en kjemiker. Synes det er svært inntressant personer allerede har utarbeidet resultatene uten å faktisk utprøvd de selv...
henrison wrote:Slike produkter gjør som de skal; renser mynten. Etterpå får mynten en unaturlig farge, og samlerverdien faller betraktelig.
Medfører ikke riktighet ettersom metallene i objektene er forskjellige dermed blir resultatene forskjellige. Produktene er også varierte og inneholder forskjellige sammensetninger.
henrison wrote:Etterpå får mynten en unaturlig farge, og samlerverdien faller betraktelig.
Det kan skje men spørst hvordan man stabiliserer overflaten på objektet etter å brukt et slikt produkt.
2rhaug
Posts: 674
Joined: 09 May 2009 16:02

Re: Noe som kjenner til dette produktet?

Post by 2rhaug »

Knugen wrote:Har prøvd alle disse produktene og diskutert resultatene med en kjemiker. Synes det er svært inntressant personer allerede har utarbeidet resultatene uten å faktisk utprøvd de selv...
henrison wrote:Slike produkter gjør som de skal; renser mynten. Etterpå får mynten en unaturlig farge, og samlerverdien faller betraktelig.
Medfører ikke riktighet ettersom metallene i objektene er forskjellige dermed blir resultatene forskjellige. Produktene er også varierte og inneholder forskjellige sammensetninger.
henrison wrote:Etterpå får mynten en unaturlig farge, og samlerverdien faller betraktelig.
Det kan skje men spørst hvordan man stabiliserer overflaten på objektet etter å brukt et slikt produkt.
Interessant emne. Hva menes med å stabilisere overflaten? Tenker du på kapsel (mynt) slik at det ikke kommer oksygen til?
User avatar
henrison
Posts: 277
Joined: 11 Feb 2011 13:46

Re: Noe som kjenner til dette produktet?

Post by henrison »

Knugen wrote:Har prøvd alle disse produktene og diskutert resultatene med en kjemiker. Synes det er svært inntressant personer allerede har utarbeidet resultatene uten å faktisk utprøvd de selv...
henrison wrote:Slike produkter gjør som de skal; renser mynten. Etterpå får mynten en unaturlig farge, og samlerverdien faller betraktelig.
Medfører ikke riktighet ettersom metallene i objektene er forskjellige dermed blir resultatene forskjellige. Produktene er også varierte og inneholder forskjellige sammensetninger.
henrison wrote:Etterpå får mynten en unaturlig farge, og samlerverdien faller betraktelig.
Det kan skje men spørst hvordan man stabiliserer overflaten på objektet etter å brukt et slikt produkt.
Flott at du åpenbart kan dette mye bedre enn meg, det er jo ikke slik at jeg straks fullfører min mastergrad i overflatekjemi med fokus på metaller og metalloksider, så jeg har sikkert ingen peiling her... Også flott at du antar at jeg ikke har prøvd disse produktene, det har du helt sikkert bakgrunn for å vite...

Når jeg var ny på dette forumet, var noe av det første jeg opplevde å bli rakket ned på av deg, tilsynelatende uten grunn. Den gangen var det også kjemi inne i bildet. Jeg aner ingenting om din bakgrunn, det er fullt mulig du har svært god peiling på dette, men det finnes faktisk andre som også har det.

Jeg er i utgangspunktet glad i konstruktiv kritikk, men hver eneste gang du svarer meg sitter jeg med en følelse av å ha blitt trykt seks fot ned i søla. Synes det er greit at du vet hvordan jeg oppfatter måten du svarer meg, og i mange tilfeller også andre.

Beklager dette utbruddet, men jeg hadde behov for å ha sagt det.
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og International Banknote Society
User avatar
Elgen
Posts: 306
Joined: 29 Oct 2009 17:18

Re: Noe som kjenner til dette produktet?

Post by Elgen »

henrison wrote: Flott at du åpenbart kan dette mye bedre enn meg, det er jo ikke slik at jeg straks fullfører min mastergrad i overflatekjemi med fokus på metaller og metalloksider, så jeg har sikkert ingen peiling her... Også flott at du antar at jeg ikke har prøvd disse produktene, det har du helt sikkert bakgrunn for å vite...

Når jeg var ny på dette forumet, var noe av det første jeg opplevde å bli rakket ned på av deg, tilsynelatende uten grunn. Den gangen var det også kjemi inne i bildet. Jeg aner ingenting om din bakgrunn, det er fullt mulig du har svært god peiling på dette, men det finnes faktisk andre som også har det.

Jeg er i utgangspunktet glad i konstruktiv kritikk, men hver eneste gang du svarer meg sitter jeg med en følelse av å ha blitt trykt seks fot ned i søla. Synes det er greit at du vet hvordan jeg oppfatter måten du svarer meg, og i mange tilfeller også andre.

Beklager dette utbruddet, men jeg hadde behov for å ha sagt det.
Meget godt sagt!
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Noe som kjenner til dette produktet?

Post by Knugen »

henrison wrote:...................
Jeg har ikke rakket ned på deg og beklager det hvis du har oppfattet det slik, men du har en ensidige konkluderende analysene av disse produktene. Du drar alle produktene under samme kam og alle resultatene med å komme konkludere med:
henrison wrote:Etterpå får mynten en unaturlig farge, og samlerverdien faller betraktelig.
Den vitenskapelige metode svarer for dette med at man må ha resultater å henvise til skal man komme med den konklusjonen.

Hvis jeg drar frem et enkelteksempel:

Har du prøvd E-zest på gullmynter? Hva blir resultatet? Medfører det følgende som du skriver?
2rhaug
Posts: 674
Joined: 09 May 2009 16:02

Re: Noe som kjenner til dette produktet?

Post by 2rhaug »

[Medfører ikke riktighet ettersom metallene i objektene er forskjellige dermed blir resultatene forskjellige. Produktene er også varierte og inneholder forskjellige sammensetninger.
henrison wrote:Etterpå får mynten en unaturlig farge, og samlerverdien faller betraktelig.
Det kan skje men spørst hvordan man stabiliserer overflaten på objektet etter å brukt et slikt produkt.[/quote]

Flott at du åpenbart kan dette mye bedre enn meg, det er jo ikke slik at jeg straks fullfører min mastergrad i overflatekjemi med fokus på metaller og metalloksider, så jeg har sikkert ingen peiling her... Også flott at du antar at jeg ikke har prøvd disse produktene, det har du helt sikkert bakgrunn for å vite...

Når jeg var ny på dette forumet, var noe av det første jeg opplevde å bli rakket ned på av deg, tilsynelatende uten grunn. Den gangen var det også kjemi inne i bildet. Jeg aner ingenting om din bakgrunn, det er fullt mulig du har svært god peiling på dette, men det finnes faktisk andre som også har det.

Jeg er i utgangspunktet glad i konstruktiv kritikk, men hver eneste gang du svarer meg sitter jeg med en følelse av å ha blitt trykt seks fot ned i søla. Synes det er greit at du vet hvordan jeg oppfatter måten du svarer meg, og i mange tilfeller også andre.

Beklager dette utbruddet, men jeg hadde behov for å ha sagt det.[/quote]

Jeg har ikke rakket ned på deg og beklager det hvis du har oppfattet det slik, men du har en ensidige konkluderende analysene av disse produktene. Du drar alle produktene under samme kam og alle resultatene med å komme konkludere med:
Etterpå får mynten en unaturlig farge, og samlerverdien faller betraktelig.
Den vitenskapelige metode svarer for dette med at man må ha noe å henvise til skal man komme med den konklusjonen.

Hvis jeg drar frem et enkelteksempel:

Har du prøvd E-zest på gullmynter? Hva blir resultatet? Medfører det følgende som du skriver?[/quote]

Jojo, men vi som er litt enklere i sjelen. Hva mener du med at overflaten stabiliserer seg?
Jeg er nysgjerrig på svar på mitt forrige spørsmål.
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”