noen som vet verdi på Buffalo 1918 mynt five cent
-
noen som vet verdi på Buffalo 1918 mynt five cent

Re: noen som vet verdi på Buffalo 1918 mynt five cent
Velkommen til forumet Mr Christian
. Mynten du har er preget på flere myntverk.På bilde jeg har lagt ut kan du se hvor myntmerket er : under five cent.Mitt eks. viser myntmerke D som betyr at mynten er preget i Denever. Ingen myntmerke da er det Philadelphia. hvis det er S så er det San Fransico og til slutt finnes det en hvor 1918 er overpreget en fra 1917 med myntmerke D det er forskjelig verdi alt etter pregested og kvalitet.Har du mulighet til å legge ut bilde kan forumet hjelpe til med gradering.

- Vedlegg
-
- $(KGrHqQOKjIE7EFbsRNDBO)oLSe((Q~~60_12.jpg (44.1 kiB) Vist 787 ganger
karstkri
-
kjempefint ,ser jeg riktig at bokstaven (D) på din mynt bygger utover ? på min er bokstav(F) trykt inn i mynten,skal få lagt ut et bilde ,tror den ikke er så langt fra din i kvalitet ,Takk for svaretkarstkri skrev:Velkommen til forumet Mr Christian. Mynten du har er preget på flere myntverk.På bilde jeg har lagt ut kan du se hvor myntmerket er : under five cent.Mitt eks. viser myntmerke D som betyr at mynten er preget i Denever. Ingen myntmerke da er det Philadelphia. hvis det er S så er det San Fransico og til slutt finnes det en hvor 1918 er overpreget en fra 1917 med myntmerke D det er forskjelig verdi alt etter pregested og kvalitet.Har du mulighet til å legge ut bilde kan forumet hjelpe til med gradering.
-
Takk for tipsetThomas B skrev:http://www.ebay.com/itm/1918-Buffalo-Ni ... 336ea2a306
Hei
Bokstaven F som du ser på mynten er designers initial, James Earle Fraser.
Prisen bestemmes for hvilken kvalitet den har, har du en 1918-D 8 over 7 vil du kanskje få 500 dollar eller mer ettersom kvalitet. En P (mynt uten bokstav) fra 2 dollar og oppover. Sjekk Ebay for litt mer reelle verdier
Prisen bestemmes for hvilken kvalitet den har, har du en 1918-D 8 over 7 vil du kanskje få 500 dollar eller mer ettersom kvalitet. En P (mynt uten bokstav) fra 2 dollar og oppover. Sjekk Ebay for litt mer reelle verdier

-
Femmern skrev:Hei