Denne dukket opp.

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Denne dukket opp.

Post by rega65 »

Lagrinn wrote:
rega65 wrote:Og der var sølvsamler ute av forumet :D
Stakkars, nå skal nok sølvsamleren og jagr slå sammen sine styrker osv.
Selv skjønner jeg ikke hva han vill oppnå med og sende ut kopier på denne måten, hvor mange har han sendt rundt? er det bare enkelte utvalgte eller alle han har adressen liggende til?

Ett lite mysterie i mine øyne.
Pengebingen har navnet sitt under sine innlegg,kan det være du har gjort det samme en gang? husk det er en veldig syk person vi har med å gjøre her :wink:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Denne dukket opp.

Post by Lagrinn »

rega65 wrote:
Lagrinn wrote:
rega65 wrote:Og der var sølvsamler ute av forumet :D
Stakkars, nå skal nok sølvsamleren og jagr slå sammen sine styrker osv.
Selv skjønner jeg ikke hva han vill oppnå med og sende ut kopier på denne måten, hvor mange har han sendt rundt? er det bare enkelte utvalgte eller alle han har adressen liggende til?

Ett lite mysterie i mine øyne.
Pengebingen har navnet sitt under sine innlegg,kan det være du har gjort det samme en gang? husk det er en veldig syk person vi har med å gjøre her :wink:
Som skrevet tidligere i denne tråden så har jeg nesten handlet med han på qxl, men dette er vell 1,5-2år siden nå, fikk også en mail får en tid tilbake der han tilbøy salg av kina kopiene sine ifra en nettside, jeg avbrøyt salget pga porto omkostninger, så er muligens derifra han har min adresse og mitt fulle navn.
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Denne dukket opp.

Post by jornkris »

Du har vel signert noen av bildene du har lagt ut med navnet ditt...
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Denne dukket opp.

Post by MarkusLømo »

jornkris wrote:Du har vel signert noen av bildene du har lagt ut med navnet ditt...
Jeg tror ikke det har vært sendt ut til folk bare fordi navnene er synlige her. Ellers ville vel ikke Kjetil spurt om å få låne et eksemplar, da ville han hatt det allerede. Virker ikke som Stig har fått et heller. Og jeg har ikke fått noe.
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Denne dukket opp.

Post by Lagrinn »

jornkris wrote:Du har vel signert noen av bildene du har lagt ut med navnet ditt...
Mener jeg kun har brukt Lagrinn, det samme som bruker navnet mitt, får min del kan godt hele forumet vite mitt fulle navn, adresse, mobilnummer osv, men liker ikke att noen sender meg kinakopier i posten, får jeg vill ikke linkes til denne personen på noen som helst måte, jeg er imot dette svineriet på lik linje med dem fleste her inne, jeg har bare ikke vert den som har ropt høyest så langt.
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Denne dukket opp.

Post by Lagrinn »

MarkusLømo wrote:
jornkris wrote:Du har vel signert noen av bildene du har lagt ut med navnet ditt...
Jeg tror ikke det har vært sendt ut til folk bare fordi navnene er synlige her. Ellers ville vel ikke Kjetil spurt om å få låne et eksemplar, da ville han hatt det allerede. Virker ikke som Stig har fått et heller. Og jeg har ikke fått noe.
Jeg vill nok tro han har sendt dette ut etter adresser han har ifra qxl, men hvor mange kopier har kommet i hendene på folk som tror dem har fått ekte vare? Dem har ingen muluighet til å spore opp avsender eller noe, så mange vill kanskje selge denne til naboen som samler, eller på en messe og vips så er 100 vis av kopier ute på markedet hos mange godtroende samlere.
Ikke alle som samler mynter har fått med seg denne tråden eller at det florerer med kina kopier, det er vell noe alle er klar over, selv om mange her inne har gjort en utrolig god innsats på området.

Jeg har aldrig holdt en mor norge i handa før jeg fikk denne kopien, å jeg så ikke noe misstenksomt før jeg tok bilder av den slik at den blei noe større, nå er øyet mitt utrent på dette, men er vell flere som vill gå på limpinnen vill jeg tro.
Var jo mye av grunden til att jeg postet her, hvem vill vell sende en mor norge i posten til noen helt anonymt uten att mann har betalt får den?
Last edited by Lagrinn on 21 Oct 2010 12:40, edited 1 time in total.
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Denne dukket opp.

Post by Knugen »

Lagrinn wrote:
jornkris wrote:Du har vel signert noen av bildene du har lagt ut med navnet ditt...
Mener jeg kun har brukt Lagrinn, det samme som bruker navnet mitt, får min del kan godt hele forumet vite mitt fulle navn, adresse, mobilnummer osv, men liker ikke att noen sender meg kinakopier i posten, får jeg vill ikke linkes til denne personen på noen som helst måte, jeg er imot dette svineriet på lik linje med dem fleste her inne, jeg har bare ikke vert den som har ropt høyest så langt.
Makan til frekkhet, eier du ikke oppdragelse? Her sender noen gaver i posten til deg og du blir sur fordi du får gratis gaver, hvordan ser det ut på julaften hjemme hos deg? :lol: :lol:

Du bør sende noe i retur til ham, her skal du få en link: http://en.wikipedia.org/wiki/2001_anthrax_attacks
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Denne dukket opp.

Post by Lagrinn »

Knugen wrote:
Lagrinn wrote:
jornkris wrote:Du har vel signert noen av bildene du har lagt ut med navnet ditt...
Mener jeg kun har brukt Lagrinn, det samme som bruker navnet mitt, får min del kan godt hele forumet vite mitt fulle navn, adresse, mobilnummer osv, men liker ikke att noen sender meg kinakopier i posten, får jeg vill ikke linkes til denne personen på noen som helst måte, jeg er imot dette svineriet på lik linje med dem fleste her inne, jeg har bare ikke vert den som har ropt høyest så langt.
Makan til frekkhet, eier du ikke oppdragelse? Her sender noen gaver i posten til deg og du blir sur fordi du får gratis gaver, hvordan ser det ut på julaften hjemme hos deg? :lol: :lol:

Du bør sende noe i retur til ham, her skal du få en link: http://en.wikipedia.org/wiki/2001_anthrax_attacks
Jula hos oss er ingen lett sak, kun personlig gavo overlevering som er tillatt :)
Angående antrax, jeg er like frisk, men har jo ikke smakt på mynten heller :lol:
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Denne dukket opp.

Post by rega65 »

MarkusLømo wrote:
jornkris wrote:Du har vel signert noen av bildene du har lagt ut med navnet ditt...
Jeg tror ikke det har vært sendt ut til folk bare fordi navnene er synlige her. Ellers ville vel ikke Kjetil spurt om å få låne et eksemplar, da ville han hatt det allerede. Virker ikke som Stig har fått et heller. Og jeg har ikke fått noe.
Ja,men det står jo i auksjonene hans,ca 2uker leveringstid,så de kommer nok.Han bestiller sikkert ikke mer enn ca2-3 stk om gangen,han har tross alt ikke så imponerende salg :lol:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
Spicyspecie
Veteran
Posts: 547
Joined: 22 Nov 2008 11:46
Location: Oslo

Re: Denne dukket opp.

Post by Spicyspecie »

He he Ja kunne nesten tro det var anthrax som var sendt rundt. Liker absolutt ikke kinamynter, men humoren fra Jagr eller nå hvem det er liker jeg :wink:
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Denne dukket opp.

Post by rega65 »

Spicyspecie wrote:He he Ja kunne nesten tro det var anthrax som var sendt rundt. Liker absolutt ikke kinamynter, men humoren fra Jagr eller nå hvem det er liker jeg :wink:
Denne humoren til jageren har definitivt ikke jeg sansen for :evil:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Denne dukket opp.

Post by storbrum »

Jeg har bare ett forslag, disse gavene bør destrueres. Klipp dem i to slik jeg gjorde.
Synd det ikke var jeg som fikk gaven, da skulle jeg funnet fram vinkelslipperen igjen.

Jeg synes ikke at vi alle trenger slike som refferanse objekter, at folk fyller opp hullene sine i samlingene osv...
Det eneste positive er at han nærmer seg slutten, jeg tviller på om han har økonomi til å bestille flere, når salget er så dårlig som det er. Han må ha tapt penger på dette.

Jeg liker ikke humoren til Jagr, jeg synes den er totalt smakløs!
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Denne dukket opp.

Post by Lagrinn »

storbrum wrote:Jeg har bare ett forslag, disse gavene bør destrueres. Klipp dem i to slik jeg gjorde.
Synd det ikke var jeg som fikk gaven, da skulle jeg funnet fram vinkelslipperen igjen.

Jeg synes ikke at vi alle trenger slike som refferanse objekter, at folk fyller opp hullene sine i samlingene osv...
Det eneste positive er at han nærmer seg slutten, jeg tviller på om han har økonomi til å bestille flere, når salget er så dårlig som det er. Han må ha tapt penger på dette.

Jeg liker ikke humoren til Jagr, jeg synes den er totalt smakløs!
Jeg har sendt min til Numisma i dag, videre skal den avbildes hos omh også tilbake til numisma som skrekk og advarsel får alle som er innom, slik blei det med mitt eksemplar og mener selv det var en fornuftig avgjørelse.
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Denne dukket opp.

Post by storbrum »

Ja, er enig, det var en god løsning. :D
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Denne dukket opp.

Post by rega65 »

Fornuftig :D
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”