RUNDEFUNNET

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
User avatar
holofire
Posts: 828
Joined: 07 Nov 2008 15:17
Location: Larvik
Contact:

Re: RUNDEFUNNET

Post by holofire »

Dette forumet må ha god takhøyde, om det er ting vi liker eller ikke så kan det være greit å la noe seile. At noen inklusiv meg reklamerer litt er jo da bra for noen og det er da vel godt nok! Om noen ikke liker det, så neivel la da være. Jeg kikker på alle som reklamerer for sine salg, kanskje de har noe jeg ønsker. Jeg samler jo.. Mange flotte bilder som jeg er fasinert over, mange gode diskusjoner.. Kanskje vi ikke må ha for mange av dem slik at de er gode når de først dukker opp! Mange nye medlemmer, mange gode kjøp,salg,historier og auksjoner som mange ikke vet om før det blir opplyst her.. +++

Forumer generelt har sine oppturer og nedturer, men det er hva vi kan få ut av det som teller!
User avatar
grenl.har
Posts: 589
Joined: 11 May 2010 20:29

Re: RUNDEFUNNET

Post by grenl.har »

Var en tur i Ålesund i vår. Kjøpte en Cob mynt (1-) og en 2 Stuiver (1+/1) for ca 350,- for hver.(fra Runde funnet) Veldig hyggelig og nyttig samler samtale under og etter handelen. (kjøpte også en Otto 2. og en "korsfarermynt"). Noe av gleden ved å samle er møte og erfaringer fra andre samlere og selgere. Derfor er samlerforumet veldig viktig for oss som ikke har spisskompetanse i Numisma....
Forresten takk for sist madsemann da jeg hadde en tur i Stavanger hos Frost. :)
User avatar
arnetech
Posts: 630
Joined: 25 Dec 2011 13:36
Location: Kristiansund.N

Re: RUNDEFUNNET

Post by arnetech »

jeg fikk denne for 25-30 år siden av noen som sa at den kom fra runde funnet, er det mulig at dette stemmer? har ikke mulighet å spørre vedkommende jeg fikk den av siden han døde for mange år siden.
2 stuivert 1724a.jpg
2 stuivert 1724a.jpg (83.6 KiB) Viewed 867 times
2 stuivert 1724b.jpg
2 stuivert 1724b.jpg (82.41 KiB) Viewed 867 times
Live long & prosper
Ask
Posts: 1224
Joined: 27 Oct 2009 13:59
Location: Huttaheiti

Re: RUNDEFUNNET

Post by Ask »

arnetech wrote:jeg fikk denne for 25-30 år siden av noen som sa at den kom fra runde funnet, er det mulig at dette stemmer? har ikke mulighet å spørre vedkommende jeg fikk den av siden han døde for mange år siden.
Årstallet stemmer og myntens overflate virker som om den kan ha ligget i vann. Jeg vil tro at det er ganske sansynlig at en hollandsk 2 - stuiver med et slik utseende stammer fra Runde.

Mvh. Ask
Thijs
Posts: 1
Joined: 13 Jul 2020 15:23

Re: RUNDEFUNNET

Post by Thijs »

Hello, for a while now I have been looking for the so called Rundesett. I have searched the entire web and watched multiple auctions for some time but haven't seen one. If you have one for sale please contact me, I am sure we can make an agreement! Greetings from Holland!
Thijs Schilder
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”