Norges beste mynthandler.

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Norges beste mynthandler.

Post by madsemann »

Da håper jeg at jeg ser deg der:-)
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Norges beste mynthandler.

Post by madsemann »

madsemann wrote:Da håper jeg at jeg ser deg der:-)
Ønsket kom i oppfyllelse, og 5 nye mynter ble det. Takk ;-)

Har lest igjennom denne tråden igjen, og nå som jeg har byttet samlerområde har mine preferanser til forhandler endret seg noe.
Førs og fremst ros til de som skal ha det. Riibe har begynt med bilder, noe som er et stort + Det er fortsatt litt å gå på når det kommer til teknikken, men bevares det er bedre enn noen sinne :-) Det store utvalget til riibe tyder jo litt på noe høye priser. Men når jeg kommer nedover på kongene så vil jeg nok kjøpe noen flere mynter her. I stede for å vente på auksjoner.

De siste månedene har de fleste handler fra min side forekommet hos Numisma og OMH. Jeg skulle ønsket at OMH hadde hatt enda mer mynter, men de har tross alt den beste myntauksjonen i landet :-)

Alt i alt må landets beste mynhandler for meg nå bli OMH, med Numisma på andre. Roschberg var bra på årgangsmynt, men som allover forhandler blir det ikke nok til å toppe listen.
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Norges beste mynthandler.

Post by trygghandel »

Jeg holder OMH som en ener på mynter, de har svært flotte bilder, er hyggelige når en er innom og har stor kunnskap på de fleste områder.

Som en klar toer er Rochberg, de har så god service og har skjønt hvordan en behandler kunder.

Noen ganger er en hyggelig prat med en mynthandler noe som kan gi butikkk over tid. Jeg kommer i fremtiden til å handle mine mynter hos disse to mynthadlerne.
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Norges beste mynthandler.

Post by vemod »

Roschberg LEVERER raskest, noe som er et stort pluss for kronisk utålmodige personer.
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Norges beste mynthandler.

Post by losset »

Alle mynthandlere i Norge leverer bra, vi kan være uenige ihht gradering og det er intet problem å returnere objektet.
Bergen Mynt & seddel leverer alltid, det samme med Roschberg, Oslo mynthandel og Numisma Mynthandel - Alle gjør en kjempejobb og kan ikke si hvem som er best her.

Det er alltid bedre å betale noen ekstra kroner for å kjøpe trygt av en seriøs mynthandler, en å kjøpe en mynt som er overgradert flere grader av en selger på QXL.

OMH har noen flotte auksjoner, så dette gjør samling mere intresant, da man da kan møte likesinnede på auksjonene og på håndtverkeren. Dette er en superhelg for oss samlerene.

Numisma bidrar også med mye flotte objekter.

Nei - konklusjon................

Delt førsteplass til Numisma,BMS,Roschberg og OMH.


User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Norges beste mynthandler.

Post by Torashe »

For ikke og glemme en hyggelig kar fra sørlandet,Kr.sand mynthandel.
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Norges beste mynthandler.

Post by Stig Westerhus »

Numisma er ikke på min liste lengere. Ikke på topp 3, ikke engang på listen.

Jeg bestilte den siste katalogen fra de. Som jeg aldri mottok. Når de så sendte purring på fakturaen så betalte jeg den uten å dobbeltsjekke. Når jeg gjorde de oppmerksom på feilen fikk jeg en svarmail med et språk som jeg overhodet ikke kan forsvare. Jeg har til dags dato hverken fått boken eller pengene tilbake. Et firma som har ansatte som ikke kan svare på en høflig og ordentlig måte eller som ikke har bedre kontroll på sine utsendelser ønsker ikke jeg å bestille noe fra.

Jeg er bare glad for at dette skjedde med en bok til noen hundrekroner som det er lett å få tak i andre steder, og ikke en mynt som jeg har slitt med å få tak i.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
grenl.har
Posts: 589
Joined: 11 May 2010 20:29

Re: Norges beste mynthandler.

Post by grenl.har »

Alle uttalelser her blir jo subjektive.(dvs kun persolig opplevelse) Når det gjelder;

-Numisma, bestilte jeg via tlf 3 forskjellige mynter forrige torsdag og fikk myntene lørdag 2 dager etter. Har egentlig ikke handlet så mye av de via postordre, men likevel ikke noe postoppkrav, men kun regning. (aldri hatt noen negativ opplevelse hos de)

-Frimerkehuset (Bergen) Der har jeg bare vært å handlet direkte i butikken. Veldige tålmodig selger, da jeg har samlerområde som jeg fortsatt har mange ”dumme” spørsmål som selger svarer tålmodig på.(møtte forøvrig madsemann sist jeg var der)

-Bergen mynt og seddel. (Ligger litt avsides hvis en er i Bergen og ikke har bil) hyggelig fyr som har tid til samlerprat.

-Ålesund Mynt og Ant.hand. Talefør selger med litt annet utvalg. Litt mer middelalder enn vanlig. (begrenset åpningstid)

-Tønsberg, har 3 butikker med varierende utvalg.

–Sandefjord har jo også en liten butikk, artig å ta en tur innom bare for en prat, begrenset utvalg.(vet ikke om han driver butikken fortsatt)

-Skien. Begrenset utvalg av mynt. Selger sier de senere åra har det kommet lite mynt inn for salg. Strenge på kvalitet. De har bra utvalg for utstyr til samleren.

-Oslo Mynthandel. Har handlet lite, men dyre objekter der. Fikk i posten uten egentlig å be om det forrige ”auksjon 65” i posten. Flott lesing. Håper jeg får neste auksjon i posten også.

-Roschberg, vært innom men ikke handlet der.

-Kristiansand. Kun handlet når de har vært rundt på messer. Kun possitiv erfaring. (har ei datter som bor for tiden i Kr.sand, så må få tid til ett lite besøk)

- Riibe. Kun handlet via postordre og på messer. På messe, har fått gode avslag på pris. (mulig de har mye å gå på.)

-Har ennå ikke vært i Elverum som de påstår har et godt rykte.

-Frost i Stavanger, hadde begrenset utvalg. Følte han holdt på å trappe ned...(møtte madsemann der også)

Har møtt få ”sure” selgere, kanskje pga. de føler de har gjort ett godt salg....Har kun kommentert Myntselgere og ikke internett salg.

Kom med kommentarer på andre selgere eks. Østfold, Drammen etc. :!:
Christian H
Posts: 186
Joined: 10 Oct 2008 00:07
Location: Sunndal

Re: Norges beste mynthandler.

Post by Christian H »

En mynthandler jeg vil dra frem er Kristansand mynthandel.

Haakon har et helt fantastisk utvalg for alle smaker. Jeg vil påstå at Haakon har det største utvalget i norske mynter etter Riibe.

Krs.mynthandel har ikke egen nettside å derfor er det kanskje ikke så veldig mange som vet hvilket fantastisk utvalg de har.

Det er ikke bare utvalget jeg vil skryte av, men jeg må også skryte av mannen selv. Han er utrolig hyggelig, har alltid tid til å snakke om mynt og har utrolig mye peiling. Å prisene er iallefall ikke til å klage av.

Tror de fleste finner noe i sin smak om de sender en mail eller tar en telefon dit.
Samlerområde: Skillinger fra 1700
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Norges beste mynthandler.

Post by KrsMynthandel »

Christian H:

Takker for dine rosende ord! :D
En vakker dag vippes vel Ribe av tronen, hehe!

Jeg har med stor int. lest alle innspill her og mye er jeg enig i....MEN å kalle ........ for Norges ledende handler når utvalget er elendig, blir jo møtt med undring :!:

Jeg har skrevet tidligere og gjentar gjerne 1 plass er Ribe mht. utvalg. Service, kunnskapsnivå mm. da KAN listen være annerledes.....

Her i Sør klarer jeg meg godt med 800 skillinger, 15stk. specier, 10stk. halve, 20stk. 4 marcker, 25 stk. 2 marcker og noen 1 marcker samt 300 stk. 2 kroner og Norge stort sett komplett ifra 1874........samt en haug med sedler :wink:
Christian H
Posts: 186
Joined: 10 Oct 2008 00:07
Location: Sunndal

Re: Norges beste mynthandler.

Post by Christian H »

Riibe har jo selv uttalt at det ikke er så viktig å svare på mail,telefoner og slikt. Salg er ikke viktig for Riibe, han liker å kjøpe å ikke selge.

Men en gang må han jo selge noe, å da har han jo egentlig gravd sin egen grav, behandler du ikke kundene bra i dag blir det ikke enkelt å selge når du trenger det.
Samlerområde: Skillinger fra 1700
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Norges beste mynthandler.

Post by madsemann »

KrsMynthandel wrote:Christian H:

Takker for dine rosende ord! :D
En vakker dag vippes vel Ribe av tronen, hehe!

Jeg har med stor int. lest alle innspill her og mye er jeg enig i....MEN å kalle ........ for Norges ledende handler når utvalget er elendig, blir jo møtt med undring :!:

Jeg har skrevet tidligere og gjentar gjerne 1 plass er Ribe mht. utvalg. Service, kunnskapsnivå mm. da KAN listen være annerledes.....

Her i Sør klarer jeg meg godt med 800 skillinger, 15stk. specier, 10stk. halve, 20stk. 4 marcker, 25 stk. 2 marcker og noen 1 marcker samt 300 stk. 2 kroner og Norge stort sett komplett ifra 1874........samt en haug med sedler :wink:
Det virker på meg som om du allerede har vippet dem av tronen :) Men du skulle virkelig hatt en netthandel!
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: Norges beste mynthandler.

Post by jba »

madsemann wrote:Men du skulle virkelig hatt en netthandel!
Personlig er jeg glad for at han ikke har netthandel :wink:
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Norges beste mynthandler.

Post by KrsMynthandel »

Letohallen den 12-13 mars er jo et fint sted å møtes for mynt og antikk int. Kristiansand Mynthandel kommer ihvertfall med godsaker...... :shock:
Swede
Posts: 572
Joined: 05 Aug 2010 20:18

Re: Norges beste mynthandler.

Post by Swede »

jba wrote: Personlig er jeg glad for at han ikke har netthandel :wink:
Haha;)


Jag var hos Baldwins igår och köpte två svenska 1800-tals små silvermynt i 0-kvalitet. Nog för att de har en internetbutik, men största delen av lagret går få översikt över i butik eller på telefon. Det är många mynthandlare som inte använder internet i större utsträckning, och det är trevligt att besöka butiken för en kopp te och prata om mynt medan man ser vackra mynt och utvidgar samlingen.
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”