Norges beste mynthandler.

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Norges beste mynthandler.

Post by madsemann »

Hvilken mynthandler anser dere som den beste i Norge? Da tenker jeg på: Graderinger, priser, kunskap, utvalg, tilgjengelighet (nettbutikk), service og leveringstid.

På leveringstid mener jeg personlig at samlerhuset er en klar vinner, de leverer jo ting FØR du har bestilt :evil:
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Norges beste mynthandler.

Post by Knugen »

Bergen Mynt og seddel scorer høyt på utvalg, nettbutikk, service og leveringstid hos meg iallefall. De har den flotteste netbutikken.

Ellers havner både Numisma og OMH ganske like sider rent teknisk forsjellen er bare i design. Disse to som også innehar mest kunnskap og er best på graderinger.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Norges beste mynthandler.

Post by madsemann »

Jeg har kjøpt fra: Riibe, OMH, Numisma, m&s, frimerkehuset i Bergen, Frost i Stavanger og Roschberg + fra noen andre mynthandlere på qxl. Jeg har ingen jeg synes er dårlige, men den jeg synes er best uten tvil er Roschberg! De har oppdaterte nettsider, gode priser og etter mitt syn bra graderinger. Og når det kommer til service og leveringstid er de en klar ener hos meg. Slik som andre har påpekt andre steder på forumet er je ikke imponert over nettsidene til Riibe, de har stort utvalg men nesten hver gang jeg har handlet der, er mynter jeg har bestilt allerede solgt, og det er meget frustrerende. De er også veldig variable på leveringstiden og pris.
Numisma kommer nok på nr 2 og m&s på 3. Omh synes jeg at har for lite tilstrømming av mynter, dette kommer muligens av at de kun legger ut "bedre/dyrere" mynter på nettsidene.
Christian H
Posts: 186
Joined: 10 Oct 2008 00:07
Location: Sunndal

Re: Norges beste mynthandler.

Post by Christian H »

Roschberg er helt klart en favoritt med meg.
Samlerområde: Skillinger fra 1700
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1513
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Norges beste mynthandler.

Post by mynt01 »

OM er vel den eneste som har skikkelige bilder. På alle myntene.

Resten er vel dårlige.
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Norges beste mynthandler.

Post by Stig Westerhus »

Roschberg er helt klart min favoritt.
Tett fulgt av BMS.
Kan nok bli bedre på bilder han også. Men det er vel tiden som ikke strekker til der som en del andre.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Norges beste mynthandler.

Post by madsemann »

Du har nok rett i at OMH har bilder av alle sine objekter, men så er det bare det at de har akkurat nå 450 norske mynter ute, til sammenligning har Roschberg 1300. Videre er det veldig mange av OMH sine mynter som er solgt, men som fortsatt er på sidene deres. Men jeg er enig i at gode bilder er viktige, i allefall på objekter av en litt dyrere eller høyere kvalitet enn normalt.
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: Norges beste mynthandler.

Post by Alex R »

Fler av de solgte myntene til OMH tipper jeg ligger der for at de skal "skryte" eller at de ligger der som referanse.
Det er jo som oftest kun gode ting som ligger igjen.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Norges beste mynthandler.

Post by madsemann »

Av OMH sine 198 objekter fra før 1874 er hele 57 allerede solgt! Det er over 25% av beholdningen.
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Norges beste mynthandler.

Post by vemod »

Hobbyboden i Elverum selger ikke en eneste god mynt på nett, men forbeholder dem til sine faste "stikke-innom" kunder. Sånt liker jeg.
Letti
Posts: 139
Joined: 07 Jun 2010 15:26

Re: Norges beste mynthandler.

Post by Letti »

Ja Hobbyboden er god, god service, fine mynter og mye erfaring. Han har vel holdt på i noen tiår nå og har nok en god del godsaker liggende.
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: Norges beste mynthandler.

Post by Alex R »

Har alltid følt at han er litt grinete jeg. Altså, han fra hobbyboden. Ikke for at jeg ikke har fått gode handler, men det er liksom litt stiv stemning syns jeg
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Norges beste mynthandler.

Post by MarkusLømo »

Etter at Kjetil begynte der har Numisma blitt min favorittmynthandler. Hadde best inntrykk av OM tidligere, men sist jeg sendte en forespørsel til dit angående et par mynter fikk jeg aldri svar, så det var vel neppe gjensidig. Håper jeg ikke har gjort noe for å fornærme dem.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Norges beste mynthandler.

Post by AMO Berg »

Alex R wrote:Har alltid følt at han er litt grinete jeg. Altså, han fra hobbyboden. Ikke for at jeg ikke har fått gode handler, men det er liksom litt stiv stemning syns jeg
Alle som driver enkeltmannsforetak er sure. Det er vel derfor de driver for seg selv?
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Norges beste mynthandler.

Post by madsemann »

Jeg har lært at desto surere selgeren er, desto bedre kjøp har jeg gjort:-)
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”