Lot kvalitetsvurdering

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
Post Reply
Lavissa
Posts: 1
Joined: 23 Mar 2019 00:15

Lot kvalitetsvurdering

Post by Lavissa »

Hei,

Jeg har nylig, i tillegg til mine egne mynter, arvet en "samling" på 250-300 mynter.
Mye som ikke har noen betydelig verdi, men som jeg likevel kunne tenkt meg å få kvalitetsvurdert.
Det er mest for min egen del, da jeg ikke er trygg på mine egne vurderinger enda. Og fordi jeg liker å vite hvilken kvalitetsgrad myntene i samlingen min har.
Det er så klart en god del gjengangere, både i valør og årgang. Spesielt bland 5-øringer og 5-kroner. (Sistnevnte mest -65 og -66)

Så mitt spørsmål lyder som følger:
Hvis jeg kan stille med høykvalitets bilder av advers og revers av oppimot 300 mynter, finnes det noen som ville kvalitetsvurdert dette for meg, og til hvilken pris?
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Lot kvalitetsvurdering

Post by AMO Berg »

Hei, Lavissa

En dansk numismatiker sa en gang at kvalitetsvurdering ikke er en vitenskap, men en kunst.

Det er, etter min mening, mange brukere her på Samlerforum som behersker den kunsten ganske godt. Legg gjerne ut bilder av noen av myntene her på denne tråden, så får du sikkert respons - helt gratis!
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”