Registrere seg hos posten ?

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
Post Reply
Ask
Posts: 1224
Joined: 27 Oct 2009 13:59
Location: Huttaheiti

Registrere seg hos posten ?

Post by Ask »

Posten dott no, the Allmighty har stoppet en myntforsendelse igjen. I sporingsmenyen er det mulig å laste opp nødvendig dokumentasjon. Greit nok, men for å kunne sende den inn må du huke av for at posten kan fortolle denne og fremtidige forsendelser. Jeg ble litt i tvil der. Betyr det at den heretter ikke brys seg med å innhente informasjon men bare gjennomfører en fortolling og da gjerne på et feilakig grunnlag uten at jeg som kunde kan påvirke dette ? er litt skeptisk til å gi blankofullmakter.
Synspunkter ?
Mvh. Ask
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Registrere seg hos posten ?

Post by Olav K »

Jeg ville prøvd å ringe for å få vite hva det i praksis innebærer. Det er viktig å få stanset "fortolling" ( som oftest feil ilagt merverdiavgift) før beregningen er gjennomført. Etterpå kan man klage ("betal først, klag siden") men tar vinter og vår før du får penge tilbake. Noe annet om mynten stanses fordi tollen tror den kan være ulovlig utført fra avsenderlandet. De bruker myntkabinettet som sakkyndig, men siden de der ikke kjenner eksportlovgivningen i alle land, ber de departementet om råd og det kan jo ta tid, mens mynten ligger lagret i kabinettet.
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”