" Kjærringa mot strømmen"

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: " Kjærringa mot strømmen"

Post by karstkri »

[quote="raniE-noJ"]Feirer de kvinnedagen i Nord Korea?

Ikke bare feirer de kvinnedagen, men det er også en nasjonal fridag i Nord korea.
karstkri
User avatar
raniE-noJ
Posts: 460
Joined: 29 Sep 2010 21:37

Re: " Kjærringa mot strømmen"

Post by raniE-noJ »

karstkri wrote:
raniE-noJ wrote:Feirer de kvinnedagen i Nord Korea?

Ikke bare feirer de kvinnedagen, men det er også en nasjonal fridag i Nord korea.
Du verden, tipper Kim Il Sung får kjørt seg i dag, her står ikke verden til påske.
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: " Kjærringa mot strømmen"

Post by Alex R »

Kjærringa mot strømmen storsenter?
User avatar
raniE-noJ
Posts: 460
Joined: 29 Sep 2010 21:37

Re: " Kjærringa mot strømmen"

Post by raniE-noJ »

raniE-noJ wrote:
karstkri wrote:
raniE-noJ wrote:Feirer de kvinnedagen i Nord Korea?

Ikke bare feirer de kvinnedagen, men det er også en nasjonal fridag i Nord korea.
Du verden, tipper Kim Il Sung får kjørt seg i dag, her står ikke verden til påske.
Kim Jong-un er det visst han heter.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: " Kjærringa mot strømmen"

Post by brafin »

Kunnskapen lenge leve.Mvh.
Posthornet
Posts: 408
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: " Kjærringa mot strømmen"

Post by Posthornet »

Jeg hadde lest EU lov om at gullmynter som ikke kjøpes til enverdi av mer en 1.8 over gullspot pris er moms og tollfri inntil Sverige. Selv om det fulgte med pakken en erklering om at inneholdet 1oz gullmynt, legal tender certificate og pris 2000 US dollar så ble jeg oppkrevd på å betale 3200.- SEK i moms. Alle papirer lå synlig i gjenomsiktlig plast på framsiden av pakken og har vært åpnet og lest? Spotpris på gull er ca 1600.- dollar. Mynten kom fra et land i mellomøsten. Å få pengene tilbake har jeg ingen tro på. Jeg kunne like godt brukt de 3200.- kronene på en reise til Jerusalem hvor mynten kommer fra for å hente mynten. Det blir nok siste gangen jeg importerer det på denne måten. Nå vet jeg.

Jeg føler meg lurt.
Likevel med min noen ganger skeptiske holdning så avsto jeg fra å kjøpe flere mynter. Først en tenkte jeg så får jeg se, noe som jeg er glad for. Tross allt så ble ikke tapet så kjempe stort.

Jeg er altså i Sverige og ikke i Norge.
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: " Kjærringa mot strømmen"

Post by kråketoppen »

Fikk gjenombrud med tullen og mynter returnert. :D
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”