Hvem er kunstneren & tyder noen signaturen?

Forum for samlere av kunst! Her kan du diskutere all slags kunst.
Post Reply
rif
Posts: 2
Joined: 11 Aug 2017 10:01

Hvem er kunstneren & tyder noen signaturen?

Post by rif »

Hei, kjøpe dette brukt & nå skulle jeg gjerne visst hvem som har lagd det, men jeg klarer ikke tyde signaturen. Har noe peiling på hvem som har lagd dette? Eller kjenner noen signaturen?
Attachments
IMG_9315.jpg
IMG_9315.jpg (1.08 MiB) Viewed 611 times
IMG_9313.jpg
IMG_9313.jpg (953.33 KiB) Viewed 611 times
mvh Rune
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Hvem er kunstneren & tyder noen signaturen?

Post by Olav K »

Kan være et veldig tidlig arbeide av Ulf Valde Jensen, men formspråket han i dag er ganske annerledes, dette ser ut som en inspirasjon fra Kai Fjeld. Uvanlig med grafikk at signatur er i bildeflaten. Reproduksjon? Uansett er jeg meget usikker på om det er Valde Jensen, men det kan være et sted å begynne å lete - spørre kunsthandler?
rif
Posts: 2
Joined: 11 Aug 2017 10:01

Re: Hvem er kunstneren & tyder noen signaturen?

Post by rif »

Hei & takk for svar. Jeg skal sjekke ut kunsteren du foreslår. Selv har jeg lurt på om signaturen kan være Jørgensen. Jeg har kontakta Blomqvist, men ikke fått svar ennå. Er det andre kunsthandlere jeg kontakte?
mvh Rune
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Hvem er kunstneren & tyder noen signaturen?

Post by Olav K »

Hvis Blomquist ikke finner ut av det, kan det være en mulighet i Norske Grafikeres forening, de kan ha oversikt over grafikere som "aldri slo igjennom" og derfor går under radaren hos Blomquist. "jørgensen" kan også være dansk, men jeg vet ikke hvem jeg ville spørre der.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Hvem er kunstneren & tyder noen signaturen?

Post by tho »

Hva slags teknikk er det? Er det pastell?
Post Reply

Return to “Kunst”