Trykk av Halvard Storm.

Forum for samlere av kunst! Her kan du diskutere all slags kunst.
Post Reply
smyh
Posts: 5
Joined: 02 Jun 2017 17:58

Trykk av Halvard Storm.

Post by smyh »

Vi har arvet noen bilder, blant annet dette av Halvard Storm. "Fra Øvresetertjern", nummerert og signert. Hvilken verdi kan dette ha ?
Attachments
IMG_0813.JPG
IMG_0813.JPG (609.73 KiB) Viewed 934 times
IMG_0812.JPG
IMG_0812.JPG (901.7 KiB) Viewed 934 times
Aristokraten
Posts: 114
Joined: 30 Dec 2009 00:20

Re: Trykk av Halvard Storm.

Post by Aristokraten »

https://www.skanfil.no/lotmenu?text=STO ... dle=1_0_29 Her kan du se hva de har gått for før.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Trykk av Halvard Storm.

Post by Olav K »

Det hjelper lite når Skanfil ikke har solgt noe av Halvard Storm og neppe kommer til å gjøre det heller. Prøv å google navnet hans, der finner du også tidligere tråder på dette forum. Jeg har ingen mening om verdi, men en etsning fra Øvresetertjern ved Voksenkollen kan ha en viss appell på Oslo Vest.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Trykk av Halvard Storm.

Post by hertervig »

Du må søke på avsluttede auksjoner, Olav - ikke aktive. Der kommer det frem at de har solgt en pen rekke Storm-bilder. De går for noen hundrelapper, avhengig av den lokalhistoriske interessen hvor mange. Han var produktiv, og bildene har en sympatisk tidskoloritt så de er relativt populære. Spesielt verdifulle pengemessig blir de vel neppe noen gang, dertil er de for vanlig å finne i handelen.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Trykk av Halvard Storm.

Post by Olav K »

Ooops! Jeg ante ikke at Skanfil solgte kunst, man lærer stadig, men litt flaut likevel. Takk!
Aristokraten
Posts: 114
Joined: 30 Dec 2009 00:20

Re: Trykk av Halvard Storm.

Post by Aristokraten »

Ser at linken jeg la ut ikke gir resultater,den gjorde det i går.Ihvertfall har bildet som tråden handler om vært innom Skanfil to ganger. første gang var prisantydning 400kr,det ble usolgt.Andre gang var prisantydning 100kr,solgt for 90kr.

Så dette er ikke noe dyre greier.Men det er ett fint motiv syns jeg.Har du hytte så heng det opp der!
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Trykk av Halvard Storm.

Post by Olav K »

Jeg har et tips. Vestsørvest av Øvresetertjern er det i løpet av siste år oppført en haug med boliger, hvordan man har klart det tross Markaloven er meg ubegripelig, men det er en annen sak. Dette er byggeklosshus som trenger identitet. Ta en utskrift av bildet, slå det opp på Vettakollen og Lillevann stasjoner på Frognerseterbanen (linje 1) med tekst: "Original etsning av Halvard Storm - Øvresetertjern 1931. kr. 2400 med ramme og passepartout". Er det ikke innrammet, slå av til kr. 1400. Her er det gjenkjenneligheten fra nærmiljøet som gir verdi, det er revnende likegyldig om bilde av samme kunstner med motiv fra Grukkedal har gått for kr. 90, motiv fra tjernet tvers av T-banen (dvs. her heter den "trikken" for de innfødte) viser tilhørighet.
smyh
Posts: 5
Joined: 02 Jun 2017 17:58

Re: Trykk av Halvard Storm.

Post by smyh »

Kanskje en ide å prøve noe slikt ? Liker motivet, så jeg tror nok helst vi beholder det. Ellers takk for alle svar !
Post Reply

Return to “Kunst”