4 5 ører på villspor

Forum for savnet/etterlyst/mistet
Post Reply
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

4 5 ører på villspor

Post by Alex R »

Fikk mail fra en som har vunnet et par mynter på qxl. Det er en 5 øre 1876 og 3 olav 5 ører i 0.
De ble sendt rundt 10.oktober.
Attachments
5Ø76 (1).JPG
5Ø76 (1).JPG (40.27 KiB) Viewed 3602 times
5Ø76.JPG
5Ø76.JPG (40.07 KiB) Viewed 3602 times
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: 4 5 ører på villspor

Post by Knugen »

Er den 5 øre 1876 i 0 da?

Den ser heller ut som 0/01 tom med disse bildene, bør være lett å identifisere ettersom den har ganske merkbare flekker.
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: 4 5 ører på villspor

Post by Alex R »

jeg sa aldri at den var 0. :lol:
og ja, den er vurdert og solgt som 0/01
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: 4 5 ører på villspor

Post by Knugen »

Alex R wrote:jeg sa aldri at den var 0. :lol:
og ja, den er vurdert og solgt som 0/01
Steike jeg er god :lol:

Viktig å ha med gradering du veit aldri den kan dukke opp om 20-30 år når vi er gamle og øyene er slitne da er det viktig å ha graderingen.

Hvor forsvant den? Fra hvor til hvor altså.
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: 4 5 ører på villspor

Post by Alex R »

på den vanvittig lange strekningen askim-oslo
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: 4 5 ører på villspor

Post by losset »

Har hatt forsendelse av en to krone mor norge som tok bortimot seks uker.
Nå i høysessongen for Postverket kan det hende at noe Post havner utenfor "systemet" og tar noe lengre tid.

Uansett er dette alltid lite morsomt for både selger/kjøper

Håper at dette finner veien til rette vedkommede.
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: 4 5 ører på villspor

Post by Alex R »

Den ble sendt i oktober, og det var jo ikke noe høytid da.
Men jeg har opplevd å få brev som har vært innom Kiruna. Det tok 3 mnd til jeg fikk den mynten
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: 4 5 ører på villspor

Post by losset »

Mynten jeg sendte var utenom høy sessong, men da var det nye sorteringssenteret til Posten som var åpnet. Dette ble kjent i pressen. Men dette tok forferdelig lang tid for personen som ventet på denne mynten.

Den kom frem til slutt, forferdelig om så flott mynt skulle komme på avveie som du har solgt her.

Så når den Postansatte på indre annarjokka postkontor i Finnmark finner ut av at Øvre slottsgate - Oslo ikke ligger på Finnmarksvidda, kommer nok forsendelsen til hovedstaden igjen. Så håper at de finner ut av dette.
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: 4 5 ører på villspor

Post by kråketoppen »

Skjer oftere og oftere, borte i posten. Nettopp fått brev fra posten i plast med mitt brev inne i det og brev med at innholdet var borte vekk. De 3 små Underbergere som skulle gjøre underverker mot kulda her ute. Finnes det tørste folk i posten også nå da?
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: 4 5 ører på villspor

Post by Torashe »

Har ikke noe med myntene og gjøre dette innlegget mitt da,men litt om posten.
Hentet nettopp en pakke selv med litt fin saker i,men den pakken hadde kommet til et postkontor 4mil unna der jeg bor.
Ingen lik adr noen sted der som jeg har,ikke samme etternavn engang. Greit nok jeg bor på "bondelandet" da,men den var vel litt i drøyeste laget.
Så med litt tidligere dårlig erfaring(som endte godt til slutt for alle) så slo det meg når jeg sjekket nr på posten,at nå har vel en jæ--- åpnet pakka og tatt ut litt. Men hadde ikke det,så mulig det kan stemme at de tar seg en kvasse enn i jobb tiden av og til.
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: 4 5 ører på villspor

Post by trygghandel »

Jeg har aldri i mine år med kjøp av mynter både i utlandet og i Norge opplevet at noe har blitt borte.
Trur det er viktig at dere som opplever det tar det raskt med posten slik at de får ettergått hva som skjer på de ulike ruter.
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: 4 5 ører på villspor

Post by Torashe »

Ja viktig ta det med engang,ikke noe lure på om noe skjer.
Men må jo si om noen jobbe i posten her,så er det ærlige folk og der.
Var vel i fjord jeg hentet en konvolutt med mynter,skulle vært sendt i pakke,på den litt lengre turen så gikk det hull i konvolutten,og myntene datt ut,skulle ikke være et ultra geni for og se at dette muligens kunne være verd noen kr. Men han som kjørte posten fra Oslo leverte de inn på posten der de skulle,og posten sendte ut hente lapp til meg.
Så når jeg hentet myntene fikk jeg dem levert løst i hånden(lå i slabs eller hva det heter). Så det funket jo bra.
Så du samler mynter du sa de damene på posten da,de hadde lurt litt på hvorfor jeg sendte så mye pakker og fikk så mye pakker fra innland og utland.
Ikke at de hadde noe med og spør om det,men siden de var så ærlige så sa jeg som det var. Så jeg forholder meg til kun denne ene post ibutikk der de kjenner meg og jeg vet hvem de er,og føler meg nok så sikker på at pakkene blir tatt godt vare på,skulle det skje noe igjen er jeg nok så sikker på at de damene i posten der biter fra seg og får gang i sakene.
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: 4 5 ører på villspor

Post by Alex R »

NB!
Feil 5 øre 1876. :lol:

De nyeste bildene er av den riktige
Attachments
619901808_Big.jpg
619901808_Big.jpg (18.63 KiB) Viewed 3318 times
619901808_2_Big.jpg
619901808_2_Big.jpg (20.49 KiB) Viewed 3318 times
Post Reply

Return to “Etterlyst”