Stolne antikke myntar.

Forum for savnet/etterlyst/mistet
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Stolne antikke myntar.

Post by rega65 »

Myge wrote:Smartpostpakker forsvunnet? Slike med sporing, eller tenker du Smartpost som ferdigfrankert sending uten sporing?
En smartpostpakke med sporing kom frem uten innhold(nobel gull) og siden pakken kom frem dekket ikke posten noe.En smartpostsending uten sporing kom aldri frem til mottaker,og aldri i retur.Hadde skrevet avs. på.En pakke med et proffsett 1990 og en pakke med noen myntmagasiner kom aldri frem.Dette skjedde samtidig,og jeg var ganske aktiv med kjøp da,og var på posten nesten daglig,og fikk pakker hjem daglig,så de kjente meg godt på posten og visste jeg fikk mange og endel kostbare mynter.
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
Myntsamleren
Posts: 419
Joined: 06 Oct 2008 06:33
Contact:

Re: Stolne antikke myntar.

Post by Myntsamleren »

rega65 wrote:En smartpostpakke med sporing kom frem uten innhold(nobel gull) og siden pakken kom frem dekket ikke posten noe.
:shock: Er det slik postverket praktiserer forsikring av pakker ?

Jeg tviler på at folk flest er klar over dette når de sender en pakke ?
Kanskje dette er en sak for Forbrukermyndighetene ?

Det var dessuten emballasjen som kom frem, ikke pakken !
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Stolne antikke myntar.

Post by Myge »

rega65 wrote:
Myge wrote:Smartpostpakker forsvunnet? Slike med sporing, eller tenker du Smartpost som ferdigfrankert sending uten sporing?
En smartpostpakke med sporing kom frem uten innhold(nobel gull) og siden pakken kom frem dekket ikke posten noe.En smartpostsending uten sporing kom aldri frem til mottaker,og aldri i retur.Hadde skrevet avs. på.En pakke med et proffsett 1990 og en pakke med noen myntmagasiner kom aldri frem.Dette skjedde samtidig,og jeg var ganske aktiv med kjøp da,og var på posten nesten daglig,og fikk pakker hjem daglig,så de kjente meg godt på posten og visste jeg fikk mange og endel kostbare mynter.
Har du fortsatt sporingsnummeret på den smartpostsendingen som ikke kom frem? Dette må det slås på stortromma om, for dette er virkelig ikke bra!

Eirik
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Stolne antikke myntar.

Post by Knugen »

Myge wrote:
rega65 wrote:
Myge wrote:Smartpostpakker forsvunnet? Slike med sporing, eller tenker du Smartpost som ferdigfrankert sending uten sporing?
En smartpostpakke med sporing kom frem uten innhold(nobel gull) og siden pakken kom frem dekket ikke posten noe.En smartpostsending uten sporing kom aldri frem til mottaker,og aldri i retur.Hadde skrevet avs. på.En pakke med et proffsett 1990 og en pakke med noen myntmagasiner kom aldri frem.Dette skjedde samtidig,og jeg var ganske aktiv med kjøp da,og var på posten nesten daglig,og fikk pakker hjem daglig,så de kjente meg godt på posten og visste jeg fikk mange og endel kostbare mynter.
Har du fortsatt sporingsnummeret på den smartpostsendingen som ikke kom frem? Dette må det slås på stortromma om, for dette er virkelig ikke bra!

Eirik
Er dette en fordel med seddler at de er nummererte? Dessuten når jeg sender gjennom posten som smartpost så teiper jeg over alle åpningene godt med en sliken brun teip. Kjøper får heller stresse litt med å få den opp.

I post i butikk stedet hvor jeg leverer inn posten har de lagt merke til at jeg ofte leverer inn post og lurer sikkert på hva jeg leverer inn. Det kan være en garanti at jeg leverer inn post i butikk ettersom det er bare 1 eller 2 på vakt i Posten og jeg leverer alltid rett før innleveringsfristen slik at hvis de bestemmer seg for å forsøke på tyveri så blir det lett å spore.
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Stolne antikke myntar.

Post by rega65 »

Hei,jeg har ikke sporingsnummeret lenger,dette ligger ca 1 år tilbake i tid,og jeg har flyttet i mellomtiden.Jeg handlet av en veldig seriøs selger som sendte meg ny mynt.Jeg pleier alltid og teipe endene godt når jeg sender smartpakker,det var ikke gjort på denne pakken,men den var lukket.Men jeg syntes det var rart at ikke posten var litt mer medgjørlige enn at de bare hevdet at så lenge tom-emballasjen kom frem,gjalt ingen forsikring.
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Stolne antikke myntar.

Post by Torashe »

Tror jeg har nevnt dette før,men jeg sendte og en verdi pakke en gang som på magisk vis forsvant,men du hildranne så posten kjørte på i den saken,både i butikken jeg leverte den inn i og på hovedposten,så der stod de virkelig på.
Men blir jo ikke helt det samme da.
Men sendte og en pakke rekomandert en gang,og den kom frem tom,og der sa både jeg og mottaker fra til posten,og det ble betalt ut for innholdet(800kr)etter en del frem og tilbake,sender ikke noe over 1000kr rek.
Men skjønner jo at posten er litt omstendige på slike saker og kjøre strenge regler på det,viss ikke hadde vel gud og hvermann fått tomme pakker av verdi 10.000kr hvertfall en gang pr mnd i posten.
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Stolne antikke myntar.

Post by rega65 »

Torashe wrote:Tror jeg har nevnt dette før,men jeg sendte og en verdi pakke en gang som på magisk vis forsvant,men du hildranne så posten kjørte på i den saken,både i butikken jeg leverte den inn i og på hovedposten,så der stod de virkelig på.
Men blir jo ikke helt det samme da.
Men sendte og en pakke rekomandert en gang,og den kom frem tom,og der sa både jeg og mottaker fra til posten,og det ble betalt ut for innholdet(800kr)etter en del frem og tilbake,sender ikke noe over 1000kr rek.
Men skjønner jo at posten er litt omstendige på slike saker og kjøre strenge regler på det,viss ikke hadde vel gud og hvermann fått tomme pakker av verdi 10.000kr hvertfall en gang pr mnd i posten.
Dette kunne de lett sjekket på posten,de veier pakkene ved innlevering,og de kunne innført en rutine med at de også veide pakkene ved utlevering :wink:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Stolne antikke myntar.

Post by Torashe »

Hmmm tja om vekta til posten da slår ut på om du eks sender seddler i pakka,vil da en 1000lapp og to slå ut på vekta?
Funket bedre før på posten,husker jeg solgte unna noen av gull smykkene mine,da var det sånn verdi post pakke sak,der de teipet rundt hele ytter kanten av pakkene,og jeg skrev på navnet mitt på teipen,og kom disse pakkene frem uten mitt navn på teipen,eller brutt forsegling,eller hull i pakka så skulle det betales ut erstatning med engang,og max grensen her var vel 35.000kr om jeg ikke husker helt feil. Men i den ene pakka sendte jeg ett av de "duplo klosser" anker smykket(900gr) jeg var litt større i den tiden hehe.. pakket det i vhs cover og la det i bobble konvolutt som posten teipet og styret,innhold ble merket som frimerker,posten sjekket ikke innhold. Så posten funker vel stortsett som den skal om en tenker på hvor mye som går innom der,men de har jo sine glipper de og som andre. Men kansje det begynner bli litt mye "glipper" fra posten,hører jo bare mer og mer.
Post Reply

Return to “Etterlyst”