MESSING TAKLAMPE

Forumet for samlere av keramikk, porselen, krystall, glass og pyntegjenstander
Post Reply
FF70
Posts: 1
Joined: 27 Sep 2020 15:41

MESSING TAKLAMPE

Post by FF70 »

Hei
Jeg trenger din hjelp her. Vi fikk denne taklampen av min mor til jul et år. Husker ikke året men tror den ble kjøpt rundt 2000 - 2005. For noen år tilbake hadde vi barn på besøk og de klarte å knuse den nederste glasskuppelen.
Lampen ble kjøpt hos Eskedals Elektriske her i Grimstad. Kontaktet dem men de var ikke i stand til å hjelpe. De bekreftet at de hadde solgt sånne lamper men visste ikke - og/eller hadde - noen forbindelse med grossisten de hadde kjøpt disse lampene av.
Jeg har demontert lampen fullstendig men finner ingen merker og eller skrift inngravert eller klister lapper som ville kunne fortelle meg hvem fabrikanten er sånn at jeg kunne kjøpe ny den kuppelen som er knust.

Se vedlagte bilder av lampen før og etter den ble ødelagt samt mål jeg har tatt av diametere og lengde på hvor den nederste glasskuppelen monteres.

Kan dere hjelpe??
Attachments
4 - MEASUREMENTS FOR THE LOWER GLASS DOME.JPG
4 - MEASUREMENTS FOR THE LOWER GLASS DOME.JPG (365.08 KiB) Viewed 701 times
3 - AFTER THE LOWER GLASS DOME WAS BROKEN.jpg
3 - AFTER THE LOWER GLASS DOME WAS BROKEN.jpg (363.4 KiB) Viewed 701 times
2 - NOTE THE PATTERN ON THE UPPER BLASTED GLASS DOME.JPG
2 - NOTE THE PATTERN ON THE UPPER BLASTED GLASS DOME.JPG (478.82 KiB) Viewed 701 times
1 - ORIGINAL BEFORE THE LOWER GLASS DOME WAS BROKEN.JPG
1 - ORIGINAL BEFORE THE LOWER GLASS DOME WAS BROKEN.JPG (206.97 KiB) Viewed 701 times
Post Reply

Return to “Keramikk, Krystall, Porselen og Glass”