Stjålet mynt

Forum for savnet/etterlyst/mistet
Post Reply
Badda2
Posts: 29
Joined: 27 Jul 2010 21:38

Stjålet mynt

Post by Badda2 »

Hei dere

Denne halvspecien fra 1827 hva tatt ut av konvolutten i nederste hjørne. Håper at forumet kan gi tilbakemeldinger hvis noen skulle oppdage den.
Er det andre som har erfaring med posten der mynt er blitt lirket ut av konvolutter?
Surt er det med utro tjenere
Attachments
206254.jpg
206254.jpg (49.33 KiB) Viewed 3667 times
stigulv
Posts: 384
Joined: 15 Jan 2013 20:25

Re: Stjålet mynt

Post by stigulv »

Har opplevd dette tre ganger og to av gangene har mynten dukket opp da jeg har registrert den med bilde på posten.

Så mulig den dukker opp om du gjør det

Får håpe det
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Stjålet mynt

Post by vivavegas »

Det kan jo ha skjedd før brevet kom til Norge og/eller i postkassen før du hentet brevet.
Samt selvsagt også mulig at det har vært en utro tjener.

I tillegg ville jeg ikke helt utelukket at den rett og slett har dettet ut. Mye man mottar er dårlig emballert, og uhell kan skje.

Ta og etterspør den som allerede nevnt.
Jeg fikk forøvrig også erstatning for en mynt som var kommet bort. Det var egentlig veldig lite byråkrati og overrasket over hvor enkelt det gikk. I prinsippet kunne jeg bare sagt at jeg ikke hadde fått mynten selv om jeg hadde fått den. Mulig jeg bare var heldig og det er blitt strengere nå!
Badda2
Posts: 29
Joined: 27 Jul 2010 21:38

Re: Stjålet mynt

Post by Badda2 »

Ja det kan være at mynten har blitt presset ut. Men de som jeg kjøpte den pakker myntene sine veldig bra.Flere lag med embalasje.
Har meldt inn dette til posten så får vi se om det skjer noe der
Bernt B
Posts: 157
Joined: 19 Jan 2009 23:00

Re: Stjålet mynt

Post by Bernt B »

Opplevd at bare en bit av konvolutten/emballasjen kom frem, så vidt man kunne skimte adressen. Og da selvsagt uten innhold. Knusingen av brev skjer visstnok i Postens sorteringsmaskiner, som de innimellom renser fri for mynter og andre rariteter. Og tar vare på og sjekker opp mot savnet meldinger. I mitt tilfelle kom mynten til rette etter noen uker, utrolig nok. Det var en parykkåtteskilling 1701, som var like hel etter behandlingen.
Badda2
Posts: 29
Joined: 27 Jul 2010 21:38

Re: Stjålet mynt

Post by Badda2 »

Det kan være ett ørlite håp at mynten blir funnet i posten sine sorteringsmaskiner. Posten har fått bilder av mynten. Men håpet er lite. Men veldig kjekt å høre at du fikk mynten din etter en så heftig transport i sorteringsmaskinen :D
stigulv
Posts: 384
Joined: 15 Jan 2013 20:25

Re: Stjålet mynt

Post by stigulv »

Spør regelmessig etter mynten, da det er masser av ting som dukker opp.
Badda2
Posts: 29
Joined: 27 Jul 2010 21:38

Re: Stjålet mynt

Post by Badda2 »

Fikk tilbakemelding fra posten at de leter etter den,men ingen mynt funnet.
truls04
Posts: 26
Joined: 04 Dec 2008 20:07

Re: Stjålet mynt

Post by truls04 »

Har hatt to forsendelser som har blitt borte i posten. Fikk igjen begge forsendelsene med totalt 7 mynter. Tok over 1 mnd før de fikk inn mine mynter. Jeg ble anbefalt av posten og ringe en gang i uken. Tror du har gode muligheter til å få igjen mynten dersom mynten ligger i en maskin.
Badda2
Posts: 29
Joined: 27 Jul 2010 21:38

Re: Stjålet mynt

Post by Badda2 »

Glimrene at du fikk myntene dine. Hadde dine mynter forsvunnet ut av pakningen eller konvolutten i sorteringen til posten?
truls04
Posts: 26
Joined: 04 Dec 2008 20:07

Re: Stjålet mynt

Post by truls04 »

Fikk en tom konvolutt med avrevet hjørne i retur fra posten. De sendte med et brev om hva som hadde skjedd. Regnet med at den andre forsendelsen hadde lidd samme skjebne noe som viste seg å være riktig. Forsendelsesdato var samme på begge brevene.
Badda2
Posts: 29
Joined: 27 Jul 2010 21:38

Re: Stjålet mynt

Post by Badda2 »

Dagens Gladmelding

Posten har funnet mynten. Den var falt ut av konvolutten i sorteringen. Så her er det INGEN utro tjenere. Stor takk til posten for bra service med å finne mynten.

NB
Jeg purret regelmessig.
SamleStian
Posts: 116
Joined: 03 Jun 2015 21:15

Re: Stjålet mynt

Post by SamleStian »

Flott å høre!
Post Reply

Return to “Etterlyst”