Grønt pengeskrin med innhold stjålet for noen år tilbake

Forum for savnet/etterlyst/mistet
Post Reply
Jobsilong
Posts: 52
Joined: 20 Jan 2012 09:22

Grønt pengeskrin med innhold stjålet for noen år tilbake

Post by Jobsilong »

Hei

Vet det er et langskudd, men forsøker et lite innlegg. Har tidligere ikke funnet noe egnet sted å etterlyse dette, og tiden har nok dessverre blitt altfor lang fra dette forsvant til nå.

For en del år tilbake hadde min mormor en uærlig hjemmehjelp som forsynte seg av ting & tang etter hun hadde lagt min mormor for kvelden. Hjemmehjelpen ble tatt på fersken og anmeldt for å stjele noen kontanter, men vi fant i etterkant ut at hun også hadde tatt andre ting.

Dette gjaldt bl.a. 12 stk sølvkniver med mønster flat rose (noen av disse kan ha initialer inngravert, f.eks. B.B, M.B. M.H eller T.B), samt et større, grønt pengeskrin med en rekke mynter og sedler som min morfar hadde spart på til meg og min bror. Bl.a. var det en del minnemynter, mange gamle sedler fra f.eks. Tyskland og Russland (disse lå i en egen "lommebok" av strå) og en lommebok med frimerker fra krigens dager i dette skrinet. Skrinet var av typen som det på bildet her, men i mørk grønn farge. Dessverre finnes det ikke noe bildemateriale av innholdet i skrinet :(

Dette skjedde i Oslo så jeg vil anta at den skyldige henvendte seg til brukthandlere, mynthandlere eller lignende for å bli kvitt tyvegodset. Kvinnen var av somalisk bakgrunn og hadde neppe egen kunnskap om verdien av det hun forsynte seg av.

Sjansen for å få noe av dette tilbake er vel så og si null, men gjør i alle fall et forsøk.
Attachments
BLOGG BILDER JUNI 2012 002.JPG
BLOGG BILDER JUNI 2012 002.JPG (109.63 KiB) Viewed 1941 times
Post Reply

Return to “Etterlyst”