8 skilling 1809 Stjålet

Forum for savnet/etterlyst/mistet
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1511
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: 8 skilling 1809 Stjålet

Post by mynt01 »

Olav K wrote:Hvis du leste hva jeg skrev, vil du se at det er DU som (hvis vi skal forstå deg rett) har betalt til Tradera, som MÅ henvende deg til dem, fordi Tradera da har en PLIKT overfor deg som betalende kjøper til å reparere skaden du er påført, enten ved å skaffe mynten tilbake fra den som måtte ha fått den ved en feil, tilby deg en erstatningsmynt (som du kan godta eller la være) eller betale deg pengene tilbake. Tradera er neppe fast leser av Samlerforum, så etterlysning her har ingen effekt på dem - som ikke bare er de nærmeste til å hjelpe deg, men også har en plikt (hvis du har betalt) til å hjelpe.
Hvis du kvier deg for å ta saken opp med Tradera, synes jeg du bør søke hjelp til det hos vergen din - det er kanskje lettere for en foresatt.
Du har ikke forstått noen ting Olav k. Dersom du vil vite hva som har skjedd kan du finne det ut.

Mynten er enda stjålet.
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1511
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: 8 skilling 1809 Stjålet

Post by mynt01 »

Men jeg har merket meg Olav sin omsorg for kjeltringen.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: 8 skilling 1809 Stjålet

Post by AMO Berg »

Jeg klarer dessverre heller ikke å se hvilken forbrytelse som er begått her, og av hvem. Jeg tror vi alle kom litt skjevt ut her. Kan du ikke gjøre et nytt forsøk på å forklare oss hva som har skjedd mynt01. At mynter blir stjålet er noe vi skal ta på største alvor. Det er derfor kategorien Etterlyst ble opprettet.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: 8 skilling 1809 Stjålet

Post by Olav K »

mynt01 wrote:Du har ikke forstått noen ting Olav k
Når jeg og (tror jeg) ganske mange andre ikke har forstått noen ting, så har det en ganske sterk sammenheng med at du ikke vil fortelle noen ting, eller stryker det du forteller fem minutter etter at du har sagt det.
mynt01 wrote:Dersom du vil vite hva som har skjedd kan du finne det ut.
Ja, det kan jeg - og andre - hvis du forteller det.

Har Tradera gjort en feil må de få vite at de har gjort en feil. Den som kan fortelle Tradera det - er deg. Hvis "kjeltringen" er et forummedlem kan det jo skje at han reagerer på eget initiativ, men er han en kjeltring gjør han neppe det. Vi på forumet vet jo ikke hvem han er og kan iallfall ikke gjøre noe med det, utover at vi selvsagt kan si at det er bedritent, umoralsk, ulovlig osv. å beholde noe som tilhører andre. Men selvom vi kollektivt og høyt roper "drittsekk, tjueradd!" hjelper ikke det om kjeltringen ikke leser forumet - og er han kjeltring virker det vel lite at han leser det?
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1511
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: 8 skilling 1809 Stjålet

Post by mynt01 »

Olav K wrote:
mynt01 wrote:Du har ikke forstått noen ting Olav k
Når jeg og (tror jeg) ganske mange andre ikke har forstått noen ting, så har det en ganske sterk sammenheng med at du ikke vil fortelle noen ting, eller stryker det du forteller fem minutter etter at du har sagt det.
mynt01 wrote:Dersom du vil vite hva som har skjedd kan du finne det ut.
Ja, det kan jeg - og andre - hvis du forteller det.

Har Tradera gjort en feil må de få vite at de har gjort en feil. Den som kan fortelle Tradera det - er deg. Hvis "kjeltringen" er et forummedlem kan det jo skje at han reagerer på eget initiativ, men er han en kjeltring gjør han neppe det. Vi på forumet vet jo ikke hvem han er og kan iallfall ikke gjøre noe med det, utover at vi selvsagt kan si at det er bedritent, umoralsk, ulovlig osv. å beholde noe som tilhører andre. Men selvom vi kollektivt og høyt roper "drittsekk, tjueradd!" hjelper ikke det om kjeltringen ikke leser forumet - og er han kjeltring virker det vel lite at han leser det?
Jeg etterlyste mynten, noe som visst falt deg tungt for brystet. Så viss ønsker kan du finne ut hva som er skjedd.
Så kan tyven vise frem sin stjålne mynt til kompisene sine.
diatonix
Posts: 198
Joined: 28 Feb 2013 16:39

Re: 8 skilling 1809 Stjålet

Post by diatonix »

Det spørs om ikke denne stakkars 8 skillingen trives bedre der den befinner seg nå.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: 8 skilling 1809 Stjålet

Post by svessien »

diatonix wrote:Det spørs om ikke denne stakkars 8 skillingen trives bedre der den befinner seg nå.
Ah. Der har vi det. Det var ikke et tyveri, det var en omsorgsovertakelse.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
signum
Posts: 525
Joined: 21 May 2009 11:27

Re: 8 skilling 1809 Stjålet

Post by signum »

mynt01 wrote:Jeg har vel bare etterlyst.
Begriper ikke hvorfor mynten etterlyses, all den tid at summen av de opplysningene mynt01 har kommet med, viser at han sansynligvis vet hvor objektet befinner seg.
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1511
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: 8 skilling 1809 Stjålet

Post by mynt01 »

diatonix wrote:Det spørs om ikke denne stakkars 8 skillingen trives bedre der den befinner seg nå.
Er det en snill tyv?
samler607
Posts: 1064
Joined: 20 Jan 2012 16:31

Re: 8 skilling 1809 Stjålet

Post by samler607 »

Sjøpølser kan redde sexlivet ditt
http://fiskeribladetfiskaren.no/nyheter/?artikkel=36184

Tenkte dette passet inn i tråden!
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: 8 skilling 1809 Stjålet

Post by vemod »

Da konkluderer moderator med at mynten er etterlyst.

Mvh.
Locked

Return to “Etterlyst”