Gilbarco / BP drivstoffpumpe.

Forumet for bensin og olje nostalgi. Alt fra oljekanner til bensinpumper, skilt og reklamemateriell.

Moderator: Bippe

Post Reply
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Gilbarco / BP drivstoffpumpe.

Post by vemod »

Av alle ting jeg ikke har bruk for.. har jeg blitt eier av ei drivstoffpumpe. Helt intakt / fungerende mekanikk. Kontrollert første gang i 1958, så vidt jeg kan skjønne. "Patinaen" er i alle fall originalt småshabby. BP-dekalene har falt av, men det skulle være en smal sak å få tak i.

Noen som kan anslå en ca. verdi? På forhånd takk.
bp1.jpg
bp1.jpg (79.07 KiB) Viewed 3767 times
bp3.jpg
bp3.jpg (578.53 KiB) Viewed 3767 times
User avatar
Bippe
Posts: 57
Joined: 30 Oct 2007 11:33
Location: Horten

Re: Gilbarco / BP drivstoffpumpe.

Post by Bippe »

Ser ut som et fint restaureringsobjekt det der. Å sette en pris er vansklig da det ikke finnes noen oversikter over omsettninger. Ser det ligger noen på Finn med gjevne melomrom til priser på runt 4 000,-, men anongsene ligger lenge og det ser ikke ut til at pumpene blir solgt. Så jeg tipper på at en pris på runt 2 000,- så selges pumpen ganske lett. Men igjen vansklig å si da avstand mellom selger og kjøper også er avgjørende. Det er ikke bare å putte den i en konvolutt og ned i nermeste postkasse.
SEX DODGE & ROCK'N'ROLL
nissannisse
Posts: 173
Joined: 23 May 2011 19:16
Location: HAMAR

Re: Gilbarco / BP drivstoffpumpe.

Post by nissannisse »

Jeg har kjøpt og pusset opp to sånne pumper. Hvis jeg skulle kjøpt din pumpe så hadde jeg gitt deg 3000kr hvis det ikke var altfor langt å kjøre. Dekaler og nesten alt av deler er å få tak i på e-bay. Hva med og pusse den opp da? Meget tøff å ha på gårdsplassen da :D :D
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Gilbarco / BP drivstoffpumpe.

Post by rega65 »

vemod wrote:Av alle ting jeg ikke har bruk for.. har jeg blitt eier av ei drivstoffpumpe. Helt intakt / fungerende mekanikk. Kontrollert første gang i 1958, så vidt jeg kan skjønne. "Patinaen" er i alle fall originalt småshabby. BP-dekalene har falt av, men det skulle være en smal sak å få tak i.

Noen som kan anslå en ca. verdi? På forhånd takk.
bp1.jpg
bp3.jpg
Hei,alle mannfolk med respekt for seg selv,må bare ha en bensinpumpe på gårdsplassen.og du tjener den fort inn igjen da du nå kan regulere/sette bensinprisen selv...... :D
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Gilbarco / BP drivstoffpumpe.

Post by vemod »

Takk for gode og hyggelige svar. Pumpa skal stå på gårdsplassen, ja! Blir vel til en samling etter hvert dette også, kjenner jeg meg selv rett. Tror jeg velger å la den beholde sin opprinnelige "patina", da jeg er en stor tilhenger av det innen de fleste andre samleområder.
nostalgi
Posts: 1
Joined: 13 Feb 2015 22:22

Re: Gilbarco / BP drivstoffpumpe.

Post by nostalgi »

Hei.

Ser du har en Gilbarco bensinpumpe du vil selge, jeg byr deg Kr.3800.-

Kontakt meg på e-post: haakonla@online.no om du vil selge.
Post Reply

Return to “Bensin og olje nostalgi”