Er det nødvendig å skrike ?

Her kan du diskutere online auksjoner.
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Er det nødvendig å skrike ?

Post by karstkri »

Kr.sand mynthandel eller Håkon jeg vet at du er medlem her .På dine auksjoner på QXL bruker du 10-15 utropstegn, er det nødvendig? på meg virker det som SKRIKING!!!!!!

EKS : http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 696386378/
karstkri
Dola
Posts: 25
Joined: 15 Jul 2012 12:31

Re: Er det nødvendig å skrike ?

Post by Dola »

Enig, det er veldig mange som er altfor glad i caps-lock og utropstegn. Jeg har ofte lurt på hvorfor de gjør dette. La oss si jeg skal selge en 10 øre fra 1927 i kval. 0. Jeg kan da skrive

A - UTROLIG FANTASTISK 10 ØRE 1927 I SUPER KVAL. 0!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

eller jeg kan skrive

B - 10 øre 1927, kval. 0.


A er rotete, altfor langt og altfor mye. B er alt man trenger og ikke noe mer. Man får ikke ikke et godt inntrykk av folk som SKRIVER PÅ DENNE MÅTEN!!!! FORDI DE TROR DET GIR MER OPPMERKSOMHET!!!!!!!!!!!
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Er det nødvendig å skrike ?

Post by kråketoppen »

:D
User avatar
kråkerøy
Posts: 741
Joined: 12 Nov 2008 20:25

Re: Er det nødvendig å skrike ?

Post by kråkerøy »

Er 2 krone 1897 et så god år at den trenger så mange utropstegn ?????????????????????? :lol:
User avatar
leif009
Posts: 192
Joined: 04 Aug 2009 20:15
Location: Hønefoss

Re: Er det nødvendig å skrike ?

Post by leif009 »

karstkri wrote:Kr.sand mynthandel eller Håkon jeg vet at du er medlem her .På dine auksjoner på QXL bruker du 10-15 utropstegn, er det nødvendig? på meg virker det som SKRIKING!!!!!!

EKS : http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 696386378/
Eg forstår ikke probleme? Vis noen vil bruke et eller 50 utropstegn så hva??? Har du ikke annet å henge deg opp i så synes jeg virkelig synd på deg......obs kansje det var for mye punktum her.
janpetter
Posts: 636
Joined: 08 Feb 2009 14:14
Location: Verdens navle

Re: Er det nødvendig å skrike ?

Post by janpetter »

leif009 wrote:
karstkri wrote:Kr.sand mynthandel eller Håkon jeg vet at du er medlem her .På dine auksjoner på QXL bruker du 10-15 utropstegn, er det nødvendig? på meg virker det som SKRIKING!!!!!!

EKS : http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 696386378/
Eg forstår ikke probleme? Vis noen vil bruke et eller 50 utropstegn så hva??? Har du ikke annet å henge deg opp i så synes jeg virkelig synd på deg......obs kansje det var for mye punktum her.
At du ikke forstår problemet blir dessverre din sak
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Er det nødvendig å skrike ?

Post by Myge »

Vanligvis regnes store bokstaver som skriking på internett, dette er noe de fleste nå er blitt vant med at det betyr. Hvordan det fungerer markedsføringsmessig vet jeg ikke. Selv har jeg brukt andre utrykksformer, som f.eks. fyttikatta, rocker i rockefoten osv. Det har av og til fungert, andre ganger ikke :)
bergern1
Posts: 61
Joined: 05 Feb 2011 13:58

Re: Er det nødvendig å skrike ?

Post by bergern1 »

Tenk så mye mer oppmerksomhet han får!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D Så mye at tilogmed ett myntforum skriver om han :wink: :wink:
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Er det nødvendig å skrike ?

Post by karstkri »

Leif009 kansje ikke mye å henge seg opp i.Har handlet med Håkon mange ganger på forskjellige messer men ikke på QXL.Det var kun et veldmenende råd-så jeg legger ballen død.Har akkurat kost meg meg med Numismas live auk.-veldig fint opplegg - la inn noen bud men nådde ikke opp - god fredag til alle :D
karstkri
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Er det nødvendig å skrike ?

Post by KrsMynthandel »

Dette var jo et int. tema man tar opp........eller obs. var det for mange prikker? Om jeg skriver 1 eller 10 utropstegn blir min sak. Dette er for dumt å diskutere, bruk heller tiden på noe annet.
Ellers vil jeg ønske alle en fantastisk julehøytid og mange gode handler for det nye året!


Mvh. Håkon
User avatar
Elgen
Posts: 306
Joined: 29 Oct 2009 17:18

Re: Er det nødvendig å skrike ?

Post by Elgen »

Bare til info: Jeg oppfatter slike beskrivelser som direkte useriøse.
Men det er jo opp til den enkelte hvordan man ønsker å fremstå.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Er det nødvendig å skrike ?

Post by brafin »

Kan kanskje reduseres til 5 !!!!! :wink:
User avatar
Espen2308
Posts: 109
Joined: 28 Jun 2012 12:44
Location: Oslo

Re: Er det nødvendig å skrike ?

Post by Espen2308 »

Jeg må inrømme at jeg gjør det sjæl. Ser på det mer som en salgsstrategi. Hovedmålet er jo å få brukeren til å klikke, og med store bokstaver vil de tydelig markere seg enn objekter rundt som ikke har det. Vi ser jo at det brukes ikke bare på nettsalg, men også i hverdagslige TV-reklamer. Skjeldent jeg ser en overskrift for et produkt med små bokstaver.
- Espen
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Er det nødvendig å skrike ?

Post by ramazotti »

Må si meg enig med kartskri,det ser ut som om en drittunge har forfattet annonsen.
JEG VIL,JEG VIL,JEG VIL,men får det ikke til...

Useriøst,opp som en bjørn og ned som en skinnfell.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Er det nødvendig å skrike ?

Post by madsemann »

For min del betyr det ikke så mye. Men nettetikette tilsier jo at dette er "skriking". Men når man ser at folk tar seg nær av det, så ville ikke jeg gjort det, for det går jo imot sin hensikt.
Post Reply

Return to “Auksjoner”