Auksjon QXL

Her kan du diskutere online auksjoner.
Post Reply
Nordmynt64
Posts: 40
Joined: 02 Feb 2009 20:48
Location: Narvik

Auksjon QXL

Post by Nordmynt64 »

Ser at det pågår en større auksjon av nyere mynt med alle utrop 1 kr. på qxl for tiden. Ikke noe "galt" med det, men jeg stusser litt på om det er noen kobling mellom selger som er jeakar, og en med brukernavn Kartom?? Denne bruker byr på omentrent samtlige auksjoner til selgeren som i følge auksjonen selger ut myntsamlingen sin. Ved en nermere sjekk på karakterene til selger, viser det seg at jeakar har handlet masse mynt av samme Kartom! Ser også at samme auksjon blir lastet opp, gang på gang. Dette gjør i alle fall meg skeptisk :x
Nordmynt64
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Auksjon QXL

Post by madsemann »

Det er bra at man følger med, men akkurat i dette tilfelle så kan jeg ikke se at det er noe særlig bevis for falske bud. Det er litt problematisk at selger benytter illustrasjonsbilder, for da kan man ikke se om det er samme mynt som selges flere ganger, eller om det er mange like. Jeg har også favorittselgere som jeg byr på flere av auksjonene til, men det er ikke pris sammarbeid.

Men det er bare til å følge med videre da det er litt lureri ute og går. Slikt er jo umulig å oppdage på auction, så slik sett er det bedre på qxl.
Nordmynt64
Posts: 40
Joined: 02 Feb 2009 20:48
Location: Narvik

Re: Auksjon QXL

Post by Nordmynt64 »

Du har helt rett i det at jeg ikke har noe bevis for at det er noen form for sammarbeid ute å går i dette tilfellet, men da jeg var inne å tittet litt på auksjonene i går var det påfallende mange bud fra denne kjøper. Da jeg også var inne på selgers karakterbok å så på karakterer gitt de siste 12 mnd, minnet det meg om noe "muffent"!
Men som sagt så har jeg ikke noe bevis :wink:
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Auksjon QXL

Post by jornkris »

De er registrert med samme postnummer ...

Forøvrig er det rart at folk alltid betaler mer for nyere usirkulerte mynter hvis det er illustrasjonsbilder.
Hvis man tar bilde av en 0-mynt fra etter ca 1980 er det vanskelig å få den til å se perfekt ut. Men det betyr ikke at myntene det ikke er tatt bilde av faktisk er finere.
hans-g
Posts: 127
Joined: 01 Nov 2008 19:56

Re: Auksjon QXL

Post by hans-g »

De overnevnte brukere, er "samarbeidspartnere" på QXL, de har vært melt inn til qxl tidligere for lignende forhold, uten at qxl har kunnet "ta" dem for dette.
Post Reply

Return to “Auksjoner”