1 specie 1832 på ebay - fjernet i går ???

Her kan du diskutere online auksjoner.
Post Reply
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

1 specie 1832 på ebay - fjernet i går ???

Post by bengt »

Selgeren kentscoins la ut en norsk 1 speciedaler 1832 for noen dager siden, den var oppe i litt over 2000 dollar og i går la jeg merke til at den plutselig var avsluttet "fordi selger ikke lenger har mynten".

Item: 130501763130
Link: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... &viewitem=

Hva? Har selger fått et tilbud "off ebay" og solgt den direkte? Er ikke dette i strid med ebay policy?

Var det noen her som hadde inne bud?
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: 1 specie 1832 på ebay - fjernet i går ???

Post by Knugen »

Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: 1 specie 1832 på ebay - fjernet i går ???

Post by Knugen »

bengt wrote:Hva? Har selger fått et tilbud "off ebay" og solgt den direkte? Er ikke dette i strid med ebay policy?
Hvordan kan du vite det?

Kentscoin er er formidlingstjeneste for Ebay salg i likhet med mange andre på Ebay.
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: 1 specie 1832 på ebay - fjernet i går ???

Post by vemod »

bengt wrote:Selgeren kentscoins la ut en norsk 1 speciedaler 1832 for noen dager siden, den var oppe i litt over 2000 dollar og i går la jeg merke til at den plutselig var avsluttet "fordi selger ikke lenger har mynten".

Item: 130501763130
Link: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... &viewitem=

Hva? Har selger fått et tilbud "off ebay" og solgt den direkte? Er ikke dette i strid med ebay policy?

Var det noen her som hadde inne bud?
Jeg hadde lagret auksjonen, med tanke på å legge inn et bud. Da jeg så auksjonen plutselig var avsluttet, sendte jeg mail til kentscoins; med følgende svar:

"Hi, Yes the coin is sold. The owner of the sp. daler asked us to withdraw the coin"
Kent

Jeg har vært borti dette før på ebay, og det er like irriterende hver gang.
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: 1 specie 1832 på ebay - fjernet i går ???

Post by bengt »

Knugen wrote:Kentscoin er er formidlingstjeneste for Ebay salg i likhet med mange andre på Ebay.
Bryr jeg meg ikke så veldig mye om kjenner jeg. Ebay sin policy er klar - en gjenstand med bud over reserve kan ikke trekkes.

Jeg har opplevd det før, og det blir ikke siste gang. Har anmeldt ham til ebay, men en selger med så mange salg får nok ikke noen reaksjoner mot seg fra ebay tenker jeg...
User avatar
sundfar
Posts: 179
Joined: 13 Feb 2011 01:51

Re: 1 specie 1832 på ebay - fjernet i går ???

Post by sundfar »

Kentscoins fra Minnesota har jeg handlet av, han virker OK, men merkelig at han trekker mynten. Han er for øvrig av norsk opprinnelse, dvs hans bestefar emigrerte fra Trondheim rundt 1890. Han tar etter eget utsagn turen over til OMHs auksjoner nesten hver gang.
Samleområde:
Typemynter gull Norge, Danmark og Sverige 1873-1931
Typemynter Norge fra Oscar II- d.d (ikke proofmynter)
Typemynter Sverige Oscar II (1874-1905)
Årgangsmynter Norge 1945-d.d
Diverse gullmynter utland
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: 1 specie 1832 på ebay - fjernet i går ???

Post by Knugen »

bengt wrote:
Knugen wrote:Kentscoin er er formidlingstjeneste for Ebay salg i likhet med mange andre på Ebay.
Bryr jeg meg ikke så veldig mye om kjenner jeg.
Hvorfor spør du om det når du ikke bryr deg om det? Du spurte om selger har solgt det direkte utenom Ebay, svaret er kentscoin er en formidlingstjeneste rettet mot Ebay og det er ikke han som har solgt det utenom eller trukket det. Som vemod bekrefter har eieren trukket objektet for å selge det utenom.

Kentscoin kan unnskylde seg med at han har mistet eller ødelagt objektet, noe som er en lovlig grunn til å kansellere en auksjon så fremt det er 12 timer før slutt. Er det kun 12 timer igjen impliserer det visse krav såfremt det er bud på objektet.

Da har du svaret på det andre spørsmålet ditt, det finnes en vei utenom ebay policy.

Håper vemod rapporterer det svaret han fikk av kentscoin videre til Ebay, med dette utsagnet kan ikke kentscoin bare "unnskylde" seg.
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: 1 specie 1832 på ebay - fjernet i går ???

Post by bengt »

Du leser poster litt fort tror jeg. Jeg bryr meg om det jeg spurte om, jeg bryr meg ikke om at kentscoins formidler salget (og derfor ikke skulle vært like ansvarlig :-)

Hvor står det at selger kan trekke objektet hvis det er mindre enn 12 timer igjen? Uansett er det helt entydig i ebay's policy at salg utenfor ebay's system er imot reglene når gjenstanden har vært annonsert på ebay, så du kan ikke trekke et objekt for å selge det direkte (da taper de salæret sitt).
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: 1 specie 1832 på ebay - fjernet i går ???

Post by Knugen »

bengt wrote:Du leser poster litt fort tror jeg. Jeg bryr meg om det jeg spurte om, jeg bryr meg ikke om at kentscoins formidler salget (og derfor ikke skulle vært like ansvarlig :-)

Hvor står det at selger kan trekke objektet hvis det er mindre enn 12 timer igjen? Uansett er det helt entydig i ebay's policy at salg utenfor ebay's system er imot reglene når gjenstanden har vært annonsert på ebay, så du kan ikke trekke et objekt for å selge det direkte (da taper de salæret sitt).
Ja leste det litt fort bengt :oops:, men vanligvis kan selger bare finne på en unnskyldning og si at han mistet det eller ødela mynten: http://pages.ebay.com/help/sell/end_early.html

Desverre så aggerer ikke Ebay hardt nok på dette :cry:
classicstamps
Posts: 77
Joined: 26 Jan 2011 05:13

Re: 1 specie 1832 på ebay - fjernet i går ???

Post by classicstamps »

Til meg har han skrevet at han fikk et private offer...
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: 1 specie 1832 på ebay - fjernet i går ???

Post by Knugen »

Han sliter visstnok med ærligheten:
Hi,
The owner took the coin. I think he plans to keep it for awhile.
Kent

On Mar 29, 2011, at 3:51 PM, eBay Member: XXXXX
Post Reply

Return to “Auksjoner”