Skjerp dere Skanfil!

Her kan du diskutere online auksjoner.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Skjerp dere Skanfil!

Post by Arve »

http://www.skanfil.no/LotDetail.aspx?l=LOT/920230
Denne mynten fra Christian VII beskrives av Skanfil som skilling 1730! Meg bekjent var det bestefaren hans som regjerte i 1730. Riktignok er mynten dårlig 1 og 8-tallet i 1780 kan forveksles med et tretall, men hvor er historiekunnskapene og kvalitetskontrollen?
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Skjerp dere Skanfil!

Post by Myge »

Takker for tilbakemeldingen, registrerer måten den blir gitt på. Ser tendensene oftere og oftere, og tar nå en lengre pause fra forumet. Takk for meg. Jeg trenger ingen støtteerklæringer eller noe slikt, men jeg gjør som en del andre, og tar en pause, har viktigere og kjekkere ting å drive med enn dette.

Eirik
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Skjerp dere Skanfil!

Post by ramazotti »

Med 8000 + utrop blir det nok litt hektisk,og en og annen feil
er ikke til å unngå,men vi blir vel ikke blinde av den grunn Arve ?

Bra du oppdaget dette så tidlig,slik at du ikke tok for hardt i
når det gjaldt bud !
User avatar
Stein Knutsen
Posts: 791
Joined: 27 Jan 2010 10:28
Location: Høvåg

Re: Skjerp dere Skanfil!

Post by Stein Knutsen »

Jeg ønsker ikke å henge ut enkeltpersoner men alle brukere av
dette forumet BØR tenke på hvordan vi formulerer oss.
Er vi en ulveflokk som angriper så snart vi værer blod,eller er
vi her for å hjelpe,informere, gi positiv og negatv kritikk,korrigeringer
og oppdateringer o.s.v i noenlunde hyggelige ordelag.
Det går veldig greit å gi negative tilbakemeldinger på en mer oppbyggende
måte enn hva jeg opplever i enkelte tråder her på forumet.
Forumet kan være blomstrende og inkluderende eller visnende og
ekskluderende,det er opp til oss alle.
Last edited by Stein Knutsen on 17 Oct 2010 13:17, edited 1 time in total.
Hobby numismatiker på evig jakt etter ny kunnskap og viten
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Skjerp dere Skanfil!

Post by MarkusLømo »

Det er fortsatt forbedringspotensiale på denne selv etter endringene. Et 2-tall foran skilling ville gjøre susen. 1 skilling 1780 finnes også men ser ganske annerledes ut.
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Skjerp dere Skanfil!

Post by storbrum »

Jeg synes det er greit å være rett frem så lenge man er saklig. Ingen grunn til omformulere seg i alle rettninger, bruke fine ord osv, eller gå rundt grøten får å komme frem til poenget.

Det må være litt mer takhøyde, og vi må ikke bli så fornærnet hele tiden.....

Arve skriver rett frem at Skanfil bør skerpe seg, ja, da mente han vel det da...
Myge du er vel ikke Skanfil her nå, som det står i din signatur, må liksom være enten eller?

Jeg har ofte tatt pause fra forumet :-) men bare noen dager. :D
User avatar
signum
Posts: 525
Joined: 21 May 2009 11:27

Re: Skjerp dere Skanfil!

Post by signum »

Arve wrote:http://www.skanfil.no/LotDetail.aspx?l=LOT/920230
Denne mynten fra Christian VII beskrives av Skanfil som skilling 1730! Meg bekjent var det bestefaren hans som regjerte i 1730. Riktignok er mynten dårlig 1 og 8-tallet i 1780 kan forveksles med et tretall, men hvor er historiekunnskapene og kvalitetskontrollen?
Melder meg motvillig med på denne tråden. Men brenner inne spørsmålet om hva som gjør denne 2 skillingen til en dårlig 1 kvalitet.
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Skjerp dere Skanfil!

Post by ramazotti »

Egentlig ganske enkelt. Send en melding til den det angår,gi beskjed om at de har gjort en
feil,og vips er problemet løst ! Stort sett da..
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Skjerp dere Skanfil!

Post by Arve »

Så lenge tallene er vanskelige å lese på en mynt kaller jeg den dårlig 1.
Ellers stiller jeg meg uforstående til at det ikke er mulig å akseptere kritikk av og til. Hvorfor skal det være feil med åpen kritikk i forumet? Jeg er fast kunde av Skanfil og kommer til å fortsette med det, men jeg kommer også til å fortsette med offentlig å påpeke gale beskrivelser i auksjonsomtaler uansett hvilke firma det gjelder.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
norway5
Posts: 249
Joined: 30 Aug 2009 10:38

Re: Skjerp dere Skanfil!

Post by norway5 »

Hurra arve , du føyer deg i den rekka som er her på forumet som skal henge ut skanfil hele tiden.i tillegg nå så trekker da tydeligvis myge seg fra forumet også.Er det ikke mulig hvis du oppdager en feil å ta det stille og rolig,så blir det ryddet opp??

Hva har du oppnådd nå??
Jo du har oppnådd det at talsmannen for en av norges ledende auksjoner ikke kan svare /korrigere og gi info gjennom forumet.

Jeg henstiller til deg Myge om å vurdere din beslutning en gang til.fordi du er et verdifullt bidrag her på forumet som person og talsmann for skanfil.

Samtidig vil jeg også be om at forumet her "skjerper" seg litt når det gjelder all denne kritikken som blir gitt mot Skanfil hele tiden.Det er opp til hver enkelt person om de vil handle der eller ikke,og er det noe feil så blir det rettet opp, ihvertfall inntil nå hvis Myge ikke kan revurdere sin beslutning.
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Skjerp dere Skanfil!

Post by storbrum »

Så denne annonsen innholder alt? feil årstall, feil konge, feil kvalitet, ingen bud :-) er bilde riktig da?

Jeg skjønner kritikken, annonsen er vel rettet nå da. :D
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Skjerp dere Skanfil!

Post by Arve »

Da skal Skanfil ha ros for rask retting av feil beskrivelse. :)
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Skjerp dere Skanfil!

Post by storbrum »

Kjempeflott. Har da også lyst til å legge til at det var overkriften med Skanfil det er snakk om, og ikke myge som er her inne som privatperson.
Last edited by storbrum on 17 Oct 2010 13:45, edited 1 time in total.
User avatar
Stein Knutsen
Posts: 791
Joined: 27 Jan 2010 10:28
Location: Høvåg

Re: Skjerp dere Skanfil!

Post by Stein Knutsen »

Arve wrote:Så lenge tallene er vanskelige å lese på en mynt kaller jeg den dårlig 1.
Ellers stiller jeg meg uforstående til at det ikke er mulig å akseptere kritikk av og til. Hvorfor skal det være feil med åpen kritikk i forumet? Jeg er fast kunde av Skanfil og kommer til å fortsette med det, men jeg kommer også til å fortsette med offentlig å påpeke gale beskrivelser i auksjonsomtaler uansett hvilke firma det gjelder.
Jeg vil bare presisere at mitt første innlegg her på tråden ikke var ment til trådstarter,
men på generell basis.
Ja vi må tåle kritikk alle som en,men tykkelsen på huden varierer vel noe og det bør
det muligens tas hensyn til.
Flere forumsmedlemmer har holdt seg vekke fra forumet i perioder slik jeg oppfatter
det,og da kan vi spørre oss hvorfor?
Tåler de ikke negative tilbakemeldinger? Er disse negative tilbakemeldingene i noen
form sårende og nedbrytende? Formulerer vi som gir disse negative tilbakemeldingene
oss på en sakelig og oppbyggende måte?
Svaret er høyst sannsynnlig sammensatt,men vi har alle et ansvar for at forumet
bør være en plass man ønsker å returnere til og ikke motsatt
Hobby numismatiker på evig jakt etter ny kunnskap og viten
norway5
Posts: 249
Joined: 30 Aug 2009 10:38

Re: Skjerp dere Skanfil!

Post by norway5 »

Hurra Arve
Da skal Skanfil ha ros for rask retting av feil beskrivelse. :)


Tror du kanskje det samme hadde skjedd om du hadde sendt en pm til myge,selvfølgelig hadde det blitt retta opp som det alltid blir.
resultatet ditt er at vi antagligvis mister myge her på forumet i tillegg.

Men nei da du var ikke fornøyd med det , du måtte høre stemmen din på forumet sånn som jeg tolker det.

Så neste gang det kommmer en feil fra Skanfil så får hver enkelt ringe inn til Skanfil istedenfor å ta det her på forumet.

Veldig rasjonellt dette Arve , venter på ditt neste innlegg.
Post Reply

Return to “Auksjoner”