Selge mynter - Hvor

Her kan du diskutere online auksjoner.
Post Reply
SaccoMan
Posts: 629
Joined: 06 Nov 2008 23:29

Selge mynter - Hvor

Post by SaccoMan »

Hei forumet!

Etter noen års inaktivitet tenkte jeg å rydde litt i myntsamlingen. Lurer egentlig på hvor det er best å selge mynter og noen sedler. Har ikke fulgt med på en god stund men ser at QXL er relativt uinteressant for tiden.

Noen som har synspunkter på hvem/hva/hvor? Regner med at norske mynter er enkelt å selge, men finnes det f.eks et marked for slabbede Eagles, pandaer, kinesiske operamynter etc. i Norge? Eller må jeg ta den tunge veien via ebay for å selge dem selv?

Takknemlig for råd og tips!
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: Selge mynter - Hvor

Post by jba »

Se PM
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Selge mynter - Hvor

Post by tho »

jba wrote: 08 Mar 2019 16:29Se PM
Kan være fint å dele rådene her i forum.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Selge mynter - Hvor

Post by Samler »

Enig med tho. Var kanskje viktig å meddele at QXL blandt alle andre var uaktuelt ?

Det selges forsatt flotte/dyre myntobjekter på QXL og budene er mange. Faktisk opptil 35-40 bud
pr. objekt. Dette er ingen reklame, men fakta.
Guldmund
Posts: 8
Joined: 28 Dec 2018 14:47

Re: Selge mynter - Hvor

Post by Guldmund »

Har du noen gull proof libertads?
SaccoMan
Posts: 629
Joined: 06 Nov 2008 23:29

Re: Selge mynter - Hvor

Post by SaccoMan »

Ja, men de forblir i samlingen :)
Guldmund
Posts: 8
Joined: 28 Dec 2018 14:47

Re: Selge mynter - Hvor

Post by Guldmund »

Det skjønner jeg godt :) hyggelig at høre at det er fler som samler på Libertads!
stigulv
Posts: 384
Joined: 15 Jan 2013 20:25

Re: Selge mynter - Hvor

Post by stigulv »

Guldmund wrote: 17 Mar 2019 16:28 Det skjønner jeg godt :) hyggelig at høre at det er fler som samler på Libertads!
En selger ikke slike godbiter 😄
Har 2005 og 2006 og 2008 sett jeg
Guldmund
Posts: 8
Joined: 28 Dec 2018 14:47

Re: Selge mynter - Hvor

Post by Guldmund »

stigulv wrote: 28 Mar 2019 22:01
Guldmund wrote: 17 Mar 2019 16:28 Det skjønner jeg godt :) hyggelig at høre at det er fler som samler på Libertads!
En selger ikke slike godbiter 😄
Har 2005 og 2006 og 2008 sett jeg
Nei :D har du fått de gradert?
chriscringle
Posts: 1
Joined: 04 Apr 2020 11:38

Re: Selge mynter - Hvor

Post by chriscringle »

Mtp Usd-kurs vil det være gunstig å feks selge mynter på eBay? Vet ikke hvordan det er med frakt og betalingsgarantier - noen som vet?
SaccoMan
Posts: 629
Joined: 06 Nov 2008 23:29

Re: Selge mynter - Hvor

Post by SaccoMan »

Det er helt kurant å selge mynter på ebay, og som du selv nevner, dollarkursen er jo perfekt for den slags nå om dagen.

Jeg har solgt unna temmelig mange graderte mynter på eBay i det siste. Hovedsakelig til kjøpere fra Nord Amerika (USA, Canada). Sender du med posten som rekommandert eller Carry-on cash har du sporing hele veien og pakken utleveres kun ved signatur fra mottaker. Men merk at sporingen ikke fungerer like smertefritt i enkelte europeiske land.

Den eneste utfordringen er å sile ut de landene du vil unngå å sende til. Der må du gjøre en liten jobb før annonsen legges ut på eBay. I tillegg må du være litt kreativ med hva du skriver som innhold i pakken på tolldokumentene. Det bør ikke komme frem at det er mynter/medaljer/edelt metall. Da får du pakken fort i retur fra norske tollere.
Post Reply

Return to “Auksjoner”