Svindel på gang. Hjelp

Her kan du diskutere online auksjoner.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Svindel på gang. Hjelp

Post by Samler »

ok ?
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Svindel på gang. Hjelp

Post by hertervig »

Nei
MyntLærlingen
Posts: 48
Joined: 14 Feb 2017 11:38

Re: Svindel på gang. Hjelp

Post by MyntLærlingen »

Her er det jo helt klar lett å se hva denne svindleren driver med. Han oppretter en ny bruker, om det er på Facebook auksjoner eller på Gibud. Får så å selge noe han ikke har. Så til deg Samler, det er ikke nødvendig å kutte en platform ved tegn til motgang. Er brukeren ny, så vent heller med å kjøpe til personen har fortjent din tillit. Gibud var raskt på banen og ryddet opp, noe som er teng på styrke. Men å dømme et salgsted pga èn ussel bruker, er en svakhet..
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Svindel på gang. Hjelp

Post by Samler »

Samler wrote: 07 Oct 2018 14:23ok ?
Hva mener du med nei ?
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Svindel på gang. Hjelp

Post by Samler »

Svaret var ment til hertervig.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Svindel på gang. Hjelp

Post by Samler »

MyntLærlingen wrote: 08 Oct 2018 11:13 Her er det jo helt klar lett å se hva denne svindleren driver med. Han oppretter en ny bruker, om det er på Facebook auksjoner eller på Gibud. Får så å selge noe han ikke har. Så til deg Samler, det er ikke nødvendig å kutte en platform ved tegn til motgang. Er brukeren ny, så vent heller med å kjøpe til personen har fortjent din tillit. Gibud var raskt på banen og ryddet opp, noe som er teng på styrke. Men å dømme et salgsted pga èn ussel bruker, er en svakhet..
Har ikke sagt at man bør kutte ut nettsted,men påpekt viktigheten av at man kjøper av selgere med en god karakterbok samt at de har hatt en god del salg tidligere og gjerne en feedback å vise til da.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Svindel på gang. Hjelp

Post by hertervig »

Til Samler; Hva mener du med "ok ?"
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Svindel på gang. Hjelp

Post by Samler »

hertervig wrote: 08 Oct 2018 13:15 Til Samler; Hva mener du med "ok ?"
Bedre med ok enn nei. Mente å si/skrive om man var enig i innlegg eller ei.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Svindel på gang. Hjelp

Post by Samler »

MyntLærlingen wrote: 08 Oct 2018 11:13 Gibud var raskt på banen og ryddet opp, noe som er teng på styrke. Men å dømme et salgsted pga èn ussel bruker, er en svakhet..
Flott at de ryddet opp, men jeg har merket meg at andre nettsteder blir nedsablet ved slike
brukere og selv om de etter beskjed har ryddet opp. Dette har vi sett skrevet på dette forum
tidligere.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Svindel på gang. Hjelp

Post by hertervig »

"Ok ?" som et enkeltinnlegg etter en påstand i det forrige innlegget gir nok for de fleste et inntrykk av at man ikke ønsker å bli motsagt. Man stadfester på en bombastisk måte innholdet i det forrige innlegget og gir ikke inntrykk av noe ønske om videre diskusjon.

Hvis du ønsker å få vite om andre er enige i din påstand og ønsker en videre debatt om emnet så kan du med et enkelt grep få det til ved å bruke de samme bokstavene, men myke dem opp litt, f.eks slik; "ok...?" Du endrer tonefallet på en måte.

Uansett om du ønsker å betone det slik eller sånn, så er jeg uenig med deg. Ditt ønske om å boikotte Gibud fordi en av brukerne på siden viser seg å være en svindler virker merkelig. I og med at driveren av siden raskt er på plass og kaster ut brukeren så kan man ikke kreve mer av nettstedet i mine øyne. Hva om ditt elskede Qxl hadde vært utsatt for det samme? Da ville du måtte boikotte dem også, eller ville du kanskje forskjellsbehandle...?
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Svindel på gang. Hjelp

Post by Samler »

hertervig wrote: 08 Oct 2018 16:10 "Ok ?" som et enkeltinnlegg etter en påstand i det forrige innlegget gir nok for de fleste et inntrykk av at man ikke ønsker å bli motsagt. Man stadfester på en bombastisk måte innholdet i det forrige innlegget og gir ikke inntrykk av noe ønske om videre diskusjon.

Hvis du ønsker å få vite om andre er enige i din påstand og ønsker en videre debatt om emnet så kan du med et enkelt grep få det til ved å bruke de samme bokstavene, men myke dem opp litt, f.eks slik; "ok...?" Du endrer tonefallet på en måte.

Uansett om du ønsker å betone det slik eller sånn, så er jeg uenig med deg. Ditt ønske om å boikotte Gibud fordi en av brukerne på siden viser seg å være en svindler virker merkelig. I og med at driveren av siden raskt er på plass og kaster ut brukeren så kan man ikke kreve mer av nettstedet i mine øyne. Hva om ditt elskede Qxl hadde vært utsatt for det samme? Da ville du måtte boikotte dem også, eller ville du kanskje forskjellsbehandle...?
Boikotte ???? ( hvem har sagt det ??? )
Det virker for meg at du dilter mye etter andre i meninger og synser med inntrykk for å
virke viktig. Det at ditt anbefalte nettsted noe tidligere har sine " brodne kar" likte du nok
ikke. Kanskje bedre å følge flokken i andre nettsteder som blir ofte omtalt. Tar ingen i forsvar, men
ser jo det. Mitt elskede QXL skriver. Hvor dum kan en være ?????
Slike rævdiltere som deg har vi sett før.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Svindel på gang. Hjelp

Post by Samler »

Uansett om jeg betoner slike eller slik er du uenig ( dette forteller det mest om din rævdilter holdning )
Mulig du steg noe i kurs blandt noen nå ?
Du har dessuten fått et svar fra meg vedr. ok med spm.
Ditt sære innlegg bærer preg av en belærende mester i sine egne øyne blå. :arrow:
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Svindel på gang. Hjelp

Post by hertervig »

Jaja. Vi får vel i det minste la være å oppta trådstarters eiendom med våre uoverensstemmelser. Sender deg en PM etter hvert, Samler. :D
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Svindel på gang. Hjelp

Post by Samler »

Selvfølgelig skal ikke trådstarter oppleve slikt som her. Du ser vel selv hva du skrev ? du ser vel
også at jeg IKKE har snakket om noe boikott. ( tverimot )

H.r. adv. Nordhus brukt i sin tid samme utrykk om en person pga. hans måte å opptre på
i en sak tilbake i tid ( ordet rævdilter )
Bruker hans ref. for å ikke heve meg opp mot hans nivå, men jaggu fortjente den som fikk
det " ærefulle" utrykk med rette. :D

Alle kan være uenig i sak (er) men å tillegge noen motiver utover faktum er ikke bra.
Last edited by Samler on 14 Oct 2018 16:51, edited 2 times in total.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Svindel på gang. Hjelp

Post by Samler »

Måtte bare si det
Last edited by Samler on 14 Oct 2018 16:48, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Auksjoner”