KAN VI BLI LURT....?

Her kan du diskutere online auksjoner.
Post Reply
Roger Andre
Posts: 3
Joined: 11 Dec 2008 16:02

KAN VI BLI LURT....?

Post by Roger Andre »

Hei.
Lurer på om vi har noen garanti av at vi ikke blir lurt når vi handler mynt/Seddel hos online auksjoner når vi legger inn forhånds bud.
Kan noen se vårt maks bud ? kan auksjons husene by tett opp under mitt maks bud for å få en bedre pris,?

Gjør meg noen tanker fra flere auksjonere som er jeg har fått rett under mine maks bud.
SaccoMan
Posts: 629
Joined: 06 Nov 2008 23:29

Re: KAN VI BLI LURT....?

Post by SaccoMan »

Svaret er et rungende JA!

Har selv sett et stygt eksempel på akkurat dette da en kamerat at meg la inn et relativt høyt forhåndsbud på en av de mest kjente aktørenes auksjoner for et par år siden.

Skal la vær å nevne navn på både auksjonshus og vedkommende som bød mynten opp til forhåndsbudet, men vedkommende sitter såpass godt i det økonomisk at han hadde fremdeles hatt til salt i maten om han hadde bydd en gang til og fått tilslaget. At vedkommende er medeier i auksjonshuset besvarer spørsmålet til Roger Andre godt nok!
Ask
Posts: 1224
Joined: 27 Oct 2009 13:59
Location: Huttaheiti

Re: KAN VI BLI LURT....?

Post by Ask »

Det finnes en tråd her et eller annet sted der en innsiden forteller om et slikt tilfelle. Når tilslaget ligger på eller rett under maksbud ditt kan det selvfølgelig også skyldes at flere enn deg har samme oppfatning av hva mynten bør kunne koste.

Mvh. Ask
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: KAN VI BLI LURT....?

Post by Espen »

Spørsmålet er vel egentlig i hvor stor grad slikt foregår. At det skjer er det ingen tvil om.
Post Reply

Return to “Auksjoner”