Bra budgivning på QXL nå.

Her kan du diskutere online auksjoner.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

tho wrote:Har du fått solgt noe etter kollapsen Samler?

Jeg har kjøpt en gjenstand ... et maleri :mrgreen:
Ja jeg fikk solgt alt jeg hadde ute og som jeg skrev fikk jeg faktisk
15 bud på den ene og 11 bud på en annen. Dette var altså nå. Dette
var CD'er
Har også gitt inn bud på ett objekt nå.Var du fornøyd med maleriet
du kjøpte ? :mrgreen:
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

Under kollapsen fikk jeg ødelagt flere auksjoner -noen hadde gitt gode bud - men sa de
hadde sluttet på nettstedet.Fikk heldigvis god service av QXL og fikk dekket inn kostnader.
Skulle det komme en ny oppdatering vil dette kunne bety en katastrofe -håper jeg tar feil mht.
den " klønete " oppdatering som aldri ble noen suksess.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

Samler wrote:Under kollapsen fikk jeg ødelagt flere auksjoner -noen hadde gitt gode bud - men sa de
hadde sluttet på nettstedet.Fikk heldigvis god service av QXL og fikk dekket inn kostnader.
Skulle det komme en ny oppdatering vil dette kunne bety en katastrofe -håper jeg tar feil mht.
den " klønete " oppdatering som aldri ble noen suksess.
Katastrofe er vel litt overdrevet?

Det finnes jo verre kolapser enn QXL ... ta vare på helsa di.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

Min helse er meget god og ønsker deg
ellers god bedring. Fornøyd med bud nå og ellers
før oppdateringen. Fått mye skryt for de objekter
jeg har solgt og nye vil komme.Var forresten på
fottur til en plass som heter preikestolen i helga. En flott plass
utenfor Stavanger.Trimmer også på helsestudio 2 ganger i uken. :mrgreen:
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

Samler wrote:Min helse er meget god og ønsker deg
ellers god bedring.
Du får ha god bedring du også.
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Askeladd »

Og dermed er kanskje tråden "Bra budgivning på QXL nå" bragt til en ende :?:
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

Askeladd wrote:Og dermed er kanskje tråden "Bra budgivning på QXL nå" bragt til en ende :?:
Vær ikke så sikker på det - kanskje tho har noen innspill :?:

Han er kunnskapsrik og vil sikkert vite hvor Preikestolen ligger :?:

Den ligger forøvrig på et fjellplatå ved Lysefjorden i Forsand og er et
kjent turistmål.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

Samler wrote:
Askeladd wrote:Og dermed er kanskje tråden "Bra budgivning på QXL nå" bragt til en ende :?:
Vær ikke så sikker på det - kanskje tho har noen innspill :?:

Han er kunnskapsrik og vil sikkert vite hvor Preikestolen ligger :?:

Den ligger forøvrig på et fjellplatå ved Lysefjorden i Forsand og er et
kjent turistmål.
Jo da, jeg vet hvor Preikestolen er. Jeg vil råde deg til å være edru
når du besøker den, spesielt hvis du skal balansere på kanten.

Det blir sikkert ikke lett :lol:
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by vivavegas »

Sjekker stadig noen kategorier. Er nå f.eks. omtrentlig 10% bud i Prakt Lux-kategorien. Dvs. 154 bud ut av 1887.

Det er jo som mange andre kategorier en kategori det er mange gjenopplastinger og storselgere. Det er fullt mulig at det kan være 3-4 selgere som har 1000 ut av disse auksjonene.
Nå vil jo også disse få inn bud, men som regel bare noen få prosent, slik at forhåndstallet her f.eks. kan være 140 ut av 800 auksjoner.

Uansett om det er 10% eller 17,5% så trur jeg ikke det er nevneverdig dårligere/bedre enn det det var på QXL tidligere.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

vivavegas wrote:Sjekker stadig noen kategorier. Er nå f.eks. omtrentlig 10% bud i Prakt Lux-kategorien. Dvs. 154 bud ut av 1887.

Det er jo som mange andre kategorier en kategori det er mange gjenopplastinger og storselgere. Det er fullt mulig at det kan være 3-4 selgere som har 1000 ut av disse auksjonene.
Nå vil jo også disse få inn bud, men som regel bare noen få prosent, slik at forhåndstallet her f.eks. kan være 140 ut av 800 auksjoner.

Uansett om det er 10% eller 17,5% så trur jeg ikke det er nevneverdig dårligere/bedre enn det det var på QXL tidligere.
De selgerne som hadde storselgeravtale (mer enn 10 tusen auksjoner pr måned) fikk solgt 1-2 % av de gjenstandene de hadde pr.
gjennopplastning.

Til sammenligning fikk jeg solgt ca 20 prosent pr. opplastning. Det er for lite.

Fretex selger bra, og det har sin forklaring. Andre selgere kan bare drømme om det.

Tollauksjoner solgte også bra.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by vivavegas »

tho wrote:
vivavegas wrote:Sjekker stadig noen kategorier. Er nå f.eks. omtrentlig 10% bud i Prakt Lux-kategorien. Dvs. 154 bud ut av 1887.

Det er jo som mange andre kategorier en kategori det er mange gjenopplastinger og storselgere. Det er fullt mulig at det kan være 3-4 selgere som har 1000 ut av disse auksjonene.
Nå vil jo også disse få inn bud, men som regel bare noen få prosent, slik at forhåndstallet her f.eks. kan være 140 ut av 800 auksjoner.

Uansett om det er 10% eller 17,5% så trur jeg ikke det er nevneverdig dårligere/bedre enn det det var på QXL tidligere.
De selgerne som hadde storselgeravtale (mer enn 10 tusen auksjoner pr måned) fikk solgt 1-2 % av de gjenstandene de hadde pr.
gjennopplastning.

Til sammenligning fikk jeg solgt ca 20 prosent pr. opplastning. Det er for lite.

Fretex selger bra, og det har sin forklaring. Andre selgere kan bare drømme om det.

Tollauksjoner solgte også bra.
Det er jo litt med hva man har av priser og utgangspunkt om 20% er for lite/mye. Mange har jo dette som en hobby og prøver seg frem med priser. Jeg og mange andre vil da normalt være sånn passelig fornøyd med 20% salg.

Har man en butikk og selger 1-2% pr. måned (altså 20-25%) pr. år så trur jeg mange av disse hadde en ok hobbyinntekt på dette. Spesielt når det var enkelt og gjenopplaste auksjoner.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

vivavegas wrote:
tho wrote:
vivavegas wrote:Sjekker stadig noen kategorier. Er nå f.eks. omtrentlig 10% bud i Prakt Lux-kategorien. Dvs. 154 bud ut av 1887.

Det er jo som mange andre kategorier en kategori det er mange gjenopplastinger og storselgere. Det er fullt mulig at det kan være 3-4 selgere som har 1000 ut av disse auksjonene.
Nå vil jo også disse få inn bud, men som regel bare noen få prosent, slik at forhåndstallet her f.eks. kan være 140 ut av 800 auksjoner.

Uansett om det er 10% eller 17,5% så trur jeg ikke det er nevneverdig dårligere/bedre enn det det var på QXL tidligere.
De selgerne som hadde storselgeravtale (mer enn 10 tusen auksjoner pr måned) fikk solgt 1-2 % av de gjenstandene de hadde pr.
gjennopplastning.

Til sammenligning fikk jeg solgt ca 20 prosent pr. opplastning. Det er for lite.

Fretex selger bra, og det har sin forklaring. Andre selgere kan bare drømme om det.

Tollauksjoner solgte også bra.
Det er jo litt med hva man har av priser og utgangspunkt om 20% er for lite/mye. Mange har jo dette som en hobby og prøver seg frem med priser. Jeg og mange andre vil da normalt være sånn passelig fornøyd med 20% salg.

Har man en butikk og selger 1-2% pr. måned (altså 20-25%) pr. år så trur jeg mange av disse hadde en ok hobbyinntekt på dette. Spesielt når det var enkelt og gjenopplaste auksjoner.
Regnestykket ditt stemmer ikke, Noen fin hobby synes jeg det dessuten ikke er å ha å lage aukskjoner
som får dårlig repons. Problemet med QXL er nemlig at kundene er borte. Det er bare en håndfull
budgivere, som er desto mer ivrige når utropsprisen er 1 kr. De gir seg gjerne før gjenstanden
er 10 prosent av verdien. Så byr de heller på noe annet.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

tho wrote:
Samler wrote:
Askeladd wrote:Og dermed er kanskje tråden "Bra budgivning på QXL nå" bragt til en ende :?:
Vær ikke så sikker på det - kanskje tho har noen innspill :?:

Han er kunnskapsrik og vil sikkert vite hvor Preikestolen ligger :?:

Den ligger forøvrig på et fjellplatå ved Lysefjorden i Forsand og er et
kjent turistmål.
Jo da, jeg vet hvor Preikestolen er. Jeg vil råde deg til å være edru
når du besøker den, spesielt hvis du skal balansere på kanten.

Det blir sikkert ikke lett :lol:

Selv om du til tider tar deg noen pils når du maler dine
pene eplemalerier så betyr ikke det at andre er av
samme sort som deg. :lol:

Svenskekrona står nå høyt i kurs vs. den Norske og da blir det
vel dyrt å handle på svenskegrensa.Prisen på oljedekkbeis har
vistnok steget betraktelig. :lol:
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

vivavegas wrote:
Det er jo litt med hva man har av priser og utgangspunkt om 20% er for lite/mye. Mange har jo dette som en hobby og prøver seg frem med priser. Jeg og mange andre vil da normalt være sånn passelig fornøyd med 20% salg.

Har man en butikk og selger 1-2% pr. måned (altså 20-25%) pr. år så trur jeg mange av disse hadde en ok hobbyinntekt på dette. Spesielt når det var enkelt og gjenopplaste auksjoner.
Ja, du er inne på et poeng der.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by vivavegas »

Igjen, så er det fullt mulig du har gode poenger.
Men husk at mange av disse jo har QXL mer lik som en butikk, så det er jo reellt sett ikke auksjoner. Enten at de har høye og delvis urealistiske priser og delvis at de har "Kjøp nå".

Nå er det jo tross alt noen som holder på med det og jeg antar at de ikke taper penger!

Men som jeg har nevnt tidligere skulle man ha mulighet til og selektere bort de man ikke ønsker og se på. Da kunne man enkelt selektert bort disse med tusenvis av auksjoner som blir gjenopplastet i det uendelige.

og/eller som på gibud at disse kommer nederst og så komme de nye auksjonene først.
Locked

Return to “Auksjoner”