RIP QXL

Her kan du diskutere online auksjoner.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by tho »

Espen wrote:Eneste måten å fjerne "vurderes solgt" annonser er ved å kreve gebyr for å laste opp auksjoner.
Ja, helt rett :D
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: RIP QXL

Post by vivavegas »

Og det og fjerne gebyrer for annonser er jo relativt sett vanskeligere nå som finn.no er gratis.
Nettopp her jeg trur gibud.no vil slite hvis de ikke får inn flere folk.
Først skal man fjerne annonsene og så skal man håndtere henvendelser fra sure selgere.

Uansett så har vel dette vært hovedargumentasjonen fra både tho og mange andre at det er så uoversiktlig. Men ebay har vel også gratis listepris så trur man bare må venne seg til at man må lage gode søkeord og tiden man kunne bla igjennom alle annonsene forlengst er forbi.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: RIP QXL

Post by hertervig »

Han har gjort noe som er litt smart i forhold til dette med uendelige opplastninger. Poenget er at gjenstanden blir gjenopplastet, men den kommer ikke øverst på listen. En gjenstand som blir gjenopplastet for 53. gang kommer f. eks. ikke høyere på listen enn en gjenstand som blir gjenopplastet for 52.gang. Så øverst ligger nye gjenstander som ikke har vært ute før, deretter gjenstander som har hatt en gjenopplastning o.s.v. Som kjøper kan du dermed gå inn i kategorien, begynne øverst, og så fort du ser en gjenstand du kjenner igjen så vet du at alt som ligger under denne har ligget ute like lenge eller lenger. Så du trenger egentlig ikke å se på eldgammelt spam.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: RIP QXL

Post by vivavegas »

Det var jo virkelig smart!
Auction.no etterlyste vel tips om hva de kunne gjøre bedre og dette høres jo ut som en god løsning. Kanskje man også kunne ha en egen fane på gjennopplastede/nye auksjoner.
Dvs. da har man problemet med pris og man kan redusere fra 1000 til 999 osv. og så at det er en ny annonse, men er man veldig avansert så kan man jo legge inn at den må reduseres med xx-prosent.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: RIP QXL

Post by Samler »

Espen wrote:Eneste måten å fjerne "vurderes solgt" annonser er ved å kreve gebyr for å laste opp auksjoner.
Enig.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: RIP QXL

Post by Samler »

Hadde en samtale med QXL anngående den nye plattform og de sier nå
at ferie og misforståelser har bidratt til at oppretting har tatt tid. Nå
er neste trinn for oppretting i gang. Jeg tror at kundemassen/ kunder
vil da komme tilbake. Ingen andre nettsteder har hatt en sådan
bruker gruppe enn de. Hammerslagsgebyr på kr.5.- pr. kjøp er
utført for å øke kvaliteten samt gebyr (er) ved salg.

De må bort fra " loppis " stadiet og inn på mer kvalitet og noe
mindre kvantitet. :idea:
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: RIP QXL

Post by Samler »

Så det så. :arrow:
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: RIP QXL

Post by vivavegas »

User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: RIP QXL

Post by Samler »

Ser den og dette var fortjent. De danske eiere må revurdere sin rolle og
sørge for at nettstedet blir oppgradert på en kundevennlig måte. Jeg mener
at noen " hoder må rulle"

Satser på at de gjør som de sa til meg.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by tho »

Samler wrote:Hadde en samtale med QXL anngående den nye plattform og de sier nå
at ferie og misforståelser har bidratt til at oppretting har tatt tid. Nå
er neste trinn for oppretting i gang. Jeg tror at kundemassen/ kunder
vil da komme tilbake. Ingen andre nettsteder har hatt en sådan
bruker gruppe enn de. Hammerslagsgebyr på kr.5.- pr. kjøp er
utført for å øke kvaliteten samt gebyr (er) ved salg.

De må bort fra " loppis " stadiet og inn på mer kvalitet og noe
mindre kvantitet. :idea:
QXL er ferdig i Norge. Mulig de kan leve videre i Danmark ...
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: RIP QXL

Post by vivavegas »

Det er fremdeles en påstand og fasiten kommer sannsynligvis iløpet av høsten.
Trur få/ingen bryr seg direkte om de har base i Danmark eller i Norge.
Alt det andre selvsagt er større grunn til bekymring, men så får heller tiden vise hva som skjer og om QXL klarer og komme tilbake.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by tho »

vivavegas wrote:Det er fremdeles en påstand og fasiten kommer sannsynligvis iløpet av høsten.
Trur få/ingen bryr seg direkte om de har base i Danmark eller i Norge.
Alt det andre selvsagt er større grunn til bekymring, men så får heller tiden vise hva som skjer og om QXL klarer og komme tilbake.
QXL er et dansk firma. Du annonserer på en dansk site. Du betaler din faktura til Danmark.
Ergo er det sammenlignbart med svenske Tradera, som er tusen ganger bedre enn danske QXL.
Få ut finger'n. skift beite. Skal du selge på norsk site, forslår jeg gibud.no eller finn.no.

QXL er ferdig. Er du så fastlimt i QXL, bruk limoppløser :D
'
Ask
Posts: 1224
Joined: 27 Oct 2009 13:59
Location: Huttaheiti

Re: RIP QXL

Post by Ask »

tho wrote:
vivavegas wrote:Det er fremdeles en påstand og fasiten kommer sannsynligvis iløpet av høsten.
Trur få/ingen bryr seg direkte om de har base i Danmark eller i Norge.
Alt det andre selvsagt er større grunn til bekymring, men så får heller tiden vise hva som skjer og om QXL klarer og komme tilbake.
QXL er et dansk firma. Du annonserer på en dansk site. Du betaler din faktura til Danmark.
Ergo er det sammenlignbart med svenske Tradera, som er tusen ganger bedre enn danske QXL.
Få ut finger'n. skift beite. Skal du selge på norsk site, forslår jeg gibud.no eller finn.no.

QXL er ferdig. Er du så fastlimt i QXL, bruk limoppløser :D
'
QXL er over og ut for mitt vedkommende. Det er ubegripelig for meg at det er mulig å sette en løsning i drift som er såpass ubrukelig.
Gibud virker umiddelbart grei, men blir det solgt noe der ? Jeg har inntrykk av at det helst går i markspiste loppiser for en tier eller to ?

Mvh. Ask
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by tho »

Ask wrote: QXL er over og ut for mitt vedkommende. Det er ubegripelig for meg at det er mulig å sette en løsning i drift som er såpass ubrukelig.
Gibud virker umiddelbart grei, men blir det solgt noe der ? Jeg har inntrykk av at det helst går i markspiste loppiser for en tier eller to ?

Mvh. Ask
Fretex Moss får ihvertfall bud:

http://www.gibud.no/auction/APSearch.as ... hID=104898
Fretex.JPG
Fretex.JPG (41.22 KiB) Viewed 1081 times
Ref.:
http://e24.no/digital/brukerne-raser-mot-qxl/23504990
User avatar
PENGEBINGEN
Posts: 545
Joined: 27 Aug 2010 02:30
Location: Molde

Re: RIP QXL

Post by PENGEBINGEN »

Det har gått for lang tid nå. Det skjønner alle som kan legge sammen 2 og 2. For min egen del ser jeg ingen grunn til å komme tilbake til QXL etter denne episke forvandlingen som vil gi gjenklang langt inn i historiebøkene. Statistikken viser at Gibud.no har samme potensiale (kanskje bedre) enn det synkende QXL-skipet. Jeg har ''skiftet beite'' til Gibud.no da kollapsen ble et faktum tidlig i juli. Siden da har jeg hatt 769 auksjoner. Av disse ble 286 solgt og 483 forble usolgt. Veldig greit bare med ett klikk å få opp alt av statistikk. Jeg selger jo mest ''markspiste loppiser'' i myntkategorien foruten noen få mynter i 500-1000 kroners klassen. I midten av juli som er den sløveste tiden på året, var det i myntkategorien på Gibud.no ca. 1 100 aktive auksjoner. Mens det nå har økt til ca. 3 300 aktive auksjoner. Så det er ikke sikkert at Gibud eller forsåvidt Tradera er like håpløst som QXL. Har mistet troa på QXL og nå glipper det hengende snøret også. Jeg mistet ca. 3 000 karakterer og ca. 300 kroner i forhåndsbetalt buffer. Jeg beholdt ca. 31 000 karakterer, men fikk en regning på ca. 200 kr som jeg aldri vil betale. HAHA! Jeg holder et våkent øye med QXL ennå i vitenskapens navn, og tror det er ca. 99 % sjanse for at dette ikke går bra. Ca. 99 % av selgerne har jo funnet grønnere gress på den andre siden av gjerdet. Uten selgere stopper dette av seg selv. Kanskje det er bedre å være budgiver, men det er temmelig håpløst å være selger slik det er nå. Det skal bli vanskelig for QXL å komme tilbake og hevde seg iløpet av inneværende generasjon. De må være tålmodige i Danmark, og vente til neste generasjon er tørr bak øra tror jeg. :mrgreen:
Steinar fra Molde.
Noe over middels interessert i mynter og alle slags betalingsmidler.
Post Reply

Return to “Auksjoner”