RIP QXL

Her kan du diskutere online auksjoner.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: RIP QXL

Post by Espen »

"Kategorierne er afskaffet, i det vi i stedet bruger 'tags'. dvs. i modsætning til før, hvor der altid blev klaget over for mange, for få eller for forkerte underkategorier, så er opbygningen nu intelligent - og lærer henad vejen mere og mere i takt med at der søges og oprettes annoncer. Når du sætter en vare til salg, skal du netop knytte nogle tags (dvs. beskrivelser) til varen - og det åbner for at langt flere vil kunne finde hen til netop den rigtige vare fordi den kan søges frem på mange flere måder."
diatonix
Posts: 198
Joined: 28 Feb 2013 16:39

Re: RIP QXL

Post by diatonix »

"Plus ça change, plus c'est la même chose" som det heter så treffende på fransk... for numismatisk interesserte som stiller visse krav har QXL med stort sett temmelig uinteressante overprisede objekter nådd et absolutt lavmål.
stigulv
Posts: 384
Joined: 15 Jan 2013 20:25

Re: RIP QXL

Post by stigulv »

Fikk denne mailen i svar når jeg etterspurte pengene mine som var innestående på konto på qxl

Hei Stig
Takk for din mail.

Ja, er klar over dette. Penger som du hadde tilgode vil bli tilbakeført til din konto som jeg har skjønt.

Pr nå så har jeg ikke oversikt på når, eller hvordan dette blir gjort da alt er litt kaotisk.

Med vennlig hilsen

Lasse
User avatar
PENGEBINGEN
Posts: 545
Joined: 27 Aug 2010 02:30
Location: Molde

Re: RIP QXL

Post by PENGEBINGEN »

''Litt kaotisk'' er nok ikke akkurat å ta i. Dette er jo totalt meningsløst. Mye må skje før dette skal fungere for en selger. Objektene er ikke lengre sortert kronologisk, ei heller etter kategori. Som selger er det komplett umulig å finne igjen ''sine'' objekter for salg. Og å sende ut en oppgjørsmail til kjøper viser seg å bli vanskelig da kjøperens navn og adresse ikke finnes!! De neste 3-4 ukene vil QXL komme til å miste 90% av selgerne på mynt/seddel, postkort og frimerker slik jeg ser det. Allikevel er det ''håp i hengandes snøre'' som de sier nordpå. Om de fikser selgerdelen (MIN SIDE, som den het før) kan kanskje noen selgere fortsatt være interessert. Men slik det er nå er det helt BÅNN i BØTTA. Uten selgere blir det jo ingen kjøpere heller må man forstå. Skjønner ikke at QXL kan bli så ekstremt forvandlet til det verre uten noe som helst forvarsel. Skal mot mine prinsipper prøve å selge andre steder, som Gibud.no eller Scandinavian Auction Systems (SAS) under auctions.no en periode til galskapen roer seg. Dette holder ikke. Her ble det bråstopp. Har mistet 33000 karakterer + at 550 planlagte auksjoner er forsvunnet fra systemet. Likeså noen hundrelapper jeg hadde tilgode hos QXL. Med ca. 7000 myntsalg i året de siste 8 åra mister de nå en av selgerne på mynt. GOD SOMMER til alle som kjenner meg, kan ta litt tid å få frem noe mere på QXL slik ''utviklingen'' gikk helt uventet. :mrgreen:
Steinar fra Molde.
Noe over middels interessert i mynter og alle slags betalingsmidler.
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: RIP QXL

Post by vemod »

diatonix wrote:"Plus ça change, plus c'est la même chose" som det heter så treffende på fransk... for numismatisk interesserte som stiller visse krav har QXL med stort sett temmelig uinteressante overprisede objekter nådd et absolutt lavmål.
+1
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: RIP QXL

Post by Samler »

Fikk ødelagt mine auksjoner på grunn av oppdateringen som er veldig
dårlig/ mangelfull. Vet ikke hvordan man sender bet.info som før og måtte
sende dette manuelt. Fikk tilbakemelding av en som kjøpte 2 objekter og
han henviste til angrefristen + at han hadde sluttet/ ikke reg. sitt kredittkort.

Blir rimelig oppgitt av hele greia/ rotet. Skrev til QXL at jeg ikke kunne
forsette med en kundekrets som gir bud og samtidig sier de er sluttet.Ba om
at min konto blir avsluttet og kredittkort slettet av den grunn. Før kunne man
velge budgiver nr.2 -men jeg ser ikke hvordan dette gjøres. Begriper ikke at
QXL har oppdatert noe som er UFERDIG. La ut auksjoner før dette kom.

Er det noen som vet hvordan man sender automatisk bet.info evt også
kan få data på bruker/budgiver nr.2 ?

Helt latterlig opplegg ! :evil:
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: RIP QXL

Post by Samler »

Karakterboken er borte/ noen få står - og antall visninger på auksjoner sto på 0 . Sist gang jeg så hadde auksjonene ca. 70-80 besøk. Har solgt og
kjøpt ca.60.000 objekter og bidratt stort til QXL kassen.Jeg mener at QXL burde betalt tilbake alle gebyrer. Fikk melding fra en
supervisor hos QXL dk og han skrev at auksjonene skulle forlenges med en uke -noe de ikke gjorde.Alt burde vært på " stell" før
auksjoner gikk ut. Jeg mener at det hele er nærmest en skandale for selgere - også dårlig for kjøpere. :twisted:
stigulv
Posts: 384
Joined: 15 Jan 2013 20:25

Re: RIP QXL

Post by stigulv »

Om qxl begynner og fungere som før igjen, tror jeg mange av selgerne der inne får ett problem med denne :-D
ser det er mange private som selger mye

Merk: Du betraktes per definisjon som en næringsdrivende når du selger for mer enn 50.000 kr per løpende 12 måneder, eller hvis du selger varer som vurderes kjøpt med tanke på videresalg og fortjeneste. I begge tilfeller er du forpliktet til å registrere deg hos Enhetsregisteret ved Brønnøysundregistrene og oppgi organisasjonsnummer til QXL. QXL forbeholder seg til enhver tid retten til å endre din status fra privat til næringsdrivende medlem, uten forutgående varsel.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: RIP QXL

Post by Samler »

stigulv wrote:Om qxl begynner og fungere som før igjen, tror jeg mange av selgerne der inne får ett problem med denne :-D
ser det er mange private som selger mye

Merk: Du betraktes per definisjon som en næringsdrivende når du selger for mer enn 50.000 kr per løpende 12 måneder, eller hvis du selger varer som vurderes kjøpt med tanke på videresalg og fortjeneste. I begge tilfeller er du forpliktet til å registrere deg hos Enhetsregisteret ved Brønnøysundregistrene og oppgi organisasjonsnummer til QXL. QXL forbeholder seg til enhver tid retten til å endre din status fra privat til næringsdrivende medlem, uten forutgående varsel.
Det er vel ikke den største problem mht. løpende salg ol.
Privat eller næringsdrivende er ikke problemet.
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: RIP QXL

Post by karstkri »

stigulv wrote:Om qxl begynner og fungere som før igjen, tror jeg mange av selgerne der inne får ett problem med denne :-D
ser det er mange private som selger mye

Merk: Du betraktes per definisjon som en næringsdrivende når du selger for mer enn 50.000 kr per løpende 12 måneder, eller hvis du selger varer som vurderes kjøpt med tanke på videresalg og fortjeneste. I begge tilfeller er du forpliktet til å registrere deg hos Enhetsregisteret ved Brønnøysundregistrene og oppgi organisasjonsnummer til QXL. QXL forbeholder seg til enhver tid retten til å endre din status fra privat til næringsdrivende medlem, uten forutgående varsel.
50.000 kr pr år er ikke mer en 4167 pr. mnd. og der forsvinner det nok mange store privat aktører . Nå er det uaktuelt å bruke QXL som salgskanal, QXL kan umulig tjene noe på denne omleggingen. Iallfall når det gjelder mynt/sedler og frimerker.
karstkri
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: RIP QXL

Post by Samler »

Antar at de som tjener over den oppgitte grense har sine papirer i orden - men dette blir en total avsporing i forhold
trådens innhold og problemet med oppdatering. Synes ikke at det er greit at noen selgere vil ha markedet for
seg selv og " mele" sin egen kake. Konkurranse er sundt for enhver kjøper og grådige selgere vil ikke gjøre
QXL/ nye eier rikere av den grunn. Tvert om. :lol:
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: RIP QXL

Post by Samler »

Fikk idag via min innboks at jeg hadde søkt på minst 50-100 objekter via søkeragent !? samtidig er en avsluttet auksjon
løpende frem til 20 juli og da med beste promotering (noe er steikende galt med systemet pr. nu )

Virker som hele staben hos QXL er borte idet tlf. og e-post ikke blir besvart.Kanskje danskene har tatt over
hele kontrollen evt. " lar humla suse " :cry:
NoBrain
Posts: 21
Joined: 20 Jan 2015 23:29

Re: RIP QXL

Post by NoBrain »

Serverne er lidt overbelastet lige nu. Prøv at trykke "refresh" on 30 sekunder. Vi arbejder hårdt på at få løst vores performance problemer med det nye site og forventer dem løst inden 20/Juli
I tillegg til at den nye QXL-plattformen er rotete og mangelfull, så fungerer den tydeligvis heller ikke. Er i alle fall ikke stabil og ifølge meldingen over så skal ting løses innen 20. juli. Min tolkning er at den ikke vil være stabil før i slutten av august. Det gjøres nå småfikser/endringer hele tiden. Hopper mellom dansk og norske feilmeldinger/menyer/priser. Dessuten, det er ikke alle de nye vilkårene for å bruke plattformen som er umiddelbart OK i mine øyne. Muligens man kan gå tilbake til QXL igjen seinere når ting er blitt mer stabilt.

Kan noen anbefale noen andre populære auksjonssider for mynter som man kan bruke i stedet for nye QXL. Har foreløpig registrert meg på auction.no
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: RIP QXL

Post by hertervig »

Ifølge svar på spørsmål fra en bruker på facebook den 03.07.: "Vi har intet kontor i Norge længere. Brugata var den tidligere adresse som endnu ikke er rettet."
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: RIP QXL

Post by Espen »

Holder på å sette opp et auksjonsscript, men det er noe oversetting og prøvekjøring før det kan starte opp. Det blir separat i forhold forumet, men vil fortsatt være på domenet.
Post Reply

Return to “Auksjoner”