RIP QXL
Re: RIP QXL
qxl.no er allerede oppe!
Re: RIP QXL
De fleste "konspirasjonsteoriene" til THO ser altså ikke ut til og stemme.
Ingenting annet tyder på at dette har vært en vanvittig dårlig forberedt omlegging av en side. Så dårlig at man lurer på hvordan det lar seg gjøre.
I tillegg en like dårlig/ikke eksisterende! informasjonsavdeling.
Hammerslagsgebyr er selvsagt fremdeles en pine. Men man betaler vel fort 20-50 kr. i porto (ofte jo enda mer) og da trur jeg at for mange så bryr man seg ikke spesielt mye om den femmeren.
Ingenting annet tyder på at dette har vært en vanvittig dårlig forberedt omlegging av en side. Så dårlig at man lurer på hvordan det lar seg gjøre.
I tillegg en like dårlig/ikke eksisterende! informasjonsavdeling.
Hammerslagsgebyr er selvsagt fremdeles en pine. Men man betaler vel fort 20-50 kr. i porto (ofte jo enda mer) og da trur jeg at for mange så bryr man seg ikke spesielt mye om den femmeren.
Re: RIP QXL
Ja. Det gamle systemet er oppe og går igjen. Problemet er at det blir bare midlertidig til de føler at de har kontroll på det nye systemet. Det gamle systemet eier de jo ikke etter eget utsagn, så de MÅ bytte. Hvor mange selgere er interessert i å legge arbeid i et system som har en fremtid som er uviss, men garantert kort?
Akk ja, hadde ikke problemene deres vært så begredelig selvpåført så hadde jeg vel nesten synes synd på dem nå.
Akk ja, hadde ikke problemene deres vært så begredelig selvpåført så hadde jeg vel nesten synes synd på dem nå.
Re: RIP QXL
Nettopp. Det blir ny fiasko i neste episode av tragedien "QXL rett i dass".hertervig wrote:Ja. Det gamle systemet er oppe og går igjen. Problemet er at det blir bare midlertidig til de føler at de har kontroll på det nye systemet. Det gamle systemet eier de jo ikke etter eget utsagn, så de MÅ bytte. Hvor mange selgere er interessert i å legge arbeid i et system som har en fremtid som er uviss, men garantert kort?
Akk ja, hadde ikke problemene deres vært så begredelig selvpåført så hadde jeg vel nesten synes synd på dem nå.
Re: RIP QXL
Hvorfor tror du det?
Noe har de vel lært av kundenes reaksjon på forrige "oppgradering".
Noe har de vel lært av kundenes reaksjon på forrige "oppgradering".
Re: RIP QXL
[youtube][/youtube]OK. Overså den!!!
Det er jo en ikke ubetydelig informasjon.
Kan jo hende de får tilgang til det gamle allikevel. Uansett så var det ikke så store endringer syntes jeg hvis man brukte 5 minutter på og lære seg det nye og man får en fornuftig kategori-inndeling.
Det er jo en ikke ubetydelig informasjon.
Kan jo hende de får tilgang til det gamle allikevel. Uansett så var det ikke så store endringer syntes jeg hvis man brukte 5 minutter på og lære seg det nye og man får en fornuftig kategori-inndeling.
Re: RIP QXL
Fordi det bare er en midlertidig løsning. Tviler dessuten på at de ønsker å ha etFlash wrote:Hvorfor tror du det?
Noe har de vel lært av kundenes reaksjon på forrige "oppgradering".
altfor godt QXL som vil konkurrere om kundene i forhold til deres eget Lauritz.
Formålet med kjøpet av QXL var jo at dette skulle være innfallsporten til å benytte
Lauritz.com. De ville ha kundemassen. QXL alene er ikke nok til å gå med overskudd,
så det å drive QXL kan ses på som å invistere i reklame for Lauritz. De skjønte nok
at den nye plattformen virket mere avstøtene for hele selskapet enn det tiltrakk
nye kunder til Lauritz.com. Akkurat det har de nok lært.
De som tenk å selge på QXL kan jo glede seg og nyte salget så lenge det varer.
Dere kan jo glede dere over at gibud.no ikke tok skikkelig av, dvs. at dere
sikkert vil gjøre større suksess på QXL enn på Gibud. Borsett fra frimerkeselgerne
som fikk ødelagt sitt QXL med hammeslagsgebyret.
Jeg vil også få opplyse om at tanken er at QXL skal brukes til gjenstander med
pris inntill 800 kr. Dyrere ting skal selges på Lauritz sine auksjoner.
Allerede der ligger det en føring på hvordan den plattformen vil se ut.
Svenske Tradera har ingen slike føringer. Gibud.no har heller ingen slike
føringer, men de har heller ikke kjørt noen reklamekampanjer for å gjøre
nettstedet kjent blandt folk flest. Derfor har det heller ikke tatt av.
QXL har heller ikke hatt noen reklame, det var jo slike morsomme TV-reklamer
i starten. Man kan se de på Youtube.com, for de som vil mimre litt.
Det skal uansett bli spennende å følge med ...
Last edited by tho on 01 Sep 2015 14:24, edited 1 time in total.
Re: RIP QXL
Vanskelig å forutsi GiBuds potensiale. Antall avgitte bud på siden økte fra 11.000 i juli til 24.000 i august. I forhold til 80.000 annonser så tyder det på en ikke ubetydelig aktivitet.
Re: RIP QXL
Ca. 300 ut av ca. 4000 auksjoner i mynt-kategorien.
Det er jo ett dynamisk øyeblikksbilde og skal ikke mange selgerne med flere hundre annonser (som kanskje er veldig få som får bud) for at bildet blir bedre. I tillegg må man jo luke ut "kjøp-nå" annonsene.
Det er jo ett dynamisk øyeblikksbilde og skal ikke mange selgerne med flere hundre annonser (som kanskje er veldig få som får bud) for at bildet blir bedre. I tillegg må man jo luke ut "kjøp-nå" annonsene.
Re: RIP QXL
Glemte og skrive at selv om det kanskje ikke høres så mange ut, så var det jo også i høyeste grad kategorier på QXL som hadde omtrent samme eller kanskje tom. enda dårligere forholdstall (dvs. bud/annonser).
Re: RIP QXL
Tja, de må jo ihvertfall beholde qxl såpass attraktivt at ikke selgere bytter sted. Lager de noe som f.eks er dårligere enn gibud vil de ikke oppnå disse målene.tho wrote: Fordi det bare er en midlertidig løsning. Tviler dessuten på at de ønsker å ha et
altfor godt QXL som vil konkurrere om kundene i forhold til deres eget Lauritz.
Formålet med kjøpet av QXL var jo at dette skulle være innfallsporten til å benytte
Lauritz.com. De ville ha kundemassen. QXL alene er ikke nok til å gå med overskudd,
så det å drive QXL kan ses på som å invistere i reklame for Lauritz. De skjønte nok
at den nye plattformen virket mere avstøtene for hele selskapet enn det tiltrakk
nye kunder til Lauritz.com. Akkurat det har de nok lært.
Re: RIP QXL
Strømmer på med nye annonser. 375 nye de siste par timene.
Re: RIP QXL
QXL er et bedre sted enn Gibud nå (synes jeg). Til tross for dette hammerslagsgebyret.Flash wrote:Tja, de må jo ihvertfall beholde qxl såpass attraktivt at ikke selgere bytter sted. Lager de noe som f.eks er dårligere enn gibud vil de ikke oppnå disse målene.tho wrote: Fordi det bare er en midlertidig løsning. Tviler dessuten på at de ønsker å ha et
altfor godt QXL som vil konkurrere om kundene i forhold til deres eget Lauritz.
Formålet med kjøpet av QXL var jo at dette skulle være innfallsporten til å benytte
Lauritz.com. De ville ha kundemassen. QXL alene er ikke nok til å gå med overskudd,
så det å drive QXL kan ses på som å invistere i reklame for Lauritz. De skjønte nok
at den nye plattformen virket mere avstøtene for hele selskapet enn det tiltrakk
nye kunder til Lauritz.com. Akkurat det har de nok lært.
Nå har de jo sendt ut mail til medlemmene, så da kan det jo hende man ser et oppsving
også. Hvem vet.
Re: RIP QXL
Nå er vi tilbake til det som var før. Da er det opp til alle de som har brukt QXL.no å laste opp auksjoner.tho wrote:Nettopp. Det blir ny fiasko i neste episode av tragedien "QXL rett i dass".hertervig wrote:Ja. Det gamle systemet er oppe og går igjen. Problemet er at det blir bare midlertidig til de føler at de har kontroll på det nye systemet. Det gamle systemet eier de jo ikke etter eget utsagn, så de MÅ bytte. Hvor mange selgere er interessert i å legge arbeid i et system som har en fremtid som er uviss, men garantert kort?
Akk ja, hadde ikke problemene deres vært så begredelig selvpåført så hadde jeg vel nesten synes synd på dem nå.
Tho sine " fantasier" var feil på flere områder og QXL.DK - QXL.NO ER I DRIFT SOM FØR.
Det var ansatte ( norske) på Qxl og tho sine utsagn var noget fantasifulle. Garantien til tho er " død "
Re: RIP QXL
Hva er denne dusten Samler presterer å skrive?Samler wrote:Nå er vi tilbake til det som var før. Da er det opp til alle de som har brukt QXL.no å laste opp auksjoner.tho wrote:Nettopp. Det blir ny fiasko i neste episode av tragedien "QXL rett i dass".hertervig wrote:Ja. Det gamle systemet er oppe og går igjen. Problemet er at det blir bare midlertidig til de føler at de har kontroll på det nye systemet. Det gamle systemet eier de jo ikke etter eget utsagn, så de MÅ bytte. Hvor mange selgere er interessert i å legge arbeid i et system som har en fremtid som er uviss, men garantert kort?
Akk ja, hadde ikke problemene deres vært så begredelig selvpåført så hadde jeg vel nesten synes synd på dem nå.
Tho sine " fantasier" var feil på flere områder og QXL.DK - QXL.NO ER I DRIFT SOM FØR.
Det var ansatte ( norske) på Qxl og tho sine utsagn var noget fantasifulle. Garantien til tho er " død "
Rett nok har Lauritz eiere valgt å gjennopprette qxl.no, og det er jo bra, selv om det bare er midlertidig.
Mine beskrivelser av virkeligheten har vært rett, ikke fantasier som dusten Samler hevder.