Londonsett på eBay med kinesisk selger...

Her kan du diskutere online auksjoner.
nostalgikeren
Posts: 41
Joined: 12 Dec 2008 03:03

Londonsett på eBay med kinesisk selger...

Post by nostalgikeren »

Hei,
Kom over denne auksjonen på eBay:

http://cgi.ebay.com/1942-NORWAY-10-25-5 ... 7C294%3A50

Mulig jeg begynner å bli litt småparanoid etter etter den siste tids (svært mange!) avsløringer rundt norske mynter solgt av kinesiske eBay-selgere, men det fristet meg i alle fall ikke å trykke på "Buy it now" - knappen slik jeg normalt ville gjort med et londonsett til denne prisen. At settet fortsatt ikke er solgt etter nærmere 30 visninger tyder på at flere har tenkt det samme som meg.

Selger har en tilsynelatende bra karakterbok med lang historikk, og myntene ser ved første øyekast ut til å være greie, men det er et eller annet med patinaen og måten de sedvanlige flekkene for denne mynttypen fremkommer på disse myntene på som gir meg en litt uggen magefølelse...

Hva tror dere - et godt kjøp eller (skrekk og gru!!!) en ny forfalskning og dermed en ny mynttype som samlere av norske mynter må være spesielt oppmerksomme på i fremtiden???

Ha en fin søndag!

Mvh, nostalgikeren
Evil_Ed
Posts: 531
Joined: 04 Jan 2009 09:04

Re: Londonsett på eBay med kinesisk selger...

Post by Evil_Ed »

Ikke godt å si, for meg fremstår de som troverdige, men hva vet vel jeg, har aldri hatt en Londonmynt mellom hendene... Er de ekte kunne jeg også gitt 6,500 for dem. :)
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Londonsett på eBay med kinesisk selger...

Post by MarkusLømo »

Jeg tør ikke si noe om disse myntene. Men jeg sjekket hva selgeren ellers legger ut, og likte ikke helt utvalget. Ser ut som mye samme type mynter som kjente forfalskere har lagt ut, altså en del vanskelige europeiske sølvmynter, i tillegg til en god del vanlige ting. Klarer ikke å se om disse er ekte eller falske heller, men jeg ville ikke lagt inn bud på noe denne selgeren legger ut med mindre noen med stor troverdighet garanterer at myntene hans er ekte.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Londonsett på eBay med kinesisk selger...

Post by Myge »

Jeg har sett en del londonsett oppigjennom tidene, og for meg ser disse ekte ut. Billige er de også, 6500,- for dette settet er ok.

Myge
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Londonsett på eBay med kinesisk selger...

Post by Kjetil Kvist »

Nei, dette er ikke forfalskninger. Årsaken til at de ennå ikke er solgt er nok at dette er mynter for spesielt interesserte mennesker.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Londonsett på eBay med kinesisk selger...

Post by jornkris »

De ser vel greie ut, men kommer det flere sett fra Kina er det skummelt.
Jeg har lenge tenkt å kjøpe et londonsett hvis pris og kvalitet er riktig. Men disse er ikke de fineste heller, flekkene er stygge. Står over denne.
myntape
Posts: 51
Joined: 22 Mar 2009 19:28
Location: London

Re: Londonsett på eBay med kinesisk selger...

Post by myntape »

Det ble den solgt, forummedlemmet mynt&seddel kjøpte den.
Håper du gjør sjekk av den. Jeg er ikke overbevist om at den er ekte.
Hansi
Posts: 148
Joined: 06 Nov 2008 22:09

Re: Londonsett på eBay med kinesisk selger...

Post by Hansi »

Dette sette er ekte. Se bare på hva selgeren har av karakterer og hva han selger. At han er kinesisk spiller ingen rolle her.
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Londonsett på eBay med kinesisk selger...

Post by jornkris »

Hansi wrote:Dette sette er ekte. Se bare på hva selgeren har av karakterer og hva han selger. At han er kinesisk spiller ingen rolle her.
Karakterene sier ikke alt. En av de som pushet flere falske norske speciedalere i fjor har 1600 positive og 1 negativ karakter.
Han har brukernavn collect*kefan han het før cliff*
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Londonsett på eBay med kinesisk selger...

Post by vivavegas »

Det er faktisk helt sant.
Flere av de som har solgt kinakopier har hatt veldig gode karakterbøker.
Slik at karakterboken kan dessverre i liten grad brukes ifht. å avsløre falske kinamynter.

Det er selvsagt trist for de seriøse selgerne fra Kina. Men undertegnede og jeg trur også ganske mange vil i uoverkommelig fremtid ikke vurdere å kjøpe mynter fra Kina så sant man ikke kan stole 100% på selgeren. Og det er jo relativt vanskelig å stole 100% på noen og man må følge relativt godt med for å kunne luke ut de selgerne som er seriøse fra Kina.
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Londonsett på eBay med kinesisk selger...

Post by storbrum »

jeg bydde dem 600 $ for dette settet, rett etterpå fikk jeg mail om det var solgt....
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Londonsett på eBay med kinesisk selger...

Post by MarkusLømo »


10 000? Det var da voldsomt. Har noen sett så høy pris for et flekkete Londonsett før?
janpetter
Posts: 636
Joined: 08 Feb 2009 14:14
Location: Verdens navle

Re: Londonsett på eBay med kinesisk selger...

Post by janpetter »

:shock:
Tydelig at noen har blitt revet med under budgivning .
Virker også som om det er mange som tror at qxl er det eneste stedet å kjøpe mynt i Norge
Hansi
Posts: 148
Joined: 06 Nov 2008 22:09

Re: Londonsett på eBay med kinesisk selger...

Post by Hansi »

Kjøpt på ebay 23/3 for ca 6500,- Solgt på qxl 24/3 for 10000,- Grei deal det.
Post Reply

Return to “Auksjoner”