Statistikk over tvilsomme auksjoner

Her kan du diskutere online auksjoner.
Post Reply
Golfer
Posts: 202
Joined: 24 Jan 2011 21:15

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by Golfer »

Støtter meg til moderatorvarsel som ble sendt ut for et par dager siden.
Som jeg skrev tidligere har jeg ikke satt så mye pris på en del av personangrepene på flere her inne.
Jeg ble selv forbanna når det kom uriktige påstander om meg, så jeg forsvarte meg, men burde ha latt noe av ordbruken uteblitt.
Hadde en hyggelig tlf.prat med Maxlimit, og vi er ferdig med saken.
Opplever han som en mye hyggeligere kar, og mye mer redelig enn noen av det som er skrevet om han her og på andre linker.
Har tidligere bare hatt positive handler med han på QXL, og håper på det også i fortsettelsen.
Ha en fin samlertorsdag alle sammen :D
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by ramazotti »

I stedet for å legge meg i en skuddveksling med Krs. Mynthandel direkte,velger jeg heller å gå tilbake til hva denne tråden
startet med,hvor Svessien på første linje nevner ordet "tvilsomt".

Jeg henviser til en spesifikk auksjon,hvor jeg plukker ut en mynt jeg mener er feilvurdert/overpriset.
At katalogverdi nevnes akkurat på denne 8-skillingen (1712) ser jeg på som et salgstriks i beste Samlerhusånd,den er ikke vanskeligere
enn de aller fleste andre 8-skillinger av denne typen,og det tror jeg faktisk Krs. Mynthandel er klar over.
At bildene er mindre bra (skjelvende) ser ikke ut til å bry selger noe særlig,selv om jeg har påpekt det flere ganger.

Jeg har liten interesse av messingmynt fra krigsårene,men måtte jo titte på den ettersom det var en slags unnskyldning
for dårlig vurdering av 8-skillingen preget 330 år tidligere.,men er enig i at den så riktig så fin ut.

Jeg er ikke ute etter å "ta "Krs.Mynthandel personlig,men kan være enig i at jeg noen ganger kan virke som en "kødd".
Uansett ser det ut til at kritikken til en viss grad ble tatt til følge,det ser ut til at linjen med "Garanti" er forsvunnet i de auksjonene
jeg har tittet på fra samme selger. På QXL er det mulig å legge inn egen beskrivelse av mynten i en rubrikk ,men det skjer aldri,det havner innimellom annonsering av messer ,alt i store bokstaver,og det fremstår som skriking.

Jeg skall heretter forsøke å ordlegge meg litt mer moderat og unnskylder ordbruken,men ikke meningen.
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by ramazotti »

Jeg kan jo likegodt fortsette med denne. http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 800643376/

Om noen vil ha en skikkelig pusset mynt er det bare å kjøpe. Den har riktignok fått anmerkning allerede,men det mangler minst en,
og det regner jeg med selger innser uten sutring.
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by KrsMynthandel »

Det var ihvertfall en annen ordbruk. Når det gjelder garanti, så har jeg ved mine auksjoner, siden starten, skrevet kjøpsloven (full returrett). Det skulle da bare mangle. Siden enkelte her inne lar seg irritere over store bokstaver, har jeg nå hovedsakelig mindre bokstaver.....Ellers registererer nok utropstegnhaterne at de nærmest er forsvunnet, disse utropstegnene, altså.
Som tidligere nevnt var bilde av 8 sk. uklart men om du, Ramazotti, ikke ser at bildene har blitt bedre de siste 2 årene, får du mene det. Andre kan gå inn å se på Qxl og se disse. Forøvrig vil jeg nok en gang skrive at jeg aldri har kunngjort at denne 8 skillingen er vanskelig eller sjelden, kun henvist til Siegkat. pris. Det var tydeligvis feil det også......
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by svessien »

Snakker vi overgradering med en halv grad i begge tilfeller her?
http://auksjon.qxl.no/RuterMynt
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by vemod »

svessien wrote:Snakker vi overgradering med en halv grad i begge tilfeller her?
http://auksjon.qxl.no/RuterMynt
Det stemmer, Svessien. Begge holder 1+. Den avbildede 24-skillingen ble da også solgt av Bruun Rasmussen som 1+ i april, og nå vil kjøper ha igjen pengene sine + helst litt til...:

http://www.bruun-rasmussen.dk/search.do ... ode=detail

Godt eksempel på oppkjøp fra (bl.a.) danske seriøse handlere (som holder seg til nøktern og konservativ gradering). I den norske konserverings-galoppen går det helt fint å skru opp en halv grad til. Eller kanskje ikke...? Ingen som byr på myntene ser det ut som, enda 4-marken har stått til salgs siden før snøen gikk (på Østlandet vel og merke). Selger har forøvrig heller ikke lyst til å svare på spørsmål. Jeg har stilt ham et par stk.
samler607
Posts: 1064
Joined: 20 Jan 2012 16:31

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by samler607 »

Ruter mynt? Det har jeg aldri hørt om.
Er dette en liten mynthandler eller no slikt?
User avatar
maxlimit
Posts: 435
Joined: 07 Nov 2008 21:07
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by maxlimit »

Holder denne kvalitet 1 ???
2 Kroner 1897 Kv 1
NOK 1 700,00

1 stk. på lager.
Attachments
2kroner1897kv1.jpg
2kroner1897kv1.jpg (338.51 KiB) Viewed 1218 times
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by svessien »

Skoleeksempel på en 1- ville jeg sagt. Anmerkning for rensing. Drøyt å ta 1700 for denne. Håper den ikke blir solgt før de ser seg nødt til å kutte prisen 50%.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by jba »

Så mye juling håret, skjegget og skjoldet har fått på denne mynten syntes jeg ikke engang at den hoder ren 1-. Jeg mener den er svak 1-. Det eneste positive jeg kan se med denne mynten er at perlene langs randen fremdeles er nodegnlunde intakt.
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by Alex R »

Hei,

Bekrefter at denne mynten er feilvurdert, og den er trukket for salg.
Den vil klart bli solgt for en lavere pris.

Dog hadde det kanskje vært en greiere måte å ta kontakt direkte med selger først?
User avatar
maxlimit
Posts: 435
Joined: 07 Nov 2008 21:07
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by maxlimit »

Så denne er også kval 1 ? eller feilvurdert denne også av ROSCHBERG MYNTHANDEL
Har kjøpt mye av dere men reagerer på en del kvaliteter dere oppgir som proffer, for meg som får masse pepper pga mine kval settinger. er det da riktig for dere andre på forumet når jeg kjøper en mynt i kval 1 og skal selge den videre blir jeg slaktet av ikke navngitte forummedlemmer. pga kval jeg får oppgitt ved kjøp. er det da min skyld ? så er denne i kval 1 . Kjør gjerne diskusjon på dette problemet.
Attachments
2kroner1890kv1.jpg
2kroner1890kv1.jpg (171.22 KiB) Viewed 1061 times
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by svessien »

Alex R wrote: Dog hadde det kanskje vært en greiere måte å ta kontakt direkte med selger først?
Det er en greiere måte for selger, så man slipper den negative omtalen man strengt tatt fortjener når man selger overgraderte mynter. Personlig synes jeg det er greiere at det finnes et ris bak speilet, enn at man plent skal gå stille i dørene hvis man skal gi tilbakemelding til profesjonelle så vel som uprofesjonelle mynthandlere.

Så godt som alle andre produkter og tjenester i Norge blir bedømt med terningkast og vurderinger. Det er ingen grunn til at mynthandlere skal være fritatt for negativ omtale. Man høster jo positive ord imellom også, så det er jo ikke helt ubalansert?
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by Alex R »

Joda, jeg ser det poenget.

Men hvorfor skal alltid ting som blir overvurdert nevnes?
Aldri noen som nevner undervurderte ting, de går stortsett enten rett i handlekurven, eller forblir "glemt".

Ang. Den 2 kronen 1890, den er også stoppet.
Alle kan gjøre feil.
Vi lister sikkert flere 100 mynter i måneden, så det hender det blir en halv grad for høyt.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by svessien »

Alex R wrote:Joda, jeg ser det poenget.

Men hvorfor skal alltid ting som blir overvurdert nevnes?
Aldri noen som nevner undervurderte ting, de går stortsett enten rett i handlekurven, eller forblir "glemt".
Nja, det er vel kanskje en tendens til at man gleder seg i sitt stille sinn over en god handel, men det hender jo også rett som det er at folk poster bilder av et kjøp de er fornøyde med. Kanskje det å huske å nevne streng og konservativ gradering fra selger kunne vært bedre nevnt fra tid til annen. Enig i det.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
Post Reply

Return to “Auksjoner”