Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Her kan du diskutere online auksjoner.
Locked
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Post by Mineline »

Mineline wrote:Men tilbake til grunnlaget for denne tråden : Myge skriver 23/2 kl 0904 ...Tråden handler om en som er dømt for storsvindel mot Nav ???
Ifølge mine opplysninger var dette noe han var tiltalt for ??? og ble frikjent for i Tingretten ?? Hvorfor er mine opplysninger så langt fra dine Myge ..... Jeg bøyer meg i støvet hvis jeg tar feil ....
Hvem kaster den første stein ....... please tell me ...
Hvorfor svarer du ikke ? Og hva er så galt med å utnytte NAV så lenge det er etter deres regler ? Er det i den norske folkesjelen kun akseptert at det er mennesker som ikke er født i Norge som har rett til å heve penger fra NAV ?? Jeg vet om personer som omsetter mange ganger det Mynt og Seddelbørsen gjør som har Navet gjennom flere år til tross for at de jobber 7 dager i uken med å kjøpe og selge mynt ... nettbutikk og hele greien .. Og det med NAV `s velsignelse .. Jeg har kontrolert mine opplysninger mot NAV og blitt informert om at det er ifølge reglene , og ingen regler er brutt .
Hva galt gjorde Mynt og Seddelbørsen bortsett fra å bli hengt ut av en avis og et forum ??
Last edited by Mineline on 01 Mar 2013 23:58, edited 1 time in total.
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Post by Mineline »

brafin wrote:Prøver du å komme med trusler til de som støtter andres kommentarer her på forumet Mineline ? Feiging. Tåler du ikke motsigelser. Tror du jeg føler meg truet av deg ? Jeg har god samvittighet for det meste !

Ber moderator om å følge med her ! Mineline synes å bli bare mer og mer bitter etterhvert, og skal hevne seg på de fleste :evil:
Dette er ikke hevn , kun opplysninger om at bud har blitt og kan bli utnyttet til fordel for eiere og auksjonshus . Samt det at objekter ikke nødvendigvis var slik de var som orginale den dag de ble fremlagt for salg . At din argeste motbyder kansje mottar en provisjon når han har tapt auksjonen , eller slipper å betale provisjon på sine kjøp ved å legge et par extra bud .......
Det jeg skriver må hver enkelt vurdere , velger noen å legge inn bud på 50K på den siste O mynten i rekken av Oscarkroner som alle vet at vedkommende mangler , så er det bare å betale .. Det er også kjent at budgivere blir vurdert etter kjøpekraft av auksjonsfirmaer . Er det et toppobjekt man vet noen mangler , og kjenner til hyppighet og størelsen på tidligere kjøp .... vel ...
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Post by brafin »

Jeg etterlyser bare din påstand/ trussel om at mitt navn skal dukke opp på et senere tidspunkt mineline ! Du fremstår fortsatt i mine øyne som en feiging. Ikke prøv å sverte meg !

Jeg har bestandig vært en ærlig samler, men etter å ha truffet deg på en av de første myntmøtene jeg bidro til å avholde på min arbeidsplass i kantinen på min arbeidsplass( hvor du også var tilstede) har jeg forandret min mening til deg og dine samlermetoder.

Du ble " furten " allrede den gang på det første møte hvor flere av oss traff deg. Mvh. en som ikke er like "furtete"
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Post by Mineline »

brafin wrote:Jeg etterlyser bare din påstand/ trussel om at mitt navn skal dukke opp på et senere tidspunkt mineline ! Du fremstår fortsatt i mine øyne som en feiging. Ikke prøv å sverte meg !

Jeg har bestandig vært en ærlig samler, men etter å ha truffet deg på en av de første myntmøtene jeg bidro til å avholde på min arbeidsplass i kantinen på min arbeidsplass( hvor du også var tilstede) har jeg forandret min mening til deg og dine samlermetoder.

Du ble " furten " allrede den gang på det første møte hvor flere av oss traff deg. Mvh. en som ikke er like "furtete"
"furtete" hva er det ?? Jeg husker også dette møte , hvor jeg tok bilde av de fremmøtte og senere la ut på Samlerforum ? Ble omtalt som svært positivt , husker jeg .. Har dette endret seg ??
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Post by brafin »

Du " truet " meg i et innlegg ovenfor ! Har du noe mer konkret å komme med ? Ønsker bare en unnskyldning !

Jeg er bare en ærlig myntsamler som har samlet siden ca 1983 !

Vet mye om annet som diskuteres her på trådene, men holder meg for god inntil videre å være med i slike diskusjoner :!:
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Post by vemod »

Moderatorvarsel:

Forutsetningen for at denne tråden skal forbli umoderert eller ulåst, er at den holder seg til trådstarters overskrift: "Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt?" Det vil si: Opplysninger som kan ha allmenn interesse for Samlere, på et Samlerforum!

Det forventes ikke at alle til enhver tid er enige på et åpent forum, men som jeg har nevnt tidligere: Interessekonflikter mellom medlemmer gagner ingen, fordi ingen andre enn de involverte forstår hva forutsetningene for uenighetene bunner i. Ergo kan heller ingen andre enn de involverte parter løse uenighetene, unntatt seg imellom.

User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Post by Olav K »

Lord Flash
Jeg har aldri vært ekspert på auksjonslovgivningen, og jeg har pensjonert meg som advokat.
Men jeg tror jeg likevel kan bekrefte at auksjonsloven gjelder myntauksjoner som rettes mot offentligheten.
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Post by Mineline »

vemod wrote:Moderatorvarsel:

Forutsetningen for at denne tråden skal forbli umoderert eller ulåst, er at den holder seg til trådstarters overskrift: "Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt?" Det vil si: Opplysninger som kan ha allmenn interesse for Samlere, på et Samlerforum!

Det forventes ikke at alle til enhver tid er enige på et åpent forum, men som jeg har nevnt tidligere: Interessekonflikter mellom medlemmer gagner ingen, fordi ingen andre enn de involverte forstår hva forutsetningene for uenighetene bunner i. Ergo kan heller ingen andre enn de involverte parter løse uenighetene, unntatt seg imellom.

Ok , jeg svarer eller kommenterer ikke lenger andres innlegg i denne tråden , og ønsker ikke at den blir stengt .
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Post by brafin »

JA, jeg er sikker på at mine forhåndsbud blir håndert anonymt ? --- ? Kanskje ?
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Post by Mineline »

Olav K wrote:Lord Flash
Jeg har aldri vært ekspert på auksjonslovgivningen, og jeg har pensjonert meg som advokat.
Men jeg tror jeg likevel kan bekrefte at auksjonsloven gjelder myntauksjoner som rettes mot offentligheten.
Det er nok riktig , men for å omgå dette registreres et firma på samboer /ektefelle /partner / utenforstående .. og ved kjøp av lotter / samlinger blir enkeltobjekter innkjøpt av auksjonshuset plukket ut og inlevert til auksjonene fra eget stråselskap , og bydd opp utfra hvilke bud som ble gitt .
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Post by brafin »

Svar så langt i denne tråd ! Jeg er sikker på at alle forhåndsbud blir håndtert seriøst/anonymt.. :wink:
Lord Flash
Posts: 168
Joined: 08 Mar 2009 22:29

Re: Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Post by Lord Flash »

Mineline wrote:
Olav K wrote:Lord Flash
Jeg har aldri vært ekspert på auksjonslovgivningen, og jeg har pensjonert meg som advokat.
Men jeg tror jeg likevel kan bekrefte at auksjonsloven gjelder myntauksjoner som rettes mot offentligheten.
Det er nok riktig , men for å omgå dette registreres et firma på samboer /ektefelle /partner / utenforstående .. og ved kjøp av lotter / samlinger blir enkeltobjekter innkjøpt av auksjonshuset plukket ut og inlevert til auksjonene fra eget stråselskap , og bydd opp utfra hvilke bud som ble gitt .
Eller enda enklere, start opp ditt eget auksjonshus og selg dine egne objekter gjennom dette. §7 i auksjons loven er der nok for at en skal unngå å komme i en situasjon som kan sette en profesjonell aktørs integritet på prøve. Men dette ser ut til å bli tatt lett på... Selvfølgelig trenger dette ikke å bety at der faktisk skjer uregelmessigheter, men når en leser denne tråden så kan det gjøre noen og enhver skeptisk.
karebjarne
Posts: 177
Joined: 18 Apr 2010 19:34

Re: Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Post by karebjarne »

Lord Flash wrote:
Mineline wrote:
Olav K wrote:Lord Flash
Jeg har aldri vært ekspert på auksjonslovgivningen, og jeg har pensjonert meg som advokat.
Men jeg tror jeg likevel kan bekrefte at auksjonsloven gjelder myntauksjoner som rettes mot offentligheten.
Det er nok riktig , men for å omgå dette registreres et firma på samboer /ektefelle /partner / utenforstående .. og ved kjøp av lotter / samlinger blir enkeltobjekter innkjøpt av auksjonshuset plukket ut og inlevert til auksjonene fra eget stråselskap , og bydd opp utfra hvilke bud som ble gitt .
Eller enda enklere, start opp ditt eget auksjonshus og selg dine egne objekter gjennom dette. §7 i auksjons loven er der nok for at en skal unngå å komme i en situasjon som kan sette en profesjonell aktørs integritet på prøve. Men dette ser ut til å bli tatt lett på... Selvfølgelig trenger dette ikke å bety at der faktisk skjer uregelmessigheter, men når en leser denne tråden så kan det gjøre noen og enhver skeptisk.
Så då kan Olaf Furre egentlig ikkje selja myntane sine hos Oslo Myntgalleri!?
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Post by Mineline »

Jo , det kan han .. og Oslo Myntgalleri er vel kansje det auksjonshuset i Norge som pr. idag er det sikreste sted for omsetning av mynt ... og ting blir gjort på en slik måte at både selgere og kjøperes interesser blir ivaretatt .
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
Lord Flash
Posts: 168
Joined: 08 Mar 2009 22:29

Re: Sikker på at dine forhåndsbud blir håndtert anonymt ??

Post by Lord Flash »

Jeg forstår du har gode erfaringer med dette auksjonshuset Mineline, jeg har lite erfaring med de, er et såpass nytt selskap, men de ansatte er jo kjent fra før, hyggelige og kunnskapsrike. Men diskusjonen gikk altså ikke på dine personlige meninger, men om auksjonsloven regulerer hva en eier kan selge på en offentlig auksjon gjennom eget selskap. Nettopp for å beskytte objektiviteten og kundene. I tillegg har endel av forummedlemmene kunnskap om ting som har skjedd tidligere med flere av de nevnte aktørene i denne tråden, det gjør at en er nødt til å ta sine forhåndsregler, om du velger å ikke gjøre det er opp til deg.
Locked

Return to “Auksjoner”