NUMISMATOGRAFI!

Vis oss myntsamlingen din i showroomet - Forumet for bilder av mynt og seddel
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: NUMISMATOGRAFI!

Post by Lagrinn »

SaccoMan wrote:Flotte bilder Lagrinn!

Kanskje på tide med et kaffemøte igjen så vi kan skryte og ljuge litt :?: :lol:
Det er helt klart på høy tid med en kaffe, litt skryt og noe ljug snart, du får høre med totto09 om det er noen muligheter, torsdag ettermiddager er perfekt for min del :D
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: NUMISMATOGRAFI!

Post by vemod »

Fankern Lagrinn, tenk om myntkabinettet kunne ansatt deg som fotograf en par-tre årsverks tid, slik at det gikk an å studere myntene hjemme i stua.
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: NUMISMATOGRAFI!

Post by Lagrinn »

vemod wrote:Fankern Lagrinn, tenk om myntkabinettet kunne ansatt deg som fotograf en par-tre årsverks tid, slik at det gikk an å studere myntene hjemme i stua.
Det er bare å gi dem ett tips Vemod, ett slikt prosjekt er jo enormt, men hadde vert utrolig gøy, ellers får du ha takk for slike ord, er utrolig artig og kunne dele denne siden av hobbyen med alle her inne, bare synd ikke flere bidrar, blir litt enveiskjørt til tider.
User avatar
Femmern
Posts: 584
Joined: 09 Mar 2009 13:26
Location: Utkanten.

Re: NUMISMATOGRAFI!

Post by Femmern »

Da tester jeg et frihåndsbilde av en 5 Cent. Ikke allverden, gjort i full fart.
IMG_44621-horz.jpg
IMG_44621-horz.jpg (396.03 KiB) Viewed 1113 times
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: NUMISMATOGRAFI!

Post by madsemann »

vemod wrote:Fankern Lagrinn, tenk om myntkabinettet kunne ansatt deg som fotograf en par-tre årsverks tid, slik at det gikk an å studere myntene hjemme i stua.
Bare det å ha en skriftlig fortegnelse hadde vært genialt. Å ha bilder hadde gjort det helt utsøkt :-)
2rhaug
Posts: 674
Joined: 09 May 2009 16:02

Re: NUMISMATOGRAFI!

Post by 2rhaug »

Jeg har sagt det før. Lagrinn gjør fort en kveld til julaften!
Lagrinn wrote:
vemod wrote:Fankern Lagrinn, tenk om myntkabinettet kunne ansatt deg som fotograf en par-tre årsverks tid, slik at det gikk an å studere myntene hjemme i stua.
Det er bare å gi dem ett tips Vemod, ett slikt prosjekt er jo enormt, men hadde vert utrolig gøy, ellers får du ha takk for slike ord, er utrolig artig og kunne dele denne siden av hobbyen med alle her inne, bare synd ikke flere bidrar, blir litt enveiskjørt til tider.
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: NUMISMATOGRAFI!

Post by Lagrinn »

2rhaug wrote:Jeg har sagt det før. Lagrinn gjør fort en kveld til julaften!
Lagrinn wrote:
vemod wrote:Fankern Lagrinn, tenk om myntkabinettet kunne ansatt deg som fotograf en par-tre årsverks tid, slik at det gikk an å studere myntene hjemme i stua.
Det er bare å gi dem ett tips Vemod, ett slikt prosjekt er jo enormt, men hadde vert utrolig gøy, ellers får du ha takk for slike ord, er utrolig artig og kunne dele denne siden av hobbyen med alle her inne, bare synd ikke flere bidrar, blir litt enveiskjørt til tider.
Takk 2rhaug, kommer vell noen nye bilder snart, bare det kommer noen medaljer for salg på noen auksjoner :)
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: NUMISMATOGRAFI!

Post by vemod »

Lagrinn wrote:
vemod wrote:Fankern Lagrinn, tenk om myntkabinettet kunne ansatt deg som fotograf en par-tre årsverks tid, slik at det gikk an å studere myntene hjemme i stua.
Det er bare å gi dem ett tips Vemod, ett slikt prosjekt er jo enormt, men hadde vert utrolig gøy, ellers får du ha takk for slike ord, er utrolig artig og kunne dele denne siden av hobbyen med alle her inne, bare synd ikke flere bidrar, blir litt enveiskjørt til tider.
Jo, jeg tror nok det tvinger seg fram. Musèer kan ikke i evig tid leve totalt avsondret fra resten av verden. Og "resten av verden" finnes tilgjengelig på nett. Jeg er klar over at de fleste musèer lever etter byråkratiske og profesjonsbeskyttende prinsipper, som kunne få de fleste gråpapirsamlere til å virke som fargerike alfahanner, men som sagt: De må få gjenstandene sine på nett for å nå fram til nye generasjoner.

Jeg synes også - som en hemningsløs kikker, (ikke blotter) - det er synd ikke flere bidrar. De fleste av oss har vel andre prosjekter som blir altoppslukende til tider, men hvor i verden er totto09 blitt av? Gone fishing?
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: NUMISMATOGRAFI!

Post by Lagrinn »

Totto09 har nok forlatt oss på ubestemt tid, grunnen får han komme med selv om han føler for det, men jeg veit han tar en del bilder av dyr (fugler, innsekter osv) utrolig flotte bilder han får til der og.
User avatar
totto09
Numismatograf
Posts: 807
Joined: 12 Nov 2008 21:59
Location: Modum

Re: NUMISMATOGRAFI!

Post by totto09 »

Lagrinn wrote:Totto09 har nok forlatt oss på ubestemt tid, grunnen får han komme med selv om han føler for det, men jeg veit han tar en del bilder av dyr (fugler, innsekter osv) utrolig flotte bilder han får til der og.
Har ikke helt forlatt dere, men det er riktig som Lagrinn skriver: Mine fotointeresser har tatt en annen vei :) Når det er sagt ligger noen mynter og medaljer på lur i tilfelle "tilbakefall". Følger med dere nå og da selv om aktiviteten desverre er liten.
http://www.flickr.com/photos/52217996@N04/show/
Ha det godt alle numismatografer og samlere.
Mvh. Morten. :wink:
PCL
Posts: 589
Joined: 06 Nov 2008 20:59

Re: NUMISMATOGRAFI!

Post by PCL »

Fy flate for noen bilder Totto. Jeg bøyer meg i støvet. Det råeste jeg har sett!
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: NUMISMATOGRAFI!

Post by Lagrinn »

Artig å se en post ifra deg Totto09, å jeg må vell bare si wow, utrolige flotte bilder, likte spesielt godt ekornet :)
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: NUMISMATOGRAFI!

Post by losset »

Hyggelig å se et innlegg i fra deg igjen Totto09, dette var virkelig bilder av verdensklasse - Utrolig flott!!! Men du har alltid utmerket deg på fotograferingen.

Dette var flott :shock:

:D
Lord Flash
Posts: 168
Joined: 08 Mar 2009 22:29

Re: NUMISMATOGRAFI!

Post by Lord Flash »

Fantastiske bilder! Takker!
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: NUMISMATOGRAFI!

Post by rega65 »

Nyydelig Totto,det er alltid en skikkelig "HØYDARE" når du og Lagrinn legger ut bildene deres (savner også Svessien) Det gjør noe med humøret når en ser slike bilder. :D
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
Post Reply

Return to “SHOWROOM”