EDWARD MUNCH SOLEN

Trenger du en vurdering? Legg ut bilder her.
Post Reply
Stealthy
Posts: 1
Joined: 04 May 2017 04:29

EDWARD MUNCH SOLEN

Post by Stealthy »

Hei lurer på hva verdien på en Edward Munch solen mynt ligger på nå?
gigant-solen-v1.png
gigant-solen-v1.png (676.19 KiB) Viewed 2464 times


Den er i 100%perfekt stand og har selvfølgelig ekhetspapirer osv. Kostet 4000 når den ble utgitt



Spesifikasjoner

Utgivelsesår:
2015
Metall:
Kobber, belagt med 99,9 % sølv
Diameter:
89 mm
Vekt:
430 gram
Opplag:
1.000 eksemplarer
Særpreg:
Fullfargepreg med diamanteffekt og individuell nummerering
Advers:
"Solen" av Edvard Munch
Revers:
Logo "Norske Mesterverk
vn2hare
Posts: 316
Joined: 05 Jun 2015 21:57
Location: Harestua

Re: EDWARD MUNCH SOLEN

Post by vn2hare »

Denne har jeg aldri hørt om tidligere, men kan tenke meg at dette er nok et produkt fra Samlerhuset. I så fall er annenhåndsverdien kun en brøkdel av hva du har betalt for den. :x

Som du skriver, så er det ikke en gang sølv, annet enn et mikroskopisk tynt belegg.

Søk på Samlerhuset her på forumet så vil du finne en rekke tråder om SH og hvordan de overpriser sine produkter. :evil:
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: EDWARD MUNCH SOLEN

Post by tho »

Verdien på denne type produkter er lik null.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: EDWARD MUNCH SOLEN

Post by Arve »

Hvis du har mulighet til det så bør du benytte deg av angrefristen og returnere denne til Samlerhuset. Denne får aldri noen annenhådsverdi ut over kobberprisen.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
janpetter
Posts: 636
Joined: 08 Feb 2009 14:14
Location: Verdens navle

Re: EDWARD MUNCH SOLEN

Post by janpetter »

Ser de idérike svindlerne på Samlerhuset selger denne for snaue 4 tusen .
Det er godt betalt for drøyt 400gram kobber . :twisted:

til Stealthy :.
Dette er ingen mynt som du kaller den , men i beste fall en medalje .
Mynter er betalingsmiddel og har en verdiangivelse (valør)påført .
Medaljer blir stort sett preget for å minnes en hendelse eller hedre noe eller noen .
Hensikten med denne er etter det jeg forstår kun å berike Samlerhuset .
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: EDWARD MUNCH SOLEN

Post by jornkris »

Jeg kaller dem bare svindlerhuset.

Var vel 400kr ikke 4.000kr????
janpetter
Posts: 636
Joined: 08 Feb 2009 14:14
Location: Verdens navle

Re: EDWARD MUNCH SOLEN

Post by janpetter »

Nei , det er fakta F...
De tar kr 3990,- for 430 gram kobber :shock:

https://www.samlerhuset.no/norsk/minnem ... antmedalje

Dette må vel nesten grense til ubetinget fengsel ?
Posthornet
Posts: 408
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: EDWARD MUNCH SOLEN

Post by Posthornet »

Gigantmedaljen er belagt med hele 99,9% sølv på en base av kobber. Vel, vel. det sier absolutt ingenting hvor mye sølv den er belagt med. Det virker som kundene skal tro noe annet en realiteten. Hvor stor prosent er sølv i forhold til de 460 gram som mynten veier?

Medaljen ser fin ut, men det må da være måte på . . . . . . . .
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: EDWARD MUNCH SOLEN

Post by jornkris »

For å svare trådstarter.

Samlerhuset er svært dyre og annenhåndsverdien av det de selger som regel svært lav i forhold til opprinnelig pris. Samlerhuset har bl.a. vært på tv2 hjelper deg og i dine penger http://www.dinepenger.no/forbruker/bruk ... r/22905392 Samlerhuset har opparbeidet seg en kundemasse av folk med lite kunnskap om samlermarkedet (nybegynnere og eldre) som blir påprakket de overprisede produktene ved hjelp av aggresiv svulstig reklame. Dedikerte samler slik som du finner på samlerforum kjøper null niks og nada av samlerhuset, prisen på denne ble alle like sjokkert over. Annenhåndsverdien på samlerhusets produkter varier mellom 1/3 av opprinnelig pris og null, jeg vil si at denne befinner seg i den nedre delen av det intervallet. Jeg har gjort et søk og ikke funnet en eneste omsetning av denne (det er nok en kombinasjon av at den ikke er så gammel, det tar ofte noen år for samlerhuskundene selger tingene sine, og muligens et ganske labert salg av den, den er jo fortsatt tilsalgs etter over 2 år).

Jeg vil tippe en salgsverdi på 2-300 kroner, men det betyr ikke at du vil få så lite. Noen ganger når samlere som kun har vært kunde av samlerhuset gjør de første bevegelsene ut i det normale samlermarkedet vil de kun ha referanse til samlerhusprisene og tenke at halv pris av det er billig. Du kan først prøve å selge den for 2.000 på finn.no, sannsynligheten for å få solgt den vil nok være lav og du vil nok skape irritasjon blant de som tråler siden som synes du sløser vekk din og deres tid ved å kreve en alt for høy pris, men har du flaks blir den solgt. Ellers så er samlerhuset den største kjøperen av egne produkter, de selger det så pånytt. Men de er bare interessert hvis salget av den har vært bra. Slike produkter kjøpe de hvis de får dem til under det det koster å lage den, i dette tilfellet ikke så mye, men hvis de har nådd produksjonsbegrensingen (1000 stykk) og tror de får solgt den har de tidligere vært villige til å gi 30% av utsalgsprisen. Du kan prøve å sende dem en mail om de er interessert i å kjøpe den, da kan du klare å få 1.200 for den.Om salget er dårlig vil de svare at de ikke er interessert.
erland22
Posts: 2
Joined: 17 Jun 2020 01:37

Re: EDWARD MUNCH SOLEN

Post by erland22 »

hei jeg byr 1000,- :shock:
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: EDWARD MUNCH SOLEN

Post by jornkris »

Hei Erland

Denne diskusjonstråden er over tre år gammel, jeg tror neppe trådstarter følger med på den.

Litt morsomt at linken til svindlerne i samlerhuset fortsatt virker og de har satt ned prisen, tydelig at salget av denne går tregt.
Post Reply

Return to “Mynt- og seddelgraderinger”