Norske sedler verdi

Trenger du en vurdering? Legg ut bilder her.
Post Reply
quiki
Posts: 2
Joined: 06 Jan 2016 21:36

Norske sedler verdi

Post by quiki »

Heisann, jeg lurte på om noen vet ca verdi på disse norske sedlene jeg legger ved bilder av og hvor en eventuelt kan selge i Stavanger området.

Gi beskjed om jeg trenger bedre bilder.

https://goo.gl/photos/9vvn7EBnXk9JpUZ29
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Norske sedler verdi

Post by Olav K »

Jeg vet ikke så meget om sedler, men det jeg lett ser er at du trenger bedre bilder. Serienummer må kunne leses tydelig. Dernest er seddelfolket uhyre vare for bretter (selv meget lette) og andre tegne som antyder sirkulasjon. Idealseddelen bærer intet spor av berøring med menneskehender. Likevel kan det fort være noen tusen i total. Det kan være en god investering å ta bilder av hver seddel, sende dem (eller ta dem med ) til noen mynthandlere - og be om en vurdering. Men bildene dine - som de er nå - holder ikke.
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Norske sedler verdi

Post by Torashe »

Jeg kjøper da litt av hvert i Rogaland. Men ja bedre bilder ville vært bra. Så når du finner ut verdi, så kan du jo legge det ut jo sende meg en pm hva du ønsker for dem. Vil du ha katalog pris er jeg ikke den rette selge til 8)
quiki
Posts: 2
Joined: 06 Jan 2016 21:36

Re: Norske sedler verdi

Post by quiki »

Ok, takker for svar fra begge. Skal legge ut bedre bilder av hver seddel med detaljer.
@Torashe: takk for det, og forstår at jeg ikke kan ta katalog pris. Uansett greit å vite ca verdi på dem før en kan sette pris :)
Post Reply

Return to “Mynt- og seddelgraderinger”