Mynt

Trenger du en vurdering? Legg ut bilder her.
Post Reply
barselona
Posts: 111
Joined: 14 May 2011 23:00

Mynt

Post by barselona »

Hei

Har tenkt å kjøpe krigsmedaljen fra samlerhuset er det en ok medalje eller ikke noe samlerverdi.
Har noen med mere erfaring enn meg kansje noen mening
User avatar
vidarfe
Posts: 88
Joined: 26 Apr 2011 15:58

Re: Mynt

Post by vidarfe »

Jeg kjenner ikke denne medaljen spesielt, men så godt som ingen ting av det Samlerhuset produserer har noen samlerverdi. Grunnen er at de produserer medaljene sine i så store kvanta at markedet er mettet, m.a.o. må du langt ned i pris for å få solgt dem i andrehånds-markedet.
Primært samleområde: Sedler fra Norden, Baltikum, Russland, Hviterussland og Ukraina. Mynter fra Norge.
Sekundært samleområde: Sedler fra resten av Europa + USA. Mynter fra Russland før 1917.
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Mynt

Post by karstkri »

Regner med det er denne du mener : http://www.krigssolv.no/products/63?gcl ... s=0&scnt=5

Jeg synes det er puslette å kun bruke 8gram i en slik den er av rent sølv så da liten-kunne jo brukt en unse.Med opplag på 125.000eks blir den aldrig noen investering.Og da står du igjen med sølv verdi som du betaler for med portoen så gratis er ikke helt sant , men vanlig fra SH.
karstkri
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Mynt

Post by Kjetil Kvist »

Bestilte meg en sånn i begynnelsen av november, men har ikke mottatt den ennå.

Det blir neppe noen stor samlerverdi på denne medaljen, men det er en interessant historie.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Mynt

Post by karstkri »

Fraktkostnader for de som lurer :
Du kan velge mellom to ulike forsendelsesmåter. Frakt med A-post koster 69 kroner, mens frakt med B-post koster 69 kroner. Dersom du har bestilt mer enn ett samleobjekt, og får levert disse i ulike leveranser, blir du bare belastet for fraktkostnaden én gang.
karstkri
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Mynt

Post by Arve »

Er du interessert i historien bak så kjøp, det er ikke den store utgiften. Samlerverdi får den aldri med et så stort opplag og det å betale 69 kroner for sølv med en metallverdi på 29 kroner er ingen god investering.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Mynt

Post by jornkris »

Enkelte lokketilbud kan kanskje kjøpes uten for stort tap, men det er bare å holde seg unna drittfirmaet samlerhuset først som sist.
Skyhøye priser og en aggresiv uærlig markedsføring.
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Mynt

Post by karstkri »

Kjetil Kvist wrote:Bestilte meg en sånn i begynnelsen av november, men har ikke mottatt den ennå.

Det blir neppe noen stor samlerverdi på denne medaljen, men det er en interessant historie.
Ta det med ro de jobber på spreng :lol: Saksa : Levering
Vi bestreber å levere krigsseilermedaljen til deg innen kort tid – rett i postkassen. I perioder med stor pågang kan leveringstiden bli lenger. Vi lover uansett at vår kundeservice og ekspedisjon vil jobbe på spreng for å behandle alle bestillinger og henvendelser så snart som mulig.

Kan ikke dy meg : Retur
Du har alltid 30 dager returrett hos Samlerhuset, fra dagen du mottar ditt eksemplar av krigsseilermedaljen. Du må selv betale fraktomkostningene for returen. Vi anbefaler at du returnerer som en Smartpakke via Posten slik at du får en kvittering på din retur.

Smarteske retur koster veld 165kr og hvem gidder det når de kan slippe med 69?
Reklamerer nå på TV2 for den overprisa dritten!!!( det er ikke gratis å betale 69kr i porto) sendte en unse mynt fredag og betalte 16kr i porto.
karstkri
NoBrain
Posts: 21
Joined: 20 Jan 2015 23:29

Re: Mynt

Post by NoBrain »

Liten nyhetssak: http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/0 ... iksvapenet

Forøvrig, jeg bestilte også krigsseilermedaljen (59 NOK i frakt) for en tid tilbake og venter fortsatt. Jeg passet på å svare nei på alle tilleggspørsmålene (ekstra overpriset dill og dall) ved bestillingen, så spørs om jeg i det hele tatt blir prioritert :lol:
User avatar
Kimmen85
Posts: 127
Joined: 06 Nov 2008 19:55
Location: Malvik

Re: Mynt

Post by Kimmen85 »

Har selv bestilt medaljen og mottatt den i posten, krysset så klart av nei på alt som ville gjort medaljen dyrere.
Medaljen i seg selv er pen, dog syltynn i forhold til hva man venter seg av en slik medalje.

Med i forsendelsen fulgte det en folder hvor det appellerer til å samle medaljen/myntene komplett. I folderen er det laget plastrom for medaljen og myntene samt informasjon om disse. Resterende 4 sølvmynter er 15,55gram sølv, proof, 32mm, opplag 10.000, 1pund, utgiver: Gibraltar. Er også laget plass til en gullmynt, også den fra Gibraltar. Det fulgte så klart med ett reklameark som oppfordrer deg til å fylle opp samlermappen din.

Den første mynten får du til KUN 599,- og GRATIS frakt. De tre neste sølvmyntene koster 799,- + 69,- frakt. Ganske stiv pris for 15,55gram sølv? Selv om historien absolutt er interessant. At det står samlerhuset på dokumenter og folder samt har ole bjørn fausas signatur ødelegger faktisk litt for meg også, gir liksom en feil følelse.
Post Reply

Return to “Mynt- og seddelgraderinger”