Vanlig mynt for noen, en skatt for andre.

Trenger du en vurdering? Legg ut bilder her.
Post Reply
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Vanlig mynt for noen, en skatt for andre.

Post by Torashe »

009.JPG
009.JPG (816.77 KiB) Viewed 846 times
Jentungen på 9 fant denne ute i sommer. Det er mynten hun setter høyest i samlingen sin nå. Selv om hun har mynter helt tilbake til 1600tallet. Må si det var en fryd og se reaksjonen, var som hun hadde gravet opp den digre sjørøverskatten. Sannsynligvis en avdød oldefar/tipp oldefar sin, siden den er funnet her på tomten borte i en gammel søppelfylling de brukte.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Vanlig mynt for noen, en skatt for andre.

Post by svessien »

Toppmynt!

Her er mitt tilsvarende eksemplar. Min første antikke mynt. Betalte fem ganger mer enn den er verdt, i Libanon, uten å prute.
Glad jeg har beveget meg et museskritt videre fra det.... Men jeg selger aldri denne.

Image
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: Vanlig mynt for noen, en skatt for andre.

Post by Askeladd »

Herlig historie, Torashe. :D

Mitt første myntfunn skjedde i en av Hamars hovedgater i begynnelsen av 1970-tallet og var en 8 skilling fra 1779. Kv ca 1. Kanskje mistet av en uheldig samler?
Dette var med på å skape en interesse for mynter generelt. Denne mynten kvitter jeg meg aldri med.
Hadde vært morsomt å høre om andres første mynt eller hva som er samlingens mest spesielle og hvorfor.
samler607
Posts: 1064
Joined: 20 Jan 2012 16:31

Re: Vanlig mynt for noen, en skatt for andre.

Post by samler607 »

Jeg likte også denne historien.
Jeg har div mynter jeg aldri skal kvitte meg med som har tilnærmet ingen verdi for andre enn meg selv :-)
Post Reply

Return to “Mynt- og seddelgraderinger”