Nå er det stille på forumet...

Generell diskusjon
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Nå er det stille på forumet...

Post by Myge »

Flere dager nå hvor det har vært helt stille her inne. Har nettet detti ut over hele landet? Eller er vi ferdige å diskutere samleobjekter?

Jeg vil gjerne diskutere mer :)

Eirik
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Nå er det stille på forumet...

Post by MarkusLømo »

Folk er kanskje slitne og/eller demoraliserte etter storauksjonen? Det har jo vært tilkoblingsproblemer også. Klarte ikke å få tilgang en periode i går.
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Nå er det stille på forumet...

Post by Mineline »

Dette har vært en utvikling som har pågått lenge , de fleste som bidro tidligere er jo enten utestengt eller borte av grunner som for eks. at deres innlegg ble slettet gang på gang forde noen andre var useriøse på side 5 og hele tråden ble slettet . Men dette er gammelt nytt , og husker jeg riktig var det moderatorene som hevdet at det ville komme nye seriøse samlere med høy kompetanse , og forumet skulle igjen bli som det var .

Jeg vurderer selv å trekke meg for godt .
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Nå er det stille på forumet...

Post by Myge »

Hehe, surpomp, gå videre, vi er ferdige med det nå. Sømod er borte, og da ble det roligere. Trist om folk slutter å bruke et forum fordi de er sure og leie lenge etter kampen er over. Førstemann som bidrar med noe positivt får min neste high five. Den forrige fikk madsemann på Grand forrige helg.
User avatar
G.Ravn
Posts: 253
Joined: 06 Sep 2010 16:35
Location: Askøy

Re: Nå er det stille på forumet...

Post by G.Ravn »

Spanderer whisky neste gang du er på askøy...high five?
Samler: Kina(inkludert Taiwan,Tibet,Macau og Hong Kong)
For gøy: Fransk Indo-China og landene etter splitten..
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Nå er det stille på forumet...

Post by Myge »

Jepp! Med begge hender!
User avatar
Medicoin
Posts: 225
Joined: 15 Apr 2009 08:35
Location: Akershus

Re: Nå er det stille på forumet...

Post by Medicoin »

Mulig som sagt at folk er litt bakpå etter både skanfil og OM auksjon..?.

Ellers så tror jeg at mange som henger her inne ikke har helt kunnskapsnivået som trengs for å være med i de fleste diskusjoner (meg inkludert).?
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Nå er det stille på forumet...

Post by Myge »

Tull og tøys :) . Alle kan noe. At noen kan mer enn andre gjør ikke noe. Ingen må føle at de ikke kan spørre om noe. Senest i dag lurte jeg f.eks. på hvorfor myntmerket til Gluckstadt og Kongsberg sitt ligner. Det er sikkert et enkelt svar på det, og når jeg spør, lærer flere når jeg får svar.

Ikke vær redd for å spørre om noe, bedre å lære noe enn å aldri få vite :)

Selv har jeg lært utrolig mye her inne :) og jeg håper jeg kan lære mer.
karebjarne
Posts: 177
Joined: 18 Apr 2010 19:34

Re: Nå er det stille på forumet...

Post by karebjarne »

Myge wrote: Jeg vil gjerne diskutere mer :)

Eirik
Det var diskusjonen om kvalitetvurderinga av sedlar er på glid då?
supersamler
Posts: 333
Joined: 05 Dec 2008 10:16

Re: Nå er det stille på forumet...

Post by supersamler »

Her er noe å diskutere :D
Hva setter dere på kvalitet?
00003721.jpg
00003721.jpg (29.58 KiB) Viewed 1500 times
00003772.jpg
00003772.jpg (27.65 KiB) Viewed 1500 times
00003774.jpg
00003774.jpg (28.14 KiB) Viewed 1500 times
supersamler
Posts: 333
Joined: 05 Dec 2008 10:16

Re: Nå er det stille på forumet...

Post by supersamler »

Jeg starter.
1+/01
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Nå er det stille på forumet...

Post by Kjetil Kvist »

1+.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Nå er det stille på forumet...

Post by losset »

1+
Coin123
Posts: 37
Joined: 27 Apr 2012 11:49

Re: Nå er det stille på forumet...

Post by Coin123 »

Myge wrote:Hehe, surpomp, gå videre, vi er ferdige med det nå. Sømod er borte, og da ble det roligere. Trist om folk slutter å bruke et forum fordi de er sure og leie lenge etter kampen er over. Førstemann som bidrar med noe positivt får min neste high five. Den forrige fikk madsemann på Grand forrige helg.
Det ble ikke bare roligere, Myge. Det ble dønn stille. Dødt! Stille som i graven..

Og det er ikke fordi Sømod forsvant at det ble "rolig" her. Det er p.g.a. måten det ble moderert på at det ble dønn stille, alle forsvant. Hvis det var et mål å få det rolig her inne, så er altså målet oppnådd.

Hvis ditt derimot ønsker å vite hvorfor det er så stille her (noe ditt åpnings-innlegg faktisk indikerer), så har du fått svaret ditt fra Mineline. Det svaret møtes selvsagt med at han er surpomp og sur og lei etter "kampen" (hvilken kamp?)... Det er altså intet nytt under solen fra moderator-siden!

PS! Nå har du jo forresten fått et positivt svar i tråden. Det er bare å kjøre igang med kunnskapsutveksling om denne 5-øringen holder 1+ eller en annen gradering. Mye artigere og mer givende enn å lytte til de innspill "surpumpen" Mineline har på det numismatiske området...
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Nå er det stille på forumet...

Post by Myge »

1+ :)

Forøvrig er ikke diskusjonen og samtalene stilnet. Mange av dem har heldigvis fortsatti andrefora, og det er helt topp :). Mange er blitt kjent med hverandre etter at forumet her oppsto, og møtes regelmessig på auksjoner. Det er noe av det jeg liker best med historien her på forumet.

Senest forrige helg hadde jeg flere hyggelige samtaler og skålte med noen av de som jeg har hatt flere bruduljer med her inne. Men i det virkelige liv får man en annen tilnærming til hverandre, og man oppnår noe mer enn stadige "krangler" pga misforståelser, for hastige beslutninger eller lignende.

I slike settinger har man heldigvis ingen moderatorer, men alle stiller likt. Og alle har respekt for hverandre, og kan spøke om uenighetene heller.

Og jeg synes det er like fint hver gang jeg får plassert et ansikt på et nytt nick, det fører også til at jeg nok ubevisst leser innleggene fra dem senere på en annen måte, for jeg har da dannet meg et bedre helhetsinntrykk av personen.

Ved å kun lese og tolke det som skrives her inne går man glipp av det jeg ser på som hovedpoenget med våre hobbier, nemlig å møte likesinnede, uansett hvor forskjellige vi er.

Og når noe av det første jeg gjør er å dele ut en high five til et forummedlem jeg "kranglet" med tidligere her inne, for så å gå oss vill i gangene på et hotell med andre numismatikere kun for å finne et vannhull hvor vi kan prate uformellt, vel, da er jeg fornøyd, for da viser det at nye bekjentskap kan utvikle seg, selv om man står på svært forskjellige steder i den numismatiske verden.
Post Reply

Return to “Skytebanen”