Småspørsmåls-tråden

Generell diskusjon
Post Reply
Massiss
Posts: 61
Joined: 22 Feb 2012 21:45
Location: Ålesund

Småspørsmåls-tråden

Post by Massiss »

Av og til kan spørsmålene være ganske små, eller kjappe at man nesten ikke vil lage en tråd. Derfor lager jeg denne tråden. Reglene her er enkle: Spørsmålet må ha noe med samle-temaet å gjøre, eller være spørsmål om andre gamle ting. Det er ikke lov til å spørre nye spørsmål før det som er før er besvart med et skikkelig svar (ikke svar som "vet ikke, la oss gå til mitt spørsmål!". Unntaket er om det har gått mer en 4 dager siden forgie spørsmål ble postet eller besvart. For å demonstrere, poster jeg et slik spørsmål:

Hva er dette, og hva ble det brukt til?
Image

Image
Ask
Posts: 1224
Joined: 27 Oct 2009 13:59
Location: Huttaheiti

Re: Småspørsmåls-tråden

Post by Ask »

Jeg synes det ser ut som et hjemmelaget penneskaft.

Mvh. Ask
nissannisse
Posts: 173
Joined: 23 May 2011 19:16
Location: HAMAR

Re: Småspørsmåls-tråden

Post by nissannisse »

Har det noe med fiskegarn å gjøre,altså knyting av garn eller reparasjon eller lignende????
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Småspørsmåls-tråden

Post by Torashe »

Bøting av garn var det første som slo meg og. Men kom på er ikke de like i begge ender???
Massiss
Posts: 61
Joined: 22 Feb 2012 21:45
Location: Ålesund

Re: Småspørsmåls-tråden

Post by Massiss »

Har det noe med en fele å gjøre? Min morfar var en ganske flink på det intrumentet skjønner dere. Om ikke, så åpner jeg for neste spørsmål (trenger kun 1 svar til)
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Småspørsmåls-tråden

Post by ramazotti »

Dingsen (som jeg ikke vet hva er) har ingenting med garnbøting å gjøre.At det kan gå an å føre ei maske eller to med dette redskapet
er ikke umulig,men å kjerve bekatråd rundt denne blir vanskelig etterhvert som lengden på tråden øker.
nissannisse
Posts: 173
Joined: 23 May 2011 19:16
Location: HAMAR

Re: Småspørsmåls-tråden

Post by nissannisse »

massis: hadde du svaret på denne eller??? :D
Massiss
Posts: 61
Joined: 22 Feb 2012 21:45
Location: Ålesund

Re: Småspørsmåls-tråden

Post by Massiss »

nissannisse wrote:massis: hadde du svaret på denne eller??? :D
Er fortsatt usikker, men ser ut som at det ikke er så mange som har info om denne "tingen". Som jeg skrev tidligere: Åpner for neste spørsmål :D

Kan legge på en liten regel til: Det er lov til å svare på tidligere spørsmål der svaret ikke har kommet fram, men da MÅ dere skrive hvilket spørsmål dere sikter til
Post Reply

Return to “Skytebanen”