Tiøring til besvær!!

Generell diskusjon
Post Reply
User avatar
Kekkonen
Posts: 157
Joined: 22 Oct 2011 09:04
Location: Ullensaker

Tiøring til besvær!!

Post by Kekkonen »

Har det siste halvåret gått igjennom 40-50 kg forskjellige lot'er av mynt på jakt etter hullfyllere...
Nå har det vist seg at den besværligste mynten (foruten 2 øre 1968, som ikke stiller i sorteringsklassen) skulle bli en 10 øring fra 1970!

Opplag: 639.300 stk

Klart jeg kunne kjøpe den løst et eller annet sted men denne helt alminnelige j**** tiøringen har nå blitt min fanesak!
Den er ikke utpreget sjelden på noen måte...jeg har funnet mange mynter med meget lavere opplag enn denne tiøringen...men hva er oddsen egentlig for at man skal finne flere komplette myntrekker av tiøringen ut av forskjellige lot'er fra hele landet men bare ikke denne pokkers tiøringen fra 1970? Joda, jeg vet at den har det laveste opplaget... :P Dette er helt latterlig og det blir nå en prinsipp sak at jeg ikke kommer til å kjøpe den som enkelt mynt, men SKAL finne den i en lot om jeg så må dra ett halvt tonn mynt i hus :P

Måtte bare få det ut...litt lettere frustrert etter å ha snudd 23 kg +++ på hue idag og ikke funnet den der heller :P
Frykter at dette nå blir min hysteriske fanesak i min myntsamler historie som sender meg rett på lukket avd. på dikemark eller no :lol:
By a strange reason I seems to be weak for "Cartwheels" - I love those Morgan dollars.
User avatar
G.Ravn
Posts: 253
Joined: 06 Sep 2010 16:35
Location: Askøy

Re: Tiøring til besvær!!

Post by G.Ravn »

hehe...du får gamble på den qxl-lotten på 74 kg :mrgreen: ...kanskje du treffer da :lol:
Samler: Kina(inkludert Taiwan,Tibet,Macau og Hong Kong)
For gøy: Fransk Indo-China og landene etter splitten..
User avatar
Kekkonen
Posts: 157
Joined: 22 Oct 2011 09:04
Location: Ullensaker

Re: Tiøring til besvær!!

Post by Kekkonen »

hehe, venter 20 kilo til, til avhenting på posten i morra...så vi får se ;)

Hmmm...må ikke friste meg med sånne auksjoner, voksen den lot'en på 74 kilo :roll: handler jeg så veldig mye mer denna måneden så tror jeg kjerringa blir lettere frustrert.
Med gravid frue i huset så får jeg klare meg med de kiloene jeg allerede har kjøpt denna mnd..så bevares husfreden litt til :lol:
By a strange reason I seems to be weak for "Cartwheels" - I love those Morgan dollars.
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Tiøring til besvær!!

Post by MarkusLømo »

Skal være mulig det her, men mange er det ikke av dem. Jeg har funnet seks tiøringer fra 1970 i mine drøyt 16000. Da snakker jeg om de som ikke er kjøpt enkeltvis. Har kjøpt en i kv 0 ved siden av.
Post Reply

Return to “Skytebanen”