Valg 2009

Generell diskusjon

Jeg stemmer på:

Poll ended at 13 Sep 2009 19:58

FrP
23
49%
H
7
15%
KrF
1
2%
V
2
4%
Sp
5
11%
Ap
6
13%
SV
1
2%
Rødt!
2
4%
Andre
0
No votes
 
Total votes: 47

User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5287
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Valg 2009

Post by Kjetil Kvist »

En liten poll. Åpen fram til valget.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
loftrusk
Posts: 111
Joined: 25 Jul 2009 10:27

Re: Valg 2009

Post by loftrusk »

flott!:D
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Valg 2009

Post by ramazotti »

Ser ut som det ligger an til regjeringsskifte !
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Valg 2009

Post by Myge »

La oss for alt i verden ikke håpe det skjer. Hva slags argumenter har folk for å skifte til f.eks. FrP? Hvilke *gode* argumenter har de? Jeg vil ikke betale mer i renter på lånet mitt bare fordi de på Østlandet skal få 4 feltsmotorvei fordi de ikke gidder kjøre to og to i bilene sine!
User avatar
holofire
Posts: 828
Joined: 07 Nov 2008 15:17
Location: Larvik
Contact:

Re: Valg 2009

Post by holofire »

Myge wrote:La oss for alt i verden ikke håpe det skjer. Hva slags argumenter har folk for å skifte til f.eks. FrP? Hvilke *gode* argumenter har de? Jeg vil ikke betale mer i renter på lånet mitt bare fordi de på Østlandet skal få 4 feltsmotorvei fordi de ikke gidder kjøre to og to i bilene sine!
For å holde renten nede burde vi hatt den forrige regjeringen :wink:

Straks det ble skifte gikk renten kun en vei og det var oppover!! Det at den er kommet ned igjen har ingenting med tullingene som styrer nå!
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Valg 2009

Post by vivavegas »

Synes det faktisk var litt interessant.
Har jo aldri tenkt på det før, dvs. hvilket parti samlere stemmer på.

Men når jeg tenker på det så er det kanskje en borgerlig ting. Dvs. det har nok tradisjonelt tidligere vært borgerlig. Arbeidere har vel neppe hatt tid og penger til å samle på diverse ting. Nå er vel dette skillet i stor grad i ferd med å vaskes ut, men mulig det fremdeles henger litt igjen og at de som nå samler har hatt foreldre/familie (borgerlig) som tidligere har samlet og som de har arvet samleinteressen av.
Hansi
Posts: 148
Joined: 06 Nov 2008 22:09

Re: Valg 2009

Post by Hansi »

vivavegas wrote:Synes det faktisk var litt interessant.
Har jo aldri tenkt på det før, dvs. hvilket parti samlere stemmer på.

Men når jeg tenker på det så er det kanskje en borgerlig ting. Dvs. det har nok tradisjonelt tidligere vært borgerlig. Arbeidere har vel neppe hatt tid og penger til å samle på diverse ting. Nå er vel dette skillet i stor grad i ferd med å vaskes ut, men mulig det fremdeles henger litt igjen og at de som nå samler har hatt foreldre/familie (borgerlig) som tidligere har samlet og som de har arvet samleinteressen av.
Enig i det. Hadde blitt veldig forundret om det hadde blitt rødt flertall på en forumside som dette. Myntsamlere ligger nok over snittet når det gjelder å ha det bra økonomisk. Hadde nok ikke hatt denne interessen selv hvis jeg ikke hadde hatt penger til å handle mynt for.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Valg 2009

Post by brafin »

Uansett kapital eller ikke blir jeg skremt over å se hvor mange som stemmer Frp. Hvem har bidratt til våre dagers velstand / standard ? Ikke Frp... Det er ihvertfall helt sikkert. Hilsen 54 årgang.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Valg 2009

Post by ZZzzz »

brafin wrote:Uansett kapital eller ikke blir jeg skremt over å se hvor mange som stemmer Frp. Hvem har bidratt til våre dagers velstand / standard ? Ikke Frp... Det er ihvertfall helt sikkert. Hilsen 54 årgang.
Det er den skremsels propagandaen de røde bruker for å ikke få frp eller andre borgerlige partier til makta. Hva med litt argumenter? Frp har jo ikke prøvd seg en gang til å styre landet alene. Hva er det de røde er så redde for? Å miste makta og jobben sin i den store salen?

Over alt sprøyter de røde ut om hvor forferdelige frp'er. Og det er meninglsøs valgkamp og kun ren sverting. Til slutt tror politikerene og deres velgere på slikt sprøyt uten noen holdbarhet i virkeligheten.

Det er som om eg skulle si: Arbeiderpartiet er onde og fæle. De er ikke gode mennesker bla. bla.... Jeg er skremt over hvod mange som stemmer Ap!!
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Valg 2009

Post by AMO Berg »

Hansi wrote:
vivavegas wrote:Synes det faktisk var litt interessant.
Har jo aldri tenkt på det før, dvs. hvilket parti samlere stemmer på.

Men når jeg tenker på det så er det kanskje en borgerlig ting. Dvs. det har nok tradisjonelt tidligere vært borgerlig. Arbeidere har vel neppe hatt tid og penger til å samle på diverse ting. Nå er vel dette skillet i stor grad i ferd med å vaskes ut, men mulig det fremdeles henger litt igjen og at de som nå samler har hatt foreldre/familie (borgerlig) som tidligere har samlet og som de har arvet samleinteressen av.
Enig i det. Hadde blitt veldig forundret om det hadde blitt rødt flertall på en forumside som dette. Myntsamlere ligger nok over snittet når det gjelder å ha det bra økonomisk. Hadde nok ikke hatt denne interessen selv hvis jeg ikke hadde hatt penger til å handle mynt for.
Jeg klarer bare ikke å se Frp som et borgerlig parti. På min politiske skala er det bare Høyre og Venstre, som kvalifiserer til benevnelsen "borgerlig". På min hjemplass kommer nesten alle Frp-velgerne fra familier som tidligere har stemt arbeiderpartiet, og jeg tror det er slikt i resten av landet også. Svært mange av de som stemmer rødt kommer derimot fra typiske borgerlige familier. Det er nå mitt inntrykk iallefall.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Valg 2009

Post by brafin »

Uansett er valgkampen stort sett skittkasting fra den ene siden til den andre. Lovnadene er store både fra den ene og den andre part, men hva er gjennomførbart ? Klokka står stille for mange av lovnadene, og vi henger etter på mange områder , det er desverre sannheten.

Skjønner ikke med med min beste forstand hvorfor ikke Norge skulle kunne forsere både på det ene og det andre området. Hvorfor er valgkamplovnadene så vansklige å få gjennomført ?

Nevner bare: Har vi ikke råd til veiutbygging uten bomstasjoner ? 164,- kr. Tur/retur Hamar er meningsløst....

Innvandringen er meningsløs og uten plan... vi blir ribbet/robbet fra alle kanter.

Tiggere/dopselgere/asylsøkere oversvømmer vårt land.... Hva bør jeg stemme ? Men uansett har vi det vel bra... ? Tror jeg foretrekker å bo i Norge uansett jeg. Dette var jo bare en meningsytring i valgkampforspillet.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Valg 2009

Post by ZZzzz »

brafin wrote:Uansett er valgkampen stort sett skittkasting fra den ene siden til den andre. Lovnadene er store både fra den ene og den andre part, men hva er gjennomførbart ? Klokka står stille for mange av lovnadene, og vi henger etter på mange områder , det er desverre sannheten.

Skjønner ikke med med min beste forstand hvorfor ikke Norge skulle kunne forsere både på det ene og det andre området. Hvorfor er valgkamplovnadene så vansklige å få gjennomført ?

Nevner bare: Har vi ikke råd til veiutbygging uten bomstasjoner ? 164,- kr. Tur/retur Hamar er meningsløst....

Innvandringen er meningsløs og uten plan... vi blir ribbet/robbet fra alle kanter.

Tiggere/dopselgere/asylsøkere oversvømmer vårt land.... Hva bør jeg stemme ? Men uansett har vi det vel bra... ? Tror jeg foretrekker å bo i Norge uansett jeg. Dette var jo bare en meningsytring i valgkampforspillet.
Du beskriver at ting vriker håpløse. Det er bra :) Jeg sitter igjen med samme følelsen. Kan vi si at det koker ned til at vi vil ha forandring på flere utilfredstillende områder?
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Valg 2009

Post by AMO Berg »

User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Valg 2009

Post by brafin »

Re ZZzzz: Jo ,nettopp, forandring/handling , men alt tar så forbasket lang tid, og ministrene sitter på sine poster og lover både ditt og datt, men å få ting gjennomført tar alt for lang tid.

Se bare etter siste milliardbevilgninger i fjor høst til bankvesenet, mye av disse resurssene ligger fortsatt låst i banksystemet som har fått utlånsvegring til både private og næringsliv. De kommer alt for sent på banen, og effekten /synligheten av dette tar alt for lang tid før det får samfunnsnyttig effekt desverre. Sendrektigheten har ført til oppsigelser og konkurser som egentlig kunne blitt av mindre skala hvis beslutningsveien hadde vært kortere.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Valg 2009

Post by Myge »

Ja, for et land med mindre enn 5 mill innbyggere har utroooolig påvirkningskraft i forhold til en internasjonal økonomisk krise. Vi skal prise oss hellige for at vi har den muligheten som det ble lagt opp til. Grunnen til at bankene ikke vil låne ut, er fordi det er større risiko nå, og jeg kjenner flere i bankvesenet som har måttet "kapre" verdier i selskap som er gått konk, for å realisere disse i løpet av ekstremt kort tid grunnet konkurser pga utenforstående ting, som utenlandske kjøpere av produkter som plutselig ikke selger, og som fysisk råtner.

Finanskrisen er langt fra over, og vi vil fortsatt merke den. Da er spørsmålet, hva slags forandring er det vi vil ha? Vi er kåret til verdens beste land å bo i, hvis det skal forandres, hva får vi da? Blir vi enda bedre å bo i, eller risikerer vi å ikke være verdens beste land lenger? Og hvorfor er det en haug med milliardærer som støtter FrP? Har de noe å tjene på det tro? Kall meg gjerne konspirasjonsteoretiker, men når folk med ekstrem kapital støtter et slikt parti, da lukter det svidd, og en kan lure på hva FrP har lovd å gjøre for de som ønsker full privatisering av alle tjenester og tilbud.

Men for all del, mal deres egen kake.
Post Reply

Return to “Skytebanen”