Myntsamlere går til valgurnene

Generell diskusjon
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by Kjetil Kvist »

Myntkongen wrote: Kan man arbeide skal man arbeide.......
Hadde det nå en gang vært så enkelt.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
loftrusk
Posts: 111
Joined: 25 Jul 2009 10:27

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by loftrusk »

Kjetil Kvist wrote:Eldre idag har det bedre enn eldre noen gang har hatt det i Norge. Det er et uomtvistelig faktum. De lever lengre, og de har det bedre. Helsa deres er også bedre enn noen gang. Det er betegnende at debatten ikke handler om eldre skal få pleie, men om de kan sendes til syden for å få pleie.
Har du vert ute å sett hvordan de eldre har det i dag? Har selv jobbet på omsorgsenter og det er ett uomtvistelig faktum at det i stor grad er ett oppholdssted til du dør, gammle blir stuet bort med ett minimun av omsorg. en del ligger i senen hele dagen og får kun hjelp med skift av bleier og mat, er du heldig blir du dusjet to ganger i uken, eller blir det helvask i seng? andre blir tatt opp av sengen og satt i rullestol, trillet til ett felles areal hvor de sitter og venter på måltider, noen er så stødig til beins at de greier å gå selv!
hvor er personalet spør du? de er opptatt med å springe rundt for å få hjulene til å gå i gang. det gjør så godt de kan, men rammene som er satt av politikerene og vår gode sosialistiske regjering(ironi) er bare ikke bra nok.

På tide noen nye får prøve å styre(Frp), kan umulig bli verre!
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by Espen »

problemene i eldreomsorgen ligger i den gradvise oppløsningen av familien som institusjon.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by ZZzzz »

Problemet ligger hos politikerene som har sovet i timen, og ikke fulgt med på hvordan samfunnet har utviklet seg. Hadde de gjort det, så hadde de lagt til rette for en god eldreomsorg.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by Kjetil Kvist »

ZZzzz wrote:Problemet ligger hos politikerene som har sovet i timen, og ikke fulgt med på hvordan samfunnet har utviklet seg. Hadde de gjort det, så hadde de lagt til rette for en god eldreomsorg.
Jeg er tildels enig med deg: Det er de eldre idag som ikke la til rette for en annen eldreomsorg da de var yngre. Da var de bare opptatt av å ta for seg. Nå blir jo eldreomsorgen ordnet av kommunene, og Oslo har hatt et borgerlig byråd i lange tider. (Det var en kort periode et Ap/SV-byråd). Siden 1999 har det blitt 600 færre sykehjemsplasser i Oslo, og det til tross for at det nettopp er FrP som har byråden med ansvar for eldreomsorgen. Det er pussig det der med politiske argumenter - de fleste møter seg selv i døra på et tidspunkt.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by ZZzzz »

Godt å se at vi er delvis enige på en ting ihvertfall :D
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by ZZzzz »

Jeg er egentlig skeptisk til alle politikere.

Det er som du sier, at de tenker på seg selv der og da. Selvsagt vil de lage et navn, har en fanesak de vil få igjennom koste hva det vil, slik at vi kan huske dem for de tabbene og tjene mest mulig penger.

Og så er det utdannelsen til disse politikerene. Hva har de av tyngde bak seg? hmmm... Jeg vet at jeg ikke hadde vært skikket til å styre et land. Det på tross at av jeg nok har mye bedre utdannelse enn flere av de som sitter i den store salen!
User avatar
jenskr
Numismatiker
Posts: 1095
Joined: 10 Jun 2009 21:36

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by jenskr »

ZZzzz wrote:....

Og så er det utdannelsen til disse politikerene. Hva har de av tyngde bak seg? hmmm... Jeg vet at jeg ikke hadde vært skikket til å styre et land. Det på tross at av jeg nok har mye bedre utdannelse enn flere av de som sitter i den store salen!
Et interessant poeng. For å si det på den måten. For å sette det litt på spissen. Hadde Obama vært norsk, hadde han sannsynligvis ikke kunne vært en statsministerkandidat. I Norge må man ha partiboka i orden, og gå gradene fra ungdomsorganisasjoner, og oppover. Det som er synd er at det blir en liten politisk elite, og at politiker blir et yrke. Mange av representantene på Stortinget har null, komma svisj arbeiderfaring fra andre yrker. Så et intervju fra AUFs leir på Utøya som illustrerte det hele. Der ble en ung jente fra Haugalandet intervjuet, og målet var å bli minister...... Savner nye kandidater med livserfaring, og erfaring fra et yrke, som faktisk var vanlig for så ikke lenge siden. Borten, som representerer SP Sør-Trøndelag traff spikeren i media denne uken. Det eneste som var viktig for å bli gjenvalgt var å holde seg inne med styret i partiet, og nominasjonskomiteen. Det er et paradoks.
User avatar
holofire
Posts: 828
Joined: 07 Nov 2008 15:17
Location: Larvik
Contact:

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by holofire »

Får å si det sånn...

Er vi fornøyde med dem som har vært nå? Nei så absolutt ikke!

Hva lover egentlig politikere, er det sannsynlig at dem kommer til å gjennomføre sine forslag...??

Uttalelser som alle bomstasjoner kan legges ned på en dag! Ja flott det, hvor tar dere inn pengene istedet??

Jeg skal stemme og det burde alle gjøre. Alle har vær sin mening om hvem som bør sitte, men som jeg begynte ER vi fornøyde med dem som har vært?? Uten å være den som er mest politisk engasjert kunne jeg skrevet ned så utrolig mye.

Bare ta en ting som jeg har tenkt litt på... Mas og kjas om miljø.... Ja det er viktig!
Sykehus forsvinner og blir sentralisert for å få bedre kompetanse. Fint det, men hjelper lite når de er langt unna.
Ambulansen kjører utrolig mye mere enn nødvendig. Nærmere sykehus = kortere vei, mindre kjøring og utslipp...
Og så snakker vi om ansatte, samme regla
Og så snakker vi om pasienter, samme regla
Og så snakker vi om besøkende, samme regla

Sikkert mye mere, men hva blir miljøgevinsten???? eller er det pengene som rår...

Den som lover mye, holder lite
Den som lover lite, holder mye
Tamira
Posts: 1
Joined: 26 Jul 2009 21:24

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by Tamira »

stem sp
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by vivavegas »

Jeg har forsåvidt også en stor sympati for tanken at frp skal prøve seg. Har imidlertid vanskeligheter for å se noe klar regjeringsalternativ som overlever mer enn maks ett år.

Hvis Frp skulle komme i en lenge periode med regjeringsmakt så er jeg helt sikker på at de kommer til å gå som SV og en klar nedgang i oppslutningen. Ikke først og fremst fordi de har gjort det dårlig, men fordi mange har skyhøye forventninger.

Jeg trur forøvrig at det blir ett rødt-grønt flertall til tross for mange meningsmålinger som viser noe annet. Trur det er litt ekstraordinært i år og at mange ikke tør stemme frp/borgerlig når de står i valgavlukket.

Er jo uansett artig hvis vi skulle komme opp i 100 stemmer og se hva som samleinteresserte stemmer.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by ZZzzz »

Noen tørr ikke stemme borgerlig eller innrømme at de er borgerlige, fordi noen andre har sørget for å få en negativ følelse rundt dem. Er det valgkamp?

Husker at jeg en gang i mine ungdomsår fortalte at jeg likte et navngitt borgerlig parti. Da fikk jeg høre hvor fæle og stygge de var. Legg merke til fæle og stygge! Det er argumentasjonen som brukes av noen, for å styrke venstresiden. Er det valgkamp? Ikke har jeg lyst å fortelle noen hvilket parti jeg stemmer. Ihvertfall ikke en som er rød!
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by Torashe »

Frp for og lage litt gang. Om di kan styre i lengden er jo litt usikkert da,men det trengs noen som tørr gi gass på ting.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by AMO Berg »

Det er mye som kan bli bedre i dette landet, men jeg synes vi bør være klar over hvor utrolig heldige vi tross alt er som bor i Norge. Men det ligger i våre gener og hele tiden streve etter perfeksjon, og det er jo også bra.

Men tenk litt på at når et menneske blir født på denne jord, så er sjansen for at det skal bli født inn i fattigdom mye, mye større enn at det skal bli født i rikdom.

Jeg er en rik (relativt sett), hvit mann med god helse. Jeg bor i det som mange anser er verdens beste land og bo i, og jeg synes selv at jeg bor på en av de beste stedene i Norge, med fin natur, lav kriminalitet, nærhet til alt jeg trenger som flyplass osv. Hvike odds gir det å være så heldig? Det er vel større sannsynlighet for å vinne førstegevinsten i lotto?

Å si ikke at alt var så mye bedre før i tiden. Det er en historieløs påstand. Verden har aldri vært så fredelig og komfortabel som den er nå, men det er mye som kan bli mye bedre, men ikke først og fremst for oss nordmenn!
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by jornkris »

Er det noe parti som går inn for bekjempelse av falske mynter?
Post Reply

Return to “Skytebanen”