Myntsamlere går til valgurnene

Generell diskusjon
Myntkongen
Posts: 40
Joined: 09 Feb 2009 19:05

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by Myntkongen »

Tar overhode ikke alle sosialklienter over en kam. At Kvist sier at ved å sette sosialklienter i arbeid til å luke. male etc. så tas jobbene ifra de som har arbeid, er jeg uenig i. Det er jo bare å se seg om. Bygg skriker etter vedlikehold....Hva med oppussingskurs? Kan ikke tenke meg noe mer demoraliserende enn ikke å ha jobb og til stadighet søke på nye jobber med ditto avslag. Mange får mindre selvtillit og psykiske problemer av dette. At du ikke vil feks. luke blomsterbed kan forstås men noen må nå engang gjøre det. En bekjent av meg er utdannet sivilingeniør og har dessuten lektorkompetanse. Fyren er arbeidsledig (søkende) for han finner ikke nok interessante stillinger å søke på eller de er under hans verdighet......Må jo ha noe han er utdannet til. Hva med å senke ambisjonsnivået noe i påvente at det kanskje dukker opp noe bedre senere? Det meste må da være bedre enn å være arb. ledig? Ikke er det heldig med store hull i CV`en heller..........
Hvis jeg hadde valget mellom en med høy utdannelse eller en som hadde gått livets skole med pågangsmot, er mitt svar siste alternativ.
At du er høyst oppegående mht. myntkunnskaper, betviles ikke. At ingen mynthandler etterspør dine tjenester kan vel enkelte stille seg uforstående til....
Håper det ordner seg og at du får en givende stilling snart....
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by Kjetil Kvist »

Det er greie synspunkter det Myntkongen. Jeg føler jeg har eksamen både fra livets skole og fra universitetet. For meg er situasjonen svært personlig, og derfor vanskeligere å diskutere. Det går inn på meg, som det gjør med mange andre i min situasjon. Jeg opplever så og si daglig å få avslag på jobbsøknader. Problemet er ikke å finne stillinger å søke på og heller ikke finne institusjoner som vil ha meg. Problemet er at de som vil ha meg ikke har penger eller stillinger. Noen små oppdrag fra det private næringslivet holder meg gående innimellom, men det er aldri langvarige oppdrag og ingen utsikter til å få en fast ansettelse.

Myntbransjen? Nei, den vil slett ikke ha meg. Det er vel bare slik det er når man sier det alle tenker om Samlerhuset.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Hårek
Posts: 66
Joined: 21 Aug 2009 16:02

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by Hårek »

Hvilket parti jeg vil stemme på?

Tja.. Har vi et parti som vil:

Øke forsvarsbudsjettet med 350% ?
Kutte stort i velferd?
Kutte stort i sivil offentlig sektor?
Bore olje og gass overalt hvor det måtte finnes?
Bygge ut mer vannkraft?
Bygge store vindkraftanlegg?
Melde Norge ut av Nord Pool, eller i det minste gjeninnføre prisregulering av kraftmarkedet?
Halvere avgiftene på bensin?
Bygge fengsler uten hotellstandard?
Innføre strafferammer som de har i USA, inkl. dødsstraff?
Slutte å bruke ordet "kriminalomsorg" og heller bruke "straff" ang. kriminelle og "omsorg" ang. ofre og pårørende?
Brenne klimapolitikken og Kyoto-avtalen på bålet?
Avskaffe loven om motorisert ferdsel i utmark og erstatte den med en mildere lov?
Stroppe fast en viss mulla på en rakett og sende han dit han hører hjemme?
Enten melde Norge helt inn i EU slik at vi får litt innflytelse, eller melde oss helt ut (ut av EØS)?
Avskaffe den såkalte mp3-loven?
Arrestere og utvise enhver lobbyist fra RIAA og MPAA som vil komme etter at mp3-loven avskaffes?


Nei skulle du ha sett. Vi har ikke et parti som jeg vil stemme på. :twisted:
-Hårek den hardbalne. Ikke så berømt som beryktet.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by Kjetil Kvist »

Neh. Du finner nok ikke et sånt parti i Norge, men det virker som en syntese av Nord-Koreas kommunistparti og en av de mer fundamentalistiske Gulf-statene.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by Torashe »

Skulle det vært et 1% ers parti i norge som styrte :twisted:
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by bengt »

Hårek; hvis du hadde startet et parti som mener at man skal kutte i velferd, øke forsvaret, senke skatter og kaste ut terrorister av landet hadde man fått veldig store problemer med den sosialistiske eliten her i landet. Men du hadde nok fått min stemme :-)
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by AMO Berg »

Jeg er stolt over å bo i et land hvor også rettighetene til terrorister blir ivaretatt av myndighetene. Mulla Krekar står ikke på julekortlisten min, men når et parti programfester at han skal sendes ut, ja, da har vi vel ganske lite å være misfornøyde med her i landet?
User avatar
Hårek
Posts: 66
Joined: 21 Aug 2009 16:02

Re: Myntsamlere går til valgurnene

Post by Hårek »

Kjetil Kvist wrote: virker som en syntese av Nord-Koreas kommunistparti og en av de mer fundamentalistiske Gulf-statene.
Å nei, gjennomskuet! Enda jeg ikke førte det hemmelige atomprogrammet på listen min! :P :lol:


bengt wrote:Hårek; hvis du hadde startet et parti som mener at man skal kutte i velferd, øke forsvaret, senke skatter og kaste ut terrorister av landet hadde man fått veldig store problemer med den sosialistiske eliten her i landet. Men du hadde nok fått min stemme :-)
Haha-ha, jeg kan ha sterke meninger men er ikke engasjert nok til å bli aktiv. Kan ikke du starte et parti, så kan du få min stemme.
:twisted:
-Hårek den hardbalne. Ikke så berømt som beryktet.
Post Reply

Return to “Skytebanen”