Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Generell diskusjon
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Jeg har alltid respekt for folk som tør å ta et standpunkt.

20211109_164836-Q.jpg
20211109_164836-Q.jpg (82.35 KiB) Viewed 1122 times
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Når myndighetene ikke kan stille vaksineprodusentene til ansvar eller innrømme egne feil, ja, da må de finne noen å skylde på; de uvaksinerte. Interessant er det at vaksinen som skulle gi god beskyttelse mot covid-19, ikke gir beskyttelse mot uvaksinerte.

Nå står myndighetene foran en interessant øvelse: De må overbevise de uvaksinerte om at vaksinen fungerer, samtidig som de må overbevise de fullvaksinerte om at den ikke fungerer, slik at de tar dose nummer 3.

Regjeringen prøver i første omgang å skyve ansvaret for situasjonen over på kommunene, og vi ser tegn til at enkelte kommuneledere er i ferd med å rable fullstendig, for eksempel ordføreren i Tromsø.

Nå er det ingenting som overrasker meg lenger. Galskapen rår, og jeg frykter at vi er på vei inn i det som vil bli et mørkt kapittel i menneskehetens historie.
User avatar
krag
Posts: 90
Joined: 30 Mar 2014 19:33
Location: Vestby

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by krag »

AMO Berg wrote: 12 Nov 2021 17:59 ..
Nå står myndighetene foran en interessant øvelse: De må overbevise de uvaksinerte om at vaksinen fungerer, samtidig som de må overbevise de fullvaksinerte om at den ikke fungerer, slik at de tar dose nummer 3.
..
Hvis du ikke ønsker å vaksinere deg, så er det interessant å vite hvorfor det har seg slik. Selv synes jeg "snakket" om dose nummer 3, kanskje vil sette søkelyset på at jo flere doser, jo flere bivirkninger.

Så ønsker jeg deg en god helg, AMO Berg.
Sicilia, England
Jon
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Hei, krag.

Det er veldig hyggelig (og sunt) at noen andre enn meg selv poster innlegg i denne tråden, og jeg skal selvsagt svare deg.

Jeg er ikke vaksinemotstander, selv om det sikkert høres slik ut. For eksempel er jeg en stor tilhenger av barnevaksinasjonsprogrammet som vi har hatt i Norge siden 1950-tallet.

Jeg har vel også nevnt i denne tråden at jeg tok svineinfluensavaksinen i 2009, etter å ha blitt overbevist av pressekonferansene til daværende helseminister Anne Grete Strøm-Erichsen og helsedirektør Bjørn-Inge Larsen, samt oppfordringen fra kjendislege Jørgen Skavlan. Historien om denne vaksinen er vel kjent for de aller fleste nå.

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å ta vaksinen også denne gangen. Men den siste måneden før det ble min tur, kom det stadig flere rapporter fra land som lå foran Norge i vaksinasjonsprosessen, som tydet på at effekten ikke var god nok, og spesielt når det gjelder å hindre at man smitter andre. Dette, samt at en nær slektning av meg fikk problemer med høyt blodtrykk like etter både første og andre dose, ble utslagsgivende for at jeg valgte å si nei - inntil videre, vel å merke.

Og jeg kan ikke se at det som har skjedd det halve året siden den gang, har styrket min entusiasme for vaksinene. Nå skal det bli interessant å se hvor mange som takker ja til en tredje dose. Det triste utfallet av denne begredelige "markedsføringen" av covid-vaksinene, kan føre til at flere blir skeptiske til de vaksinene som vi har mange tiårs gode erfaringer med.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Arve »

AMO Berg wrote: 13 Nov 2021 00:56 ...... Det triste utfallet av denne begredelige "markedsføringen" av covid-vaksinene, kan føre til at flere blir skeptiske til de vaksinene som vi har mange tiårs gode erfaringer med.
For første gang i denne tråden er jeg fullstendig enig med deg.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Arve wrote: 13 Nov 2021 12:38For første gang i denne tråden er jeg fullstendig enig med deg.
Nei, andre gang. Vi var vel enige om at rødvin gir en god rus? :)
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Min nye hobby er å se direktesendte koronademonstrasjoner på Youtube. Nå er mine venner i Paris i gang med ukens/dagens demonstrasjon:

https://www.youtube.com/watch?v=RI_fO97bnbE

https://www.youtube.com/watch?v=7uTivkBHTDc
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Dersom det blir koronademonstrasjoner i min hjemby, skal jeg gå fremst i toget med en tromme:

Trom-tromme-trom, trom-tromme-trom, "Liberté! Liberté!" :D
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Arve »

AMO Berg wrote: 13 Nov 2021 14:31
Arve wrote: 13 Nov 2021 12:38For første gang i denne tråden er jeg fullstendig enig med deg.
Nei, andre gang. Vi var vel enige om at rødvin gir en god rus? :)
Det vet jeg ikke, jeg drikker aldri rødvin fordi jeg ikke liker tanniner. Hvitvin og champagne derimot.... :D
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Arve »

AMO Berg wrote: 13 Nov 2021 14:55 Dersom det blir koronademonstrasjoner i min hjemby, skal jeg gå fremst i toget med en tromme:

Trom-tromme-trom, trom-tromme-trom, "Liberté! Liberté!" :D
Jeg er vel av den oppfatningen at vaksine er mer effektivt mot corona enn demonstrasjoner.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Askeladd »

På mandag skal jeg få min 3. dose, noe jeg ser fram til. Ikke minst fordi jeg skal besøke Trondheim neste helg.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Intervju med en 14 år gammel australsk jente som er redd for fremtiden. Det vi ser tendenser til nå er et gufs fra historiebøkene.

https://twitter.com/disclosetv/status/1 ... _&ref_url=
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Flash »

Vaksine.jpg
Vaksine.jpg (66.5 KiB) Viewed 946 times
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Takk for statistikken, Flash. Alle bidrag i denne tråden er velkommen.

Min hjemkommune fikk dessverre sitt første koronadødsfall denne uken. Vedkommende var trippelvaksinert, uten at jeg skal bruke det i noen statistisk sammenheng.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Østerriksk politi patruljerer på jakt etter uvaksinerte:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Po ... vaksinerte

:o
Locked

Return to “Skytebanen”