Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Generell diskusjon
Locked
User avatar
Stein Knutsen
Posts: 791
Joined: 27 Jan 2010 10:28
Location: Høvåg

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Stein Knutsen »

Ja det er mange som er frustrerte meg selv inkludert men hva skal vi gjøre
La normalen komme tilbake eller ha tiltro til de som faktisk kan dette
Jeg er av den oppfatning at de som vet va de snakker om ja de må vi tro på
Jeg tror mange tror at dette er et vanlig influensavirus men sånn er det ikke
Virus er ikke bare influensa men også polio Hiv og Ebola
Et virus venter bare på en ny vert for å bringe smitten fremover så
hvis man velger å åpne alt ja da tror man mest på egoisme begrunnet på uvitenhet
Ingenting er lett i sær i disse dager hva er rett hva er galt hvem vet
Historien vil dømme oss slik er det dessverre alltid men poenget er full
åpning versus overstyring av politikere og fagfolk
Jeg er temmelig sikker på at vi bør være forsiktige men en mening er ja
bare altså bare en mening
Hobby numismatiker på evig jakt etter ny kunnskap og viten
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Takk, tho, for at du gjorde meg oppmerksom på hun blå puppedama i den andre tråden. Ja, dette er kanskje en fin anledning for meg til å "komme ut av skapet" som en heterofil mann som liker damer med store pupper. Jeg vil i samme åndedrag anbefale et søk på "Merilyn Sakova" eller "Hitomi Tanaka", dersom man skulle tilhøre den samme seksuelle minoritet som meg.

Vi opplever i disse psykotiske tider at hvite, heterofile menn blir stengt ute fra sånne dårlige sider som Twitter og Facebook, bare fordi de er, ja nettopp, hvite, heterofile menn.

Men da har jeg gode nyheter, kjære brødre! Så lenge JEG er moderator på samlerforum.no, kan dere trygt skrive politisk ukorrekte ting som at dere liker STORE pupper, at pappaen til Pippi Langstrømpe er NEGERKONGE, at det er greit å spise kjøtt og at smitteverntiltakene mot koronaen er uproporsjonale! So help me God! :o
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Denne situasjonen krever en myntsamler. 8)
User avatar
Stein Knutsen
Posts: 791
Joined: 27 Jan 2010 10:28
Location: Høvåg

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Stein Knutsen »

Vel jeg samler på mynter men smitten går bare opp
Noen mener at dette ikke betyr noe men for de som blir rammet
så er livet ikke så greit
Jeg gidder ikke prøve å være mer informativ enn tidligere
men vi har nå mer en 120 varianter av dette nye virus
Jeg er meget sikker på at dette ikke er slutten
Et virus kan du si lever kun for å leve videre og at det gir sykdom er en bieffekt
Så når vi blir vaksinert hele gjengen etter hvert ja da er vi muligens rimelige
sikre mot alvorlig sykdom men vaksinen stopper IKKE smitten
Det som er sikkert er vel slik jeg ser det temmelig ja usikkert
Hobby numismatiker på evig jakt etter ny kunnskap og viten
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Jeg tror vi må holde på med denne "pandemien" til folk setter ned foten og sier nok er nok. Lyset i enden av tunnelen eller "målstreken", eller hva nå myndighetene sier at vi er på vei mot, virker bare fjernere og fjernere. Vi har kommet i en situasjon hvor det er nulltoleranse for virus. Døden er blitt noe farlig og unaturlig. Kanskje er det slik at vi mennesker er blitt så selvbevisste at vi ikke lenger makter å leve av frykt for å dø?
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Min hjemkommune tok delvis til "fornuften" og gjorde det "valgfritt" å bruke munnbind i butikker for halvannen uke siden. Jeg var selvsagt blant dem som først kastet niqaben. Men det er jo kanskje litt enklere for meg som en 184 cm høy, mørk og sint middelaldrende mann å "gå mot strømmen".

Min 70 år gamle mor, som heller ikke lider av koronapsykose, opplevde senest fredag å få kjeft av ei hysterisk og dum kjerring fordi hun ikke brukte munnbind i et bakeriutsalg.

Nå hører jeg at dere stakkarer i Oslo har enda verre tiltak i vente i morgen, selv om dere har gått og gispet rundt i munnbind i et halvt år. Har dere bare tenkt å sitte stille og se på at galskapen utfolder seg, eller har dere tenkt å slå i bordet? :o
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Arve »

Jeg vil nok si at jeg foretrekker munnbind, håndvask og avstand til andre mennesker framfor sprengt kapasitet i sykehus og helsevesen. Men dere ute i provinsen tenker kanskje annerledes? Dessuten burde denne tråden vært flyttet til Skytebanen der slike diskusjoner hører hjemme.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Arve wrote: 28 Feb 2021 00:43Dessuten burde denne tråden vært flyttet til Skytebanen der slike diskusjoner hører hjemme.
Done and done. :wink:
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Arve »

Det er bra, da kan vi krangle videre. :lol:
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Arve wrote: 28 Feb 2021 00:43 Jeg vil nok si at jeg foretrekker munnbind, håndvask og avstand til andre mennesker framfor sprengt kapasitet i sykehus og helsevesen.
Ja, er det mange som er innlagt med covid-19 på norske sykehus? Nitti? Hundre? Helsevesenet knaker vel i sammenføyningene. Jeg kan faktisk knapt huske sist jeg så ordet "korridorpasient" i en norsk avis. :)
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Arve »

Tiltakene som er satt inn i Norge virker, derfor skal de ikke brukes. Det er en merkelig logikk du har. Du har kanskje ikke fått med deg hva som skjer ellers i Europa?
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Jeg tenker at vi må vel selv finne ut av hva vi ønsker å være redd for? Dersom man er redd for å bli smittet av covid-19, må man for all del applaudere smitteverntiltakene. Dersom man er redd for arbeidsledighet og økonomiske konsekvenser på grunn av nedstengning, eller psykisk uhelse blant barn og unge som en følge av stengte skoler og et dårligere tilbud i psykiatrien, så må man vel også få lov til det?
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Dessuten tror jeg at det ikke først og fremst er tiltakene, men den generelle levestandard, folkehelse og sosiale forhold de ulike land hadde FØR covid-19, som har hatt mest å si for dødstallene.

Min 95 år gamle mormor bor på et aldershjem i Stockholm. I den svenske hovedstaden drives over femti prosent av syke- og aldershjem av private aktører. Det medisinske kunnskapsnivået blant de ansatte, som ofte har innvandrerbakgrunn, er generelt ganske dårlig, iallfall sammenlignet med de som jobber i norsk eldreomsorg.

Og det er spesielt blant svensker med innvandrerbakgrunn smitte- og dødstallene har vært høye. Sverige har i mange år ført en naiv innvandringspolitikk, og det er ikke blitt stilt nok krav til integrering. Dette betaler de prisen for nå, i form av en plassering cirka midt på treet i korona-VM.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Jeg støtter selvsagt også Sveriges statsepidemiolog Anders Tegnell:
Attachments
tegnell.jpg
tegnell.jpg (49.88 KiB) Viewed 887 times
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Det jeg tror vil bli stående som et minnesmerke over koronapsykosen er den besteborgerlige feigheten. Det var tydeligvis helt greit for Ola og Kari Nordmann at barn og unge ble skadelidende på grunn av hysteriske smitteverntiltak, så lenge de selv ble beskyttet mot et middels farlig virus.

Vi ble satt på prøve - og vi feilet - til gangs. At bananrepublikker i EU har innført portforbud og andre tulletiltak - selv om det ikke har hjulpet mot smitten - er vel ikke overraskende. Men jeg trodde faktisk, ærlig talt at vi var litt annerledes her i superlandet Norge.

Vel, vi får bare skjemmes og ta imot spott og spe fra kommende generasjoner.
Locked

Return to “Skytebanen”