Hvor er det best å selge postkort QXL eller Gibud?

Generell diskusjon
Post Reply
balo
Posts: 27
Joined: 26 Apr 2009 20:29

Hvor er det best å selge postkort QXL eller Gibud?

Post by balo »

Jeg har en del gamle postkort som skal selges enkeltvis. Men er litt bekymret for provisjoner som må betales hos QXL.
Postkortene skal ha en utropspris på fra 1 kr til 50 kr .

Hvis jeg selger et postkort til 10 kr, virker det som jeg må ut med 8% + 10 kr i utgifter hos QXL? Det er jo totalt galskap. Kan det stemme? Er det noen andre alternativer til QXL og GiBud?
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: Hvor er det best å selge postkort QXL eller Gibud?

Post by jba »

Tipper en av de mange postkort gruppene på Facebook er bedre enn både QXL og Gibud
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Hvor er det best å selge postkort QXL eller Gibud?

Post by hertervig »

Jeg ville lagt dem ut på GiBud.

Qxl vil helst slippe objekter med lav verdi av noen anledning, og det er som du sier - det går ikke å legge ut noe som koster 10 kroner. Det jeg har hørt at selgerne gjør der er å legge tikroningen på utropsprisen. Selgeren ønsker minimum 10 kroner for et objekt og legger det ut for 20,-. og dekker seg inn på den måten. Og det er jo en mulighet.

Facebook har flere postkort"klubber" hvor man kan selge, og det fungerer i og for seg greit. Problemet der er at de må legges etter hverandre i høyden eller sagt på en annen måte oppå hverandre i en rad. Sist utlagte kort ligger øverst, og så må du scrolle nedover på siden for å finne tidligere utlagte. Etter noen timer så risikerer du at dine objekter ligger ganske langt nede i bunken. Du kan da foreta en manuell løfting for å få dem opp på toppen igjen, men som oftest bare en gang om dagen. Det er gjerne også en begrensning for hvor mange objekter du kan ha ute om gangen.

GiBud tror jeg for øyeblikket er det beste alternativet. Gebyrene er fortsatt ganske lave, og frimerkefolket har funnet siden. Aktiviteten har tatt seg opp en del, selv om det ikke er som det var på Qxl i gamle dager.

Det er jo også en mulighet å ikke legge alle eggene i en kurv.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Hvor er det best å selge postkort QXL eller Gibud?

Post by tho »

Enig. Legg postkortene ut på gibud.no. Postkort er en av kategoriene der det
er relativt god budaktivitet. Et perfekt sted for de små kronebeløp.

På QXL er det 12909 postkort i kategorien "Norske Postkort". Der er det er kun
3 postkort som har mer enn 1 bud. Det er ellers tomt i de fleste kategorier for
bud.

Et alternativ på gibud.no er finn.no. Jeg vil tro kan fungere der også, men da
bør du samle mange postkort i en og samme annonse, ellers mister du oversikten.

Husk bilde av både forside og bakside av postkortet.

Facebook er etter min mening knotete og tar mye tid, hvis du ikke har noe
helt spesielt å selge som gir oppmerksomhet.
Post Reply

Return to “Skytebanen”